207

В статье рассматриваются составные части рекламных текстов в прагмалингвистическом аспекте, а также различные подходы к их описанию. Описываются функции марки, заголовка, слогана и названия, их роль при убеждении потенциальных покупателей.
 

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 17-10-2022
  • Read count 0
  • Date of publication 15-12-2021
  • Main LanguageRus
  • Pages222-225
Ўзбек

Мақолада прагмалингвистик жиҳатдан реклама матнларининг таркибий қисмлари, шунингдек, уларнинг тавсифига турли ёндашувлар кўриб чиқилади. Белги, сарлавҳа, шиор ва номнинг вазифалари, потенциал харидорларни ишонтиришда уларнинг роли таърифланган.

Русский

В статье рассматриваются составные части рекламных текстов в прагмалингвистическом аспекте, а также различные подходы к их описанию. Описываются функции марки, заголовка, слогана и названия, их роль при убеждении потенциальных покупателей.
 

English

The article discusses the components of advertising texts in the pragmalinguistic aspect, as well as various approaches to their description. The functions of the brand, title, slogan and name, their role in convincing potential buyers are described.

Author name position Name of organisation
1 Axtayamov A.E. 1 Fergana State University
Name of reference
1 1. Baumgart M. Die Sprache der Werbung. – Heidelberg: 1992.
2 2. Gallert K. Markenzeichen aus semiotischer Sicht. – Frankfurt am Main: 1998
3 3. Pörksen U. Plastikwörter. – Stuttgart: 1992.
4 4. Römer R. Die Sprache der Anzeigewerbung. – Düsseldorf: 1980.
5 5. Zielke A. Beispiellos ist beispielhaft. – Pfaffenweiler: 1991.
Waiting