32

Мақолада изчиллик тамойили асосида назарий физика курсини ўқитиш тизимини такомиллаштириш масалалари мухокама қилинган. Физикавий дунёқарашда динамика қонуниятлари билан бир қаторда статистик қонуниятларга хам эътибор қаратиш зарурлиги кўрсатилган. Назарий физикани уйғунликдан фойдаланган холда ўқитиш талабаларга дидактик тамойилларни қўллаш кўникмаларини шакллантиришга имкон бериши аниқланган. Муаллиф томонидан талабаларнинг турли босқичларида эхтимолий-статистик ғоялар ва тушунчаларни ўрганишда узвийлик таклиф қилинган. Узлуксизлик таърифи ўқув материалларини ўқитиш босқичлари, улар орасидаги муайян муносабатлар ва уларнинг изчил ривожланиши ўртасидаги тўғри тақсимланишининг намоён этувчи тамойили сифатида берилган

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 09-01-2023
  • Read count 32
  • Date of publication 12-11-2020
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages408-412
Ўзбек

Мақолада изчиллик тамойили асосида назарий физика курсини ўқитиш тизимини такомиллаштириш масалалари мухокама қилинган. Физикавий дунёқарашда динамика қонуниятлари билан бир қаторда статистик қонуниятларга хам эътибор қаратиш зарурлиги кўрсатилган. Назарий физикани уйғунликдан фойдаланган холда ўқитиш талабаларга дидактик тамойилларни қўллаш кўникмаларини шакллантиришга имкон бериши аниқланган. Муаллиф томонидан талабаларнинг турли босқичларида эхтимолий-статистик ғоялар ва тушунчаларни ўрганишда узвийлик таклиф қилинган. Узлуксизлик таърифи ўқув материалларини ўқитиш босқичлари, улар орасидаги муайян муносабатлар ва уларнинг изчил ривожланиши ўртасидаги тўғри тақсимланишининг намоён этувчи тамойили сифатида берилган

Русский

В статье рассмотрены вопросы совершенствования преподавания курса теоретической физики на основе реализации принципа преемственности. Показано, что в физическом мировоззрении наряду с динамическими, необходимо заострить внимание на статистические закономерности. Отмечено, что преподавание разделов теоретической физики с использованием согласованности позволяет развивать у студентов навыки умения применять принципов соответствия и дидактики. Предложено автором оптимальная последовательность в изучении вероятностно-статистических идей и концепций на разных этапах обучения. В заключении дано определение преемственности как принципа демонстрирующий правильное распределение учебного материала по этапам обучения, определжнные взаимосвязи между ними и их последовательное развитие
 

English

The article discusses the issues of improving the teaching of theoretical physics based on the implementation of the principle of continuity. It is shown that in the physical worldview, along with the dynamic ones, it is necessary to focus on statistical laws. It is noted that teaching theoretical physics using consistency allows students to develop the skills of applying the principles of correspondence and didactics. The author proposed the optimal sequence in the study of probabilistic-statistical ideas and concepts at different stages of training. In conclusion, a definition of continuity is given as a principle that demonstrates the correct distribution of educational material among the stages of training, certain relationships between them and their consistent development
 

Author name position Name of organisation
1 Qo'chqarova M.O. Fizika kafedrasi o'qituvchisi Andijon davlat universiteti
Name of reference
1 Ўзбекистон Республикасининг Таълим тўғрисидаги Қонуни // Баркамол авлод - Ўзбекистон тараққиётининг пойдевори. – Тошкент: Шарқ, 1997.-Б.20-29
2 Ўзбекистон Республикасининг Таълим тўғрисидаги Қонуни // Баркамол авлод - Ўзбекистон тараққиётининг пойдевори. – Тошкент: Шарқ, 1997.-Б.31-61
3 М. Джораев. Физика ўқитиш методикаси асослари.Тошкент Абу Матбуот-Консалт 2015. -Б.37-66
Waiting