Pedagogik og‘ish ijtimoiy deviiatsiyaning bir ko‘rinishi bo‘lib, unga nisbatan aniq va birmuncha tor ma’noga ega bo‘lgan hodisa. Pedagogik me’yordan og‘ishgan o‘quvchi xulq-atvori darslarni uzrli sababsiz o‘tkazib yuborish, darsdan va maktabdan tashqari tadbirlarda qatnashishdan qat’iy bosh tortish, maktab ichki tartib-qoidalariga rioya qilmaslik, emotsional noturg‘unlik va asab-ruhiy tizimining qo‘zg‘aluvchanligi kabi ko‘rinishlarda namoyon bo‘ladi. Pedagogik og‘ish, asosan, mikroijtimoiy omillar ta’sirida yuzaga keladi. Bularga
o‘smirlarning yosh davrlari bilan birga oila, maktab va maktabdan tashqaridagi faoliyatlariga ota-onalar va o‘qituvchilar tomonidan yetarlicha e’tibor berilmasligi oqibatida sodir bo‘ladi.
Pedagogik og‘ish ijtimoiy deviiatsiyaning bir ko‘rinishi bo‘lib, unga nisbatan aniq va birmuncha tor ma’noga ega bo‘lgan hodisa. Pedagogik me’yordan og‘ishgan o‘quvchi xulq-atvori darslarni uzrli sababsiz o‘tkazib yuborish, darsdan va maktabdan tashqari tadbirlarda qatnashishdan qat’iy bosh tortish, maktab ichki tartib-qoidalariga rioya qilmaslik, emotsional noturg‘unlik va asab-ruhiy tizimining qo‘zg‘aluvchanligi kabi ko‘rinishlarda namoyon bo‘ladi. Pedagogik og‘ish, asosan, mikroijtimoiy omillar ta’sirida yuzaga keladi. Bularga
o‘smirlarning yosh davrlari bilan birga oila, maktab va maktabdan tashqaridagi faoliyatlariga ota-onalar va o‘qituvchilar tomonidan yetarlicha e’tibor berilmasligi oqibatida sodir bo‘ladi.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Murodova D.D. | dotsent | Navoiy davlat pedagogika instituti |
2 | To'qboyeva D.Z. | katta o'qituvchi | Navoiy davlat pedagogika instituti |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 29 apreldagi “O‘zbekiston Respublikasi xalq ta’limi tizimini 2030 yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida”gi PF-5712-son Farmoni / — URL: https://lex.uz/docs/4312785 |
2 | Mirziyoyev Sh.M. Buyuk kelajagimizni mard va olijanob xalqimiz bilan birga quramiz. –Toshkent: “O‘zbekistan”, 2017. – B.163. |
3 | Merton R. K. Social Structure and Anomie, American Sociological Review (angl.) rus., 3, October, 1938, p.672—682. — URL: http://csun.edu/~snk1966/Robert%20K%20Merton.pdf |
4 | Tesser A. On the importance of heritability in psychological research: the case of attitudes / Psycological Review. 1992. –URL: https://www2.psych.ubc.ca/~schaller/528Readings/Tesser1993.pdf |
5 | Aliqulova M.M., Tojaliev A.A. Voyaga yetmagan bolalarda salbiy hulqning paydo bo‘lish xususiyatlari // Zamonaviy ta’lim / Sovremennoe obrazovanie 2019, 8(81). –B.37-43 |
6 | Andreeva G.M. Sotsialnaya psixologiya. Uchebnik dlya vыsshix uchebnыx zavedeniy.. — M.: Aspekt Press, 2001. –URL: http://dou4sun.ru/files/File/biblioteka_andreeva-soc-psy.pdf |
7 | Belicheva S.A. Osnovы preventivnoy psixologii. M.: Sotsialnoe zdorove Rossii, 1993. — URL: https://pedlib.ru/Books/2/0186/index.shtml |
8 | Gilinskiy Ya.I. Afanasev V.S. Sotsiologiya deviantnogo (otklonyayuщegosya) povedeniya. –S.Pb., 1993. — URL: https://cyberleninka.ru/article/n/sotsiologiya-deviantnogo-povedeniya-isotsialnogo-kontrolya |
9 | Gilinskiy Ya.I. Sotsiologiya deviantnogo povedeniya i sotsialnogo kontrolya // Mir Rossii. Sotsiologiya. Etnologiya. – 1997. – T. 6. – №. 1. – S. 163- 184. http://library.khpg.org/files/docs/1361798872.pdf |
10 | Davletshin M.G., Do‘stmuhamedova Sh., Mavlonov M. Yosh va pedagogik psixologiya. - T.: “O‘qituvchi”, 2007. |
11 | Zmanovskaya Ye.V. Deviantologiya: (Psixologiya otklonyayuщegosya povedeniya): / Ucheb. posobie dlya stud. vыssh. ucheb. zavedeniy. –M.: Akademiya, 2003. – 288 s. |
12 | Ijtimoiy pedagogikadan atamalar lug‘ati / Tuzuvchilar: 3.Krraboeva va N.Abdusamatova. – Namangan: NamDU, 2017. –72 b |
13 | Kleyberg Yu.A. Psixologiya deviantnogo povedeniya: ucheb. posobie dlya vuzov. M.: Sfera: Yurayt-M, 2001. — URL: https://urait.ru/book/psihologiyadeviantnogo-povedeniya-398660 |
14 | Korolenko s.P., Donskix T.A. Sem putey k katastrofe: Destruktivnoe povedenie v sovremennom mire. — Novosibirsk: Nauka, 1990. — URL: https://www.koob.ru/korolenko/seven_paths_disaster |
15 | Maxmudov R.M. va boshqalar. Pedagogika: Ma’ruzalar kursi. - T.: O‘zIIV Akademiyasi, 2014. – 204-b. |
16 | Nikolaeva L.V. Polojitelnыe deviatsii lichnosti kak faktor razvitiya obщestva / L. V. Nikolaeva, M. M. Parusova. — Tekst : neposredstvennыy //Molodoy uchenыy. — 2016. — № 9 (113). — S. 1039-1041. — URL: https://moluch.ru/archive/113/29319/ |
17 | Paatova M.E., Begidova S.N., Xakunov N.X. Teoretikometodologicheskiy analiz sotsialno-pedagogicheskix fenomenov «deviantnoe povedenie» i «delinkventnoe povedenie» podrostkov //Vestnik Adыgeyskogo gosudarstvennogo universiteta. Seriya 3: Pedagogika i psixologiya. – 2012. – №. 1. – S. 96-104. // — URL: https://cyberleninka.ru |
18 | Pavlenok I.D., Rudneva M.Ya. Sotsialnaya rabota s litsami i gruppami deviantnogo povedeniya. M.: INFA. –M., 2007. -185 s. https://works.doklad.ru/view/ZSuxDrNpbOw/all.html |
19 | Sotsialnaya dezadaptatsiya: narusheniya povedeniya u detey i podrostkov / Pod red. M.A.Galaguzovoy. –M.: Prosveщenie, 1996. |