72

Pedagogik og‘ish ijtimoiy deviiatsiyaning bir ko‘rinishi bo‘lib, unga nisbatan aniq va birmuncha tor ma’noga ega bo‘lgan hodisa. Pedagogik me’yordan og‘ishgan o‘quvchi xulq-atvori darslarni uzrli sababsiz o‘tkazib yuborish, darsdan va maktabdan tashqari tadbirlarda qatnashishdan qat’iy bosh tortish, maktab ichki tartib-qoidalariga rioya qilmaslik, emotsional noturg‘unlik va asab-ruhiy tizimining qo‘zg‘aluvchanligi kabi ko‘rinishlarda namoyon bo‘ladi. Pedagogik og‘ish, asosan, mikroijtimoiy omillar ta’sirida yuzaga keladi. Bularga
o‘smirlarning yosh davrlari bilan birga oila, maktab va maktabdan tashqaridagi faoliyatlariga ota-onalar va o‘qituvchilar tomonidan yetarlicha e’tibor berilmasligi oqibatida sodir bo‘ladi.
 

  • Ўқишлар сони 72
  • Нашр санаси 31-10-2023
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони23
Ўзбек

Pedagogik og‘ish ijtimoiy deviiatsiyaning bir ko‘rinishi bo‘lib, unga nisbatan aniq va birmuncha tor ma’noga ega bo‘lgan hodisa. Pedagogik me’yordan og‘ishgan o‘quvchi xulq-atvori darslarni uzrli sababsiz o‘tkazib yuborish, darsdan va maktabdan tashqari tadbirlarda qatnashishdan qat’iy bosh tortish, maktab ichki tartib-qoidalariga rioya qilmaslik, emotsional noturg‘unlik va asab-ruhiy tizimining qo‘zg‘aluvchanligi kabi ko‘rinishlarda namoyon bo‘ladi. Pedagogik og‘ish, asosan, mikroijtimoiy omillar ta’sirida yuzaga keladi. Bularga
o‘smirlarning yosh davrlari bilan birga oila, maktab va maktabdan tashqaridagi faoliyatlariga ota-onalar va o‘qituvchilar tomonidan yetarlicha e’tibor berilmasligi oqibatida sodir bo‘ladi.
 

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Murodova D.D. dotsent Navoiy davlat pedagogika instituti
2 To'qboyeva D.Z. katta o'qituvchi Navoiy davlat pedagogika instituti
Ҳавола номи
1 O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 29 apreldagi “O‘zbekiston Respublikasi xalq ta’limi tizimini 2030 yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida”gi PF-5712-son Farmoni / — URL: https://lex.uz/docs/4312785
2 Mirziyoyev Sh.M. Buyuk kelajagimizni mard va olijanob xalqimiz bilan birga quramiz. –Toshkent: “O‘zbekistan”, 2017. – B.163.
3 Merton R. K. Social Structure and Anomie, American Sociological Review (angl.) rus., 3, October, 1938, p.672—682. — URL: http://csun.edu/~snk1966/Robert%20K%20Merton.pdf
4 Tesser A. On the importance of heritability in psychological research: the case of attitudes / Psycological Review. 1992. –URL: https://www2.psych.ubc.ca/~schaller/528Readings/Tesser1993.pdf
5 Aliqulova M.M., Tojaliev A.A. Voyaga yetmagan bolalarda salbiy hulqning paydo bo‘lish xususiyatlari // Zamonaviy ta’lim / Sovremennoe obrazovanie 2019, 8(81). –B.37-43
6 Andreeva G.M. Sotsialnaya psixologiya. Uchebnik dlya vыsshix uchebnыx zavedeniy.. — M.: Aspekt Press, 2001. –URL: http://dou4sun.ru/files/File/biblioteka_andreeva-soc-psy.pdf
7 Belicheva S.A. Osnovы preventivnoy psixologii. M.: Sotsialnoe zdorove Rossii, 1993. — URL: https://pedlib.ru/Books/2/0186/index.shtml
8 Gilinskiy Ya.I. Afanasev V.S. Sotsiologiya deviantnogo (otklonyayuщegosya) povedeniya. –S.Pb., 1993. — URL: https://cyberleninka.ru/article/n/sotsiologiya-deviantnogo-povedeniya-isotsialnogo-kontrolya
9 Gilinskiy Ya.I. Sotsiologiya deviantnogo povedeniya i sotsialnogo kontrolya // Mir Rossii. Sotsiologiya. Etnologiya. – 1997. – T. 6. – №. 1. – S. 163- 184. http://library.khpg.org/files/docs/1361798872.pdf
10 Davletshin M.G., Do‘stmuhamedova Sh., Mavlonov M. Yosh va pedagogik psixologiya. - T.: “O‘qituvchi”, 2007.
11 Zmanovskaya Ye.V. Deviantologiya: (Psixologiya otklonyayuщegosya povedeniya): / Ucheb. posobie dlya stud. vыssh. ucheb. zavedeniy. –M.: Akademiya, 2003. – 288 s.
12 Ijtimoiy pedagogikadan atamalar lug‘ati / Tuzuvchilar: 3.Krraboeva va N.Abdusamatova. – Namangan: NamDU, 2017. –72 b
13 Kleyberg Yu.A. Psixologiya deviantnogo povedeniya: ucheb. posobie dlya vuzov. M.: Sfera: Yurayt-M, 2001. — URL: https://urait.ru/book/psihologiyadeviantnogo-povedeniya-398660
14 Korolenko s.P., Donskix T.A. Sem putey k katastrofe: Destruktivnoe povedenie v sovremennom mire. — Novosibirsk: Nauka, 1990. — URL: https://www.koob.ru/korolenko/seven_paths_disaster
15 Maxmudov R.M. va boshqalar. Pedagogika: Ma’ruzalar kursi. - T.: O‘zIIV Akademiyasi, 2014. – 204-b.
16 Nikolaeva L.V. Polojitelnыe deviatsii lichnosti kak faktor razvitiya obщestva / L. V. Nikolaeva, M. M. Parusova. — Tekst : neposredstvennыy //Molodoy uchenыy. — 2016. — № 9 (113). — S. 1039-1041. — URL: https://moluch.ru/archive/113/29319/
17 Paatova M.E., Begidova S.N., Xakunov N.X. Teoretikometodologicheskiy analiz sotsialno-pedagogicheskix fenomenov «deviantnoe povedenie» i «delinkventnoe povedenie» podrostkov //Vestnik Adыgeyskogo gosudarstvennogo universiteta. Seriya 3: Pedagogika i psixologiya. – 2012. – №. 1. – S. 96-104. // — URL: https://cyberleninka.ru
18 Pavlenok I.D., Rudneva M.Ya. Sotsialnaya rabota s litsami i gruppami deviantnogo povedeniya. M.: INFA. –M., 2007. -185 s. https://works.doklad.ru/view/ZSuxDrNpbOw/all.html
19 Sotsialnaya dezadaptatsiya: narusheniya povedeniya u detey i podrostkov / Pod red. M.A.Galaguzovoy. –M.: Prosveщenie, 1996.
Кутилмоқда