Матн – муайян коммуникатив фаолиятнинг алоқа соҳаси, тури, алоқа вазияти ва муаллиф мақсадига мувофиқ фикрий ва лисоний хатти-ҳаракатни мунтазам мажмуи сифатида, семантик ва синтактик жиҳатдан изчил боғланишлар асосида таркибланган ва тартибланган тугал нуқтий ҳодиса. Мақолада матн яратиш, матнда тил воситаларидан унумли фойдаланиш йўлларини эгаллаш каби масалалар ёритилган.
Матн – муайян коммуникатив фаолиятнинг алоқа соҳаси, тури, алоқа вазияти ва муаллиф мақсадига мувофиқ фикрий ва лисоний хатти-ҳаракатни мунтазам мажмуи сифатида, семантик ва синтактик жиҳатдан изчил боғланишлар асосида таркибланган ва тартибланган тугал нуқтий ҳодиса. Мақолада матн яратиш, матнда тил воситаларидан унумли фойдаланиш йўлларини эгаллаш каби масалалар ёритилган.
Текст – это состояние связи, разновидность и сфера общения определенной коммуникативной деятельности. Явление, структурированное и отсортированное на основе семантических и синтаксических последовательных связей в качестве комплекса, соответствующего интеллектуальным целям и вербальномуповедениюавтора. Рассматриваются проблемы создания текста и освоение путей рационального использования языковых средств текста.
A text is a state of communication, a type and sphere of communication of a certain communicative activity. The phenomenon is structured and sorted based on semantic and syntactic sequential links as a complex corresponding to the intellectual goals and linguistic behaviors of the author. The problems of creating text and mastering the ways of rational use of language means of the text are considered.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | EGAMBERDIEVA F.O. | Педагогика фанлари номзоди (PhD) доцент, Услубият ва таҳрир кафедраси, журналистика факультети | Мирзо Улуғбек номидаги Ўзбекистон Миллий университети |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | Тошалиев И. Адабий таҳрир асослари. Намунавий ўқув дастури. – Т.: Университет. 2001.– 6 б. |
2 | Lauren Kessler, Duncan McDonald. When words collide. A media Writers Guide to Grammarand Style. Thomson Higher Education Boston, MA 02210-1202 USA. 2008. 7-11, 151 p. |