Zamonaviy G‘arbiy Yevropa pedagogik yondashuvi sifatida shakllangan Klax pedagogikasining nazariy va amaliy jihatlari tahlil qilinadi. Ushbu konsepsiyaning asoschisi Antje Bostelmann tomonidan 1990-yilda Germaniyada yaratilgan va u san’atga yo‘g‘rilgan ta’lim muhiti asosida rivojlangan. Klax pedagogikasi o‘zining “fraktal modeli” orqali to‘rtta asosiy tamoyilga – individuallashtirilgan o‘quv yo‘li, ijtimoiy hamjamiyat, autentik tarbiyachi va shakllantirilgan muhitga tayanadi. Pedagogik yondashuvning asosi bolani mustaqil fikrlovchi, ijtimoiy faol va mas’uliyatli inson sifatida shakllantirishga qaratilgan. Maqolada Klax pedagogikasining Montessori, Fro‘bel, Vigotskiy va Reggio Emilia kabi klassik yondashuvlardan ilhom olgani, biroq o‘ziga xos, zamonaviy integratsion tizimga aylangani yoritib beriladi. Modelning Germaniya va Shvetsiyadagi amaliy qo‘llanilishi, ta’lim muassasalari va pedagog kadrlarni tayyorlashdagi o‘rni ham ko‘rsatib o‘tiladi.
Zamonaviy G‘arbiy Yevropa pedagogik yondashuvi sifatida shakllangan Klax pedagogikasining nazariy va amaliy jihatlari tahlil qilinadi. Ushbu konsepsiyaning asoschisi Antje Bostelmann tomonidan 1990-yilda Germaniyada yaratilgan va u san’atga yo‘g‘rilgan ta’lim muhiti asosida rivojlangan. Klax pedagogikasi o‘zining “fraktal modeli” orqali to‘rtta asosiy tamoyilga – individuallashtirilgan o‘quv yo‘li, ijtimoiy hamjamiyat, autentik tarbiyachi va shakllantirilgan muhitga tayanadi. Pedagogik yondashuvning asosi bolani mustaqil fikrlovchi, ijtimoiy faol va mas’uliyatli inson sifatida shakllantirishga qaratilgan. Maqolada Klax pedagogikasining Montessori, Fro‘bel, Vigotskiy va Reggio Emilia kabi klassik yondashuvlardan ilhom olgani, biroq o‘ziga xos, zamonaviy integratsion tizimga aylangani yoritib beriladi. Modelning Germaniya va Shvetsiyadagi amaliy qo‘llanilishi, ta’lim muassasalari va pedagog kadrlarni tayyorlashdagi o‘rni ham ko‘rsatib o‘tiladi.
| № | Имя автора | Должность | Наименование организации |
|---|---|---|---|
| 1 | Adilova N.B. | o`qituvchi | ADPI |
| № | Название ссылки |
|---|---|
| 1 | 1. Karebina, O.P. (2022). Klaks-pedagogika i osnovnye printsipy doshkol’nogo obrazovaniya (FGOS DO) // Obshchestvo: sociologiya, psikhologiya, pedagogika, №11, 2022. – S.137–141. |
| 2 | 2. Bostelmann, A. (n.d.). Die Klax-Pädagogik – Das Kind im Mittelpunkt. Klax.de rasmiy veb-sayti. |
| 3 | 3. Bostelmann, A. (n.d.). Antje Bostelmann – Klax Pädagogik asoschisi haqida ma’lumot. Bananenblau.de noshirlik sayti |
| 4 | 4. Engelbrecht C. The Four Important Basic Elements of Klax-Pedagogy and the Professional Training of Educators. – 23rd EECERA Conference, Tallinn, 2013. |
| 5 | 5. Klax School Berlin (2025). Modern Education from the First Grade to the Abitur. Klax.de (Ingliz tilidagi rasmiy sahifa). |