98

Статья посвящена анализу качества металла, наплавленного на всю изношенную поверхность вагонного колеса. Экспериментальным путем определены значения удельной энергии процесса многоэлектродной наплавки, определяемой напряжением и током, обеспечивающими необходимое тепловложение в основной металл с целью прогрева его до 200 0С. Представлена технологическая последовательность наплавки широкослойных валиков на поверхность катания и гребень колеса. Принятая схема наложения валиков создает благоприятные условия для протекания термодеформационных циклов наплавки. Показано влияние на качество формирования валика расположение электродов относительно поверхности наплавки. В зависимости от требуемой толщины и ширины валика, наплавляемого на цилиндрическую поверхность колеса, выбраны диаметр и количество электродов, а также величина их смещения с зенита. Выявлены причины образования дефектов и пути их устранения. Установлено, что на оптимальных режимах без предварительного подогрева вагонного колеса можно получить на восстанавливаемой поверхности металл без дефектов и хрупких структур.

  • Internet havola
  • DOIhttps://dx.doi.org/10.36522/2181-9637-2020-6-10
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 14-04-2022
  • O'qishlar soni 98
  • Nashr sanasi 29-12-2020
  • Asosiy tilRus
  • Sahifalar88-93
Ўзбек

Мақола вагон ғилдирагининг тўлиқ ейилган юзасига кавшарланган металл сифатини кўриб чиқишга бағишланган. Экспериментал равишда, кўп электродли сирт жараёнининг ўзига хос энергиясининг кучланиш ва ток кучи билан аниқланган, асосий металлга 200 0С гача қиздирилиши учун зарур бўлган иссиқлик киритилишини таъминлайдиган қийматлари аниқланди. Ғилдирагининг тўлиқ юзаси ва гребенига кенг валикларни кавшарлаш технологик кетма-кетлиги келтирилган. Валикларни кавшарлашнинг қабул қилинган схемаси юзанинг иссиқлик деформациялари даврлари учун қулай шароит яратади. Валик ҳосил бўлишининг сифатига таъсир электродларнинг сирт юзасига нисбатан жойлашиши билан кўрсатилади. Ғилдирагининг цилиндрсимон юзасига ётғизилган валикнинг керакли қалинлиги ва кенглигига қараб электродларнинг диаметри ва сони, шуниндек, уларнинг зенитдан силжиш миқдори танланган. Дефектлар пайдо бўлишининг сабаблари ва уларни йўқ қилиш усуллари аниқланган. Вагон ғилдирагини олдиндан қиздирмасдан оптимал режимда ейилган юзасида дефектсиз ва мўрт бўлмаган таркибли металл олиш мумкинлиги кўрсатилган.

Русский

Статья посвящена анализу качества металла, наплавленного на всю изношенную поверхность вагонного колеса. Экспериментальным путем определены значения удельной энергии процесса многоэлектродной наплавки, определяемой напряжением и током, обеспечивающими необходимое тепловложение в основной металл с целью прогрева его до 200 0С. Представлена технологическая последовательность наплавки широкослойных валиков на поверхность катания и гребень колеса. Принятая схема наложения валиков создает благоприятные условия для протекания термодеформационных циклов наплавки. Показано влияние на качество формирования валика расположение электродов относительно поверхности наплавки. В зависимости от требуемой толщины и ширины валика, наплавляемого на цилиндрическую поверхность колеса, выбраны диаметр и количество электродов, а также величина их смещения с зенита. Выявлены причины образования дефектов и пути их устранения. Установлено, что на оптимальных режимах без предварительного подогрева вагонного колеса можно получить на восстанавливаемой поверхности металл без дефектов и хрупких структур.

English

The article is devoted to the analysis of the quality of the metal deposited on the entire worn surface of the wagon wheel. The values of the specific energy of the multi-electrode surfacing process, determined by voltage and current, providing the necessary heat supply to the base metal to heat it up to 200 ° C, have been experimentally identified. The technological sequence of surfacing wide-layer beads on the rolling surface and the wheel flange is presented. The adopted scheme of bead overlayingcreates favorable conditions for the course of thermal deformation cycles of surfacing. The quality of the bead formation is affected by the location of the electrodes relative to the surfacing surface. Depending on the required thickness and width of the bead applied to the cylindrical surface of the wheel, the diameter and number of electrodes, as well as the value of their displacement from the zenith, were selected. The reasons for the formation of defects and methods of their elimination are revealed. It has been determined that on optimal regimes without pre-heating the wagon wheel, it is possible to obtain metal without defects and brittle structures on the restored surface.

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 Fayzibayev S.S. texnika fanlari doktori, professor, «Vagonlar va vagon xo'jaligi» kafedrasi mudiri Toshkent davlat transport universiteti
2 Nabiyev E.S. texnika fanlari nomzodi, dotsenti Toshkent davlat transport universiteti
3 Samborskaya N.A. katta ilmiy xodim Toshkent davlat transport universiteti
Havola nomi
1 Меликов В.В. Многоэлектродная наплавка. – М.: Машиностроение, 1988. – 140 с.
2 Файзибаев Ш.С., Набиев Э.С., Самборская Н.А. Восстановительная наплавка колес грузовых вагонов. //Sciences of Europe. – 2017. – Vol. 1. – No. 19 (19). – Рр. 61-65.
3 Меликов В.В., Набиев Э.С. Динамика изменения температуры в материале цельнокатанного вагонного колеса при автоматической многоэлектродной наплавке // Сварка и смежные технологии: Тез. докл. Всеросс. научно-техн. конф. – М., 2000. – С. 94-97.
4 Набиев Э.С. Авдеева А.Н. Анализ изменения температуры нагревания материала вагонного колеса при наплавке с учетом влияния скорости движения тепловых волн // Вестник ТашИИТ. – 2016. – № 1. – С. 53-56.
5 Набиев Э.С. Результаты ходовых испытаний наплавленных колесных пар грузовых вагонов // Вестник ТашИИТ. – 2016. – № 2/3. – С. 84-88.
Kutilmoqda