Ushbu maqolada sinonimiya tushunchasi va uning mazmunini o‘rganish, boshlang‘ich sinf o‘quvchilari duch kelishi mumkin bo‘lgan nutqiy vaziyatlarda sinonim so‘zlardan o‘rinli foydalanish ko‘nikmalari, uning rivojlanib borishi ta’kidlanadi. Sinonim so‘zlarni boshlang‘ich ta’lim jarayonida kichik yoshdagi o‘quvchilarga bosqichma-bosqich o‘rgatish usullari, sinonim so‘zni o‘quvchilar nutqida faollashtirishda darsliklardan foydalanish hamda ona tilidagi sinonimiya hodisasini o‘zlashtirish darajasini oshirib borishi haqida so‘z yuritiladi. Boshlang‘ich sinf o‘quvchilariga sinonimiya tushunchasi haqidagi ma’lumotlarni berishning miqdori tushunchaning o‘ziga xos xususiyatiga, uning lisoniy tabiatiga, ma’lum bir funktsional uslubda qo‘llanish darajasiga, shuningdek, o‘quvchilarning yosh xususiyatlariga bog‘liq. O‘quvchilar nutqida leksik sinonimllarni faollashtirish bo‘yicha ularga zaruriy ma’lumotlarni yetkazishda boshlang‘ich sinflar uchun ona tili darliklariga sinonimiyaga oid nazariy ma’lumotlarni batafsilroq kiritish samaraliroq bo‘ladi. Kichik yoshdagi o‘quvchilarga induktiv usulda yangi tushunchalarni o‘rgatish ularni faol bilish jarayonida sodir bo‘lishi bilan samaralidir.
Ushbu maqolada sinonimiya tushunchasi va uning mazmunini o‘rganish, boshlang‘ich sinf o‘quvchilari duch kelishi mumkin bo‘lgan nutqiy vaziyatlarda sinonim so‘zlardan o‘rinli foydalanish ko‘nikmalari, uning rivojlanib borishi ta’kidlanadi. Sinonim so‘zlarni boshlang‘ich ta’lim jarayonida kichik yoshdagi o‘quvchilarga bosqichma-bosqich o‘rgatish usullari, sinonim so‘zni o‘quvchilar nutqida faollashtirishda darsliklardan foydalanish hamda ona tilidagi sinonimiya hodisasini o‘zlashtirish darajasini oshirib borishi haqida so‘z yuritiladi. Boshlang‘ich sinf o‘quvchilariga sinonimiya tushunchasi haqidagi ma’lumotlarni berishning miqdori tushunchaning o‘ziga xos xususiyatiga, uning lisoniy tabiatiga, ma’lum bir funktsional uslubda qo‘llanish darajasiga, shuningdek, o‘quvchilarning yosh xususiyatlariga bog‘liq. O‘quvchilar nutqida leksik sinonimllarni faollashtirish bo‘yicha ularga zaruriy ma’lumotlarni yetkazishda boshlang‘ich sinflar uchun ona tili darliklariga sinonimiyaga oid nazariy ma’lumotlarni batafsilroq kiritish samaraliroq bo‘ladi. Kichik yoshdagi o‘quvchilarga induktiv usulda yangi tushunchalarni o‘rgatish ularni faol bilish jarayonida sodir bo‘lishi bilan samaralidir.
В данной статье исследуется понятие синонимии и ее содержание, формирование навыков уместного употребления синонимов в речевых ситуациях, с которыми могут столкнуться учащиеся начальной школы, и ее развитие. Методика поэтапного обучения синонимов младших школьников в процессе начального обучения, использование учебников в активизации синонимов в речи учащихся, а также повышение уровня овладения явлением синонимии в родном языке. язык. Объем информации, предоставляемой учащимся начальных классов о понятии синонимия, зависит от характера понятия, его языковой природы, степени применения в том или ином функциональном стиле, а также возрастных особенностей учащихся. Более эффективным будет включение более подробной теоретической информации о синонимии в родном языке для учащихся начальных классов в обеспечение их информацией, необходимой для активизации лексических синонимов в их речи. Обучение младших школьников новым понятиям индуктивным способом эффективно, поскольку происходит в процессе активного их изучения.
This article explores the concept of synonymy and its content, the development of skills in the appropriate use of synonyms in speech situations that elementary students may encounter, and its development. Methods of step-by-step teaching of synonyms to young students in the process of primary education, the use of textbooks in the activation of synonyms in students' speech, as well as increasing the level of mastery of the phenomenon of synonymy in the native language. referred to. The amount of information provided to primary school students about the concept of synonymy depends on the nature of the concept, its linguistic nature, the degree of application in a particular functional style, as well as the age characteristics of the students. It will be more effective to include more detailed theoretical information on synonymy in the native language for primary school students in providing them with the information they need to activate lexical synonyms in their speech. Teaching young learners new concepts in an inductive way is effective as it takes place in the process of actively learning them.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Akbarova Z.A. | 1 | Fergana State University |
2 | Rustamova D.T. | 2 | Fergana State University |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | 1. Сидоренко К. А. Работа над синонимами на уроках русского языка в 4-6 классах(Working on synonyms in Russian lessons in grades 4-6) : Дисс.. канд.пед.наук. – М., 1975. – 192 с. |
2 | 2. Абакумов С-, Солонино М. К вопросу о работе над синонимами (On the issue of working on synonyms )//Русский язык в советской школе. —1929. —№ 2. — С. 89. |
3 | 3. Oxunjonova O., “Ta’lim bosqichlarida sinonimlar mavzusini o‘qitish metodikasi”. (Methods of teaching the topic of synonyms in the educational process) ped. f. n. dissertatsiya, -T.: 2009. |
4 | 4. Akbarova Z.A. “Olam lisoniy manzarasining shakllanishida kognitiv o‘ziga xoslik” ( Cognitive specificity in the formation of the linguistic landscape of the world): Fil.fan.dokt.... (Dsc) diss.—Farg‘ona, 2021, 17 b. |
5 | 5. Hojiev A. O‘zbek tili sinonimlarining izohli lug‘ati (Annotated Dictionary of Uzbek Synonyms). - Toshkent. “O‘qituvchi”, 1974. B.308 |
6 | 6. Айдарова И.И. Формирование лингвистического отношения к слову у младших школьников. //Вопросы психологии. —1964. —№ 5. —С. 55. |
7 | 7. Рубинштейн С.Л. Проблемы общей психологии. - М.: Педагогика, 1976.-С. 360 (Rubinshtein S.L. Problems of general psychology. - M.: Pedagogy, 1976.-S. 360. |
8 | 8. Водовозов В.И. Избранные педагогические сочинения / Под ред.В.Я. Смирнова. - М.: Изд-во АПН РСФСР, 1958. – 632с . Rubinstein S.L. Problems of general psychology. - M.: Pedagogy, 1976.-S. 360 |
9 | 9. Выготский Л.С. Избранные психологические исследования // Мышление и речь. - М.: АПН РСФСР, 1956. - 518 с. Vygotsky L.S. Selected psychological studies // Thinking and speech. - M.: APN RSFSR, 1956. - 518 p. |
10 | 10. Выготский Л.С. Собрание сочинений: В 6 т. Т. 2 // Проблемы общей психологии. -М.: Педагогика, 1982. - 504 с. (Vygotsky L.S. Collected Works: In 6 vols. Vol. 2 // Problems of General Psychology. -M.: Pedagogy, 1982. - 504 p. |
11 | 11. Эльконин Д.Б. Мышление младшего школьника // Очерки психологии детей младшего школьного возраста / Под ред. А.Н. Леонтьева и Л.И. Божовича. - М.: АПН РСФСР, 1950. (Elkonin D.B. Thinking of a junior schoolchild // Essays on the psychology of children of primary school age / Ed. A.N. Leontiev and L.I. Bozhovich. - M.: APN RSFSR, 1950. |