This article provides information about theoretical problems of literature teaching methodology at school. It also gives information about significance of interaction between instructor and learners in the process of teaching literature. It describes general comprehension of literature teaching methodology and focuses attention on how the instructor should build the learning process in order to achieve good results
This article provides information about theoretical problems of literature teaching methodology at school. It also gives information about significance of interaction between instructor and learners in the process of teaching literature. It describes general comprehension of literature teaching methodology and focuses attention on how the instructor should build the learning process in order to achieve good results
Мақолада мактабда адабиёт ўқитиш методикасининг назарий муаммолари ҳақида маълумот берилган. Шунингдек, адабиёт ўқитиш жараёнида ўқитувчи ва талабалар ўртасида ўзаро ҳамкорликнинг аҳамияти ҳақида сўз юритилган. Адабиёт ўқитиш методологиясининг умумий таърифи келтирилган ва ўқитувчи ижобий натижага эришиш учун ўқув жараёнини қандай қилиб самарали ташкил этишига эътибор қаратилган.
В статье представлена информация о теоретических проблемах методики преподавания литературы в школе. Помимо этого, дается информация о значимости взаимодействия между преподавателем и учащимися в процессе преподавания литературы. Также изложено общее понимание методологии преподавания литературы и сфокусировано внимание на том, как преподаватель должен эффективно строить учебный процесс для достижения желаемых положительных результатов.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Fayzieva N.S. | English teacher Department of the Theory of the English Language Aspects English Language Faculty 3 | Uzbekistan State World Languages University |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Богданова О. Ю., Леонов С. А., Чертов В. Ф. Теория и методика обучения литературе, 3-е изд., стер. — М.: Издательский центр “Академия”, 2004. — 400 с |
2 | Гальскова Н.Д. Современная методика обучения иностранным языкам: Пособие для учителя. 2-е изд., перераб. и доп. – М.: АРКТИ, 2003. – 192 с. (Метод, биб-ка). |
3 | Graves K. Designing Language Courses: A Guide for Teachers. – Heinle&Heinle Publishers, 2000. – 308 p. |
4 | General Editor: C. J. Brumfit, Teaching Literature Overseas: Language-based Approaches, Pergamon Institute of English (Oxford), English Language Teaching Documents. –139 p. |
5 | Penny Ur, A Сourse in Language Teaching, Practice and Theory, Cambridge Teacher Training and Development, Series Editors: Marion Williams and Tony Wright. – Cambridge University press., 1991. – 388 p. |