104

В данной статье приведены теоретические аспекты формирования бизнес процессов компании в условиях цифровой трансформации. Предложены этапы моделирования бизнес процессов и технология совершенствования бизнес процессов в условиях цифровой трансформации.

  • Read count104
  • Date of publication04-04-2023
  • Main LanguageRus
  • Pages106-112
Русский

В данной статье приведены теоретические аспекты формирования бизнес процессов компании в условиях цифровой трансформации. Предложены этапы моделирования бизнес процессов и технология совершенствования бизнес процессов в условиях цифровой трансформации.

Ўзбек

Ushbu maqolada raqamli transformatsiya sharoitida kompaniyaning biznes jarayonlarini shakllantirishning nazariy jihatlari keltirilgan. Raqamli transformatsiya sharoitida biznes-jarayonlarni takomillashtirish texnologiyasi va biznes jarayonlarini modellashtirish bosqichlari taklif etilgan.

English

This article presents the theoretical aspects of the formation of a company's business processes in the context of digital transformation. The stages of modeling business processes and technology for improving business processes in the context of digital transformation are proposed

Name of reference
1 1. Morgan, T., 2007. Business process modelling and ORM. Lecture Notes in Computer Science, 4805, 581.
2 2. Lindsay, A., Downs, D., and Lunn, K., 2003. Business processes—attempts to find a definition. Information and Software Technology, 45 (15), 1015–1019.
3 3. Malone, T., Crowston, K., and Herman, G., 2003. Organizing business knowledge: the MIT process handbook. Cambridge, MA: MIT Press.
4 4. Hammer, M. and Champy, J., 1993. Reengineering the corporation: a manifesto for business revolution. London: Brealey Publishing
5 5. Aguilar-Save´n, R.S., 2004. Business process modelling: review and framework. International Journal of Production Economics, 90 (2), 129–149.
6 6. Barjis, J., 2007. Automatic business process analysis and simulation based on DEMO. Enterprise Information Systems, 1 (4), 365–381.
7 7. Davenport, T.H., 1993. Process innovation: reengineering work through information technology. Boston, MA: Harvard Business School Press.
8 8. Ludewig, J., 2003. Models in software engineering – an introduction. Software and Systems Modelling, 2 (1), 5–14.
9 9. Curtis, B., Kellner, M.I., and Over, J., 1992. Process modelling. Communications of the ACM, 35 (9), 75–90.
10 10. Крухмалева А.В. Моделирование бизнес-процессов как фактор улучшения качества работы организации. Инновация 2020: сборник материалов конференции. Томск: 2020. 257-260 с.
Waiting