This article deals with the approaches of foreign language learning by listening in a language university. Basing on integrating of the described approaches, the asic principles are defined and the strategic bases for teaching listening are described, which allow effectively organize the educational process for mastering peech activity in a language university.
Ушбу мақолада тилга ихтисослаштирилган олий ўқув юртларида хорижий тилни тинглаб тушуниш орқали ўргатишдаги ёндашувлар кўриб чиқилган. Санаб ўтилган ёндашувлар интеграциясига асосланиб, эшитиш орқали ўрганишнинг асосий принциплари аниқланган ва тинглаб-тушунишни ривожлантирувчи стратегик асослар тавсиф этилган. Бу эса, ўз навбатида, тилга ихтисослаштирилган олий ўқув юртларида нутқ фаолиятининг мазкур турини эгаллашни самарали ташкил этиш имконини беради.
В статье рассматриваются подходы к обучению восприятию на слух иноязычной речи в языковом вузе. На основе интеграции описанных подходов определяются основополагающие принципы и описываются стратегические основы обучения аудированию, которые позволяют эффективно организовать учебный процесс по овладению данным видом речевой деятельности в языковом вузе.
This article deals with the approaches of foreign language learning by listening in a language university. Basing on integrating of the described approaches, the asic principles are defined and the strategic bases for teaching listening are described, which allow effectively organize the educational process for mastering peech activity in a language university.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | POLVONOVA M.F. | Ўқитувчи | Ўзбекистон Давлат жаҳон тиллари университети |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | 1. Underwood, Mary. Teaching Listening. New York: Longman, 1989. − 138p. |
2 | 2. Micahel R. Listening in Language Learning. New York: Longman, 1990. |
3 | 3. Crabbe D. Learning Opportunities: Adding Learning Value to Tasks. ELT Journal 62/2: 2007. – P. 117–125. |
4 | 4. Lynch, Tony. Study Listening. Cambridge: Cambridge University Press, 2004.−175p |