548

Comparative analyzing linguo-stylistic peculiarities of TV news programs, based  on Euronews and Uzbekistan’s English-language TV news programs, the author, attempts  to assimilate specific features of the content, investigates on creating impartial and unbiased news stories, expanding media production capacity to effectively reach out to the audiences.

  • Read count 535
  • Date of publication 05-04-2018
  • Main LanguageIngliz
  • Pages146-151
English

Comparative analyzing linguo-stylistic peculiarities of TV news programs, based  on Euronews and Uzbekistan’s English-language TV news programs, the author, attempts  to assimilate specific features of the content, investigates on creating impartial and unbiased news stories, expanding media production capacity to effectively reach out to the audiences.

Ўзбек

Ушбу мақолада  муаллиф  телевизион  янгилик  дастурларининг  лингво-стилистик хусусиятларини  Евроньюс  ва  Ўзбекистондаги  инглиззабон  телевизион    янгилик дастурлари  асосида  қиёсий  таҳлил  қилар  экан,  контентнинг  ўзига  хосликларини таққослаш,  объектив  журналистика  тамойилларига  жавоб  берувчи  сифатли  медиа маҳсулот  яратиш,  аудитория  эътиборини  жалб  қилиш  учун    медиа-саноат имкониятларидан самарали фойдаланиш усуллари ҳақида ўз хулосаларини беради.

Русский

На  основе  сравнительного  анализа  лингвостилистических  особенностей теленовостей,  основанных  на  программах  Евроньюс  и  англоязычных  теленовостей Узбекистана,  автор пытается  ассимилировать  специфические  черты  контента,  исследует вопросы  создания  беспристрастных  и  непредвзятых  новостных  сюжетов,  расширения возможностей медиапроизводства для эффективного охвата аудитории.

Author name position Name of organisation
1 OMONOVA P.. магистрант Ўзбекистон Давлат жаҳон тиллари университети
Name of reference
1 1. Baisne, Olivier. Marchetti, Dominique. Producing "European" News Case of the PanEuropean News Channel Euronews. – University of Dehli, 2010.
2 2. Duzzet, Allie. Media Bias in Strategic Word Choice. http://www.aim.org/on-targetblog/media-bias-in-strategic-word-choice/
3 3. Mashentseva, A.V. Television News Information of a Region as a Tool to Influence the Political Culture of Society – Herald of Volga Region Institute of Administration, 2003. Richardson, Brian. The Process of Writing News. https://processofwritingnews.wordpress.com/
Waiting