267

 

Статья посвящена использованию метода проектов при организации самостоятельной работы студентов в качестве метода развивающего обучения, направленного на выработку самостоятельных исследовательских навыков (таких как постановка проблемы, сбор и обработка информации, анализ и синтез полученных результатов), способствующего развитию творческих способностей и логического мышления обучаемых. Метод проектов начал применяться во второй половине XIX века в сельскохозяйственных школах США американским учёным-прагматистом и педагогом Дж.Дьюи и его учеником

У. Килпатриком (автором вышедшей в 1918 году статьи «Метод проектов», где он впервые теоретически обосновал его), по существу, не является новым для многих стран и используется как в системе среднего, так и высшего образования. В Узбекистане метод проектов в качестве личностно-ориентированного образовательного метода стал применяться с конца 90-х годов ХХ века. В основном он стал использоваться при организации внеурочной самостоятельной работы студентов. В основе метода проектов лежит целенаправленно организованная самостоятельная работа учеников по разрешению определенной проблемы (или ее аспектов). При использовании этого метода участники проекта осуществляют поисково-исследовательскую деятельность и создают собственный интеллектуальный продукт в современной электронной или иной форме.

 

 

Мақолада талабаларга араб тилини ўқитишда уларнинг ижодий салоҳиятларини ошириш, мустақил фикр юритиш ва тадқиқот олиб бориш (муаммони излаш, маълумотлар тўплаш, уларни таҳлил қилиш ва эришилган натижалар юзасидан хулосалар чиқариш каби) лаёқатларини шакллантириш ва ривожлантирилишни таъминловчи лойиҳавий таълим усулидан фойдаланиш йўллари ёритилган. Лойиҳавий таълим усули XIX асрнинг иккинчи ярмида АҚШ қишлоқ хўжалиги мактабларида америкалик олим Ж. Дьюи ва унинг шогирди В. Х. Килпатрик томонидан қўлланила бошлаган ва аслида кўплаб мамлакатлар учун янги эмас. Мазкур таълим усулидан Ўзбекистонда XX асрнинг 90-йилларидан бери шахсга йўналтирилган таълим усули сифатида таълим олувчиларнинг дарсдан ташқари мустақил ишларини ташкил этишда фойдаланиб келинмоқда. Унга муаммоли таълим асос бўлиб хизмат қилиб, бу технология таълим жараёнида ўқитувчи томонидан муаммоли вазиятлар қўйилиши ва лойиҳа иштирокчиларининг ушбу муаммони ҳал этиш орқали маълум интеллектуал маҳсулот яратишларига қаратилган. Лойиҳа иши доирасида талабаларни чет тилидаги турли материаллар билан ишлаш ва ўз мутахассисликлари бўйича мустақил таржима қилишга ўргатиш уларнинг келажакдаги касбий фаолиятига замин яратади ва алоҳида аҳамият касб этади.

 

 

The proposed article focuses on the use of the project method in organizing students ‘independent work as a method of developmental training aimed at developing independent research skills (such as problem statement, information collection and processing, analysis and synthesis of the results) that promotes the development of students’ creative abilities and logical thinking. Th project method was practiced in the second half of the 19th century in US agricultural schools by American pragmatist and educator J. Dewey and, in fact, is not new to many countries and is used both in the system of secondary and higher education. In Uzbekistan, the project method has been used as a student-centered educational method since the late 90s of the twentieth century. Basically it was used in the organization of extracurricular independent work of students. Th method of projects is based on specifilly organized independent work of students to solve a specifi problem (or its aspects). Using this method, project participants usually carry out research activities and create their own intellectual product.

  • Read count 249
  • Date of publication 15-05-2019
  • Main LanguageRus
  • Pages66-71
Tags
Русский

 

Статья посвящена использованию метода проектов при организации самостоятельной работы студентов в качестве метода развивающего обучения, направленного на выработку самостоятельных исследовательских навыков (таких как постановка проблемы, сбор и обработка информации, анализ и синтез полученных результатов), способствующего развитию творческих способностей и логического мышления обучаемых. Метод проектов начал применяться во второй половине XIX века в сельскохозяйственных школах США американским учёным-прагматистом и педагогом Дж.Дьюи и его учеником

У. Килпатриком (автором вышедшей в 1918 году статьи «Метод проектов», где он впервые теоретически обосновал его), по существу, не является новым для многих стран и используется как в системе среднего, так и высшего образования. В Узбекистане метод проектов в качестве личностно-ориентированного образовательного метода стал применяться с конца 90-х годов ХХ века. В основном он стал использоваться при организации внеурочной самостоятельной работы студентов. В основе метода проектов лежит целенаправленно организованная самостоятельная работа учеников по разрешению определенной проблемы (или ее аспектов). При использовании этого метода участники проекта осуществляют поисково-исследовательскую деятельность и создают собственный интеллектуальный продукт в современной электронной или иной форме.

 

 

Мақолада талабаларга араб тилини ўқитишда уларнинг ижодий салоҳиятларини ошириш, мустақил фикр юритиш ва тадқиқот олиб бориш (муаммони излаш, маълумотлар тўплаш, уларни таҳлил қилиш ва эришилган натижалар юзасидан хулосалар чиқариш каби) лаёқатларини шакллантириш ва ривожлантирилишни таъминловчи лойиҳавий таълим усулидан фойдаланиш йўллари ёритилган. Лойиҳавий таълим усули XIX асрнинг иккинчи ярмида АҚШ қишлоқ хўжалиги мактабларида америкалик олим Ж. Дьюи ва унинг шогирди В. Х. Килпатрик томонидан қўлланила бошлаган ва аслида кўплаб мамлакатлар учун янги эмас. Мазкур таълим усулидан Ўзбекистонда XX асрнинг 90-йилларидан бери шахсга йўналтирилган таълим усули сифатида таълим олувчиларнинг дарсдан ташқари мустақил ишларини ташкил этишда фойдаланиб келинмоқда. Унга муаммоли таълим асос бўлиб хизмат қилиб, бу технология таълим жараёнида ўқитувчи томонидан муаммоли вазиятлар қўйилиши ва лойиҳа иштирокчиларининг ушбу муаммони ҳал этиш орқали маълум интеллектуал маҳсулот яратишларига қаратилган. Лойиҳа иши доирасида талабаларни чет тилидаги турли материаллар билан ишлаш ва ўз мутахассисликлари бўйича мустақил таржима қилишга ўргатиш уларнинг келажакдаги касбий фаолиятига замин яратади ва алоҳида аҳамият касб этади.

 

 

The proposed article focuses on the use of the project method in organizing students ‘independent work as a method of developmental training aimed at developing independent research skills (such as problem statement, information collection and processing, analysis and synthesis of the results) that promotes the development of students’ creative abilities and logical thinking. Th project method was practiced in the second half of the 19th century in US agricultural schools by American pragmatist and educator J. Dewey and, in fact, is not new to many countries and is used both in the system of secondary and higher education. In Uzbekistan, the project method has been used as a student-centered educational method since the late 90s of the twentieth century. Basically it was used in the organization of extracurricular independent work of students. Th method of projects is based on specifilly organized independent work of students to solve a specifi problem (or its aspects). Using this method, project participants usually carry out research activities and create their own intellectual product.

Tags
Author name position Name of organisation
1 Ismoilova Y.. International Islamic Academy оf Uzbekistan
Name of reference
1 1. Polat YE. S. Metod proektov // Sovremennie texnologii universitetskogo obrazovaniya. – Sentr problem razvitiya obrazovaniya. Respublikanskiy institut visshey shkoli BGU. Mn.: RIVSH BGU. –2003. – №2. – S. 240. 2. Polat YE. S. Metod proektov na urokax inostrannogo yazika. / Inostrannie yaziki v shkole - № № 2, 3 - 2000 g./iteach.ru/images/4/4e/Polat_ YE.S._-_Metod_proektov.pdf 3. Sechina K.A. Chtenie original`noy literaturi po spetsial`nosti v protsesse obucheniya inostrannomu yaziku v neyazikovom vuze // Sovremennie nauchnie issledovaniya i innovatsii. 2015. № 8 [Elektronniy resurs]. URL: htt://web.snauka.ru/issues 4. Solov`ev I. M.. Iz praktiki metoda proektov v amerikanskix shkolax // Na putyax k novoy shkole. 1929. 5. Tadjibaeva D.A. Samostoyatel`naya rabota studentov kak odin iz vajneyshix komponentov organizatsii effktivnogo obrazovatel`nogo protsessa ( iz opita provedeniya proektnix rabot). Innovatsiya o’quv jarayonida. Toshkent. 2010. 6. Kilpatric W.H. Th Project Method//Teachers College Record.-1918.-19 September/- P.319-334. الشهري، مريم محمد. قراءة في الفكر التربوي ل جون .7 ديوي. دراسات،2018/04/27 8. htts://www.new-educ.com-john-dewey8.
Waiting