Мақолада ёзувчи томонидан ўзга миллат бадиий материалини ижодий англаш муаммоси кўриб чиқилган. Хусусан, рус назариётчиларининг (Г. Гачев, В. Жирмунский) бир қанча тадқиқотлари асосида оламнинг шарқона манзарасини от образи призмаси орқали кўриш имконини берувчи назарий база шакллантирилган. В.Ян прозаси дискурсига мурожаат этиш от образини атрофлича тавсифлашга, шунингдек, унинг бадиий-концептуал модификати – одам-от (“шарқ кентаври”) образини ажратишга имкон берган. В.Ян индивидуал-муаллифлик услуби ўзига хослигини белгиловчи жиҳат – от образининг макон категорияси билан алоқадорлиги аниқлаб кўрсатилган.
В статье рассмотрена проблема творческого осмысления писателем инонационального материала. В частности, на основе ряда работ (Г. Гачев, В. Жирмунский) была сформирована теоретическая база исследования, позволяющая рассматривать восточную картину мира сквозь призму образа коня. Обращение к прозаическому дискурсу В. Яна способствовало всестороннему описанию образа коня, а также выделению его концептуально-художественного модификата – образа человекаконя («восточный кентавр»). Была установлена связь образа коня с категорией пространства, что определяет специфику индивидуально-авторского стиля В. Яна
Мақолада ёзувчи томонидан ўзга миллат бадиий материалини ижодий англаш муаммоси кўриб чиқилган. Хусусан, рус назариётчиларининг (Г. Гачев, В. Жирмунский) бир қанча тадқиқотлари асосида оламнинг шарқона манзарасини от образи призмаси орқали кўриш имконини берувчи назарий база шакллантирилган. В.Ян прозаси дискурсига мурожаат этиш от образини атрофлича тавсифлашга, шунингдек, унинг бадиий-концептуал модификати – одам-от (“шарқ кентаври”) образини ажратишга имкон берган. В.Ян индивидуал-муаллифлик услуби ўзига хослигини белгиловчи жиҳат – от образининг макон категорияси билан алоқадорлиги аниқлаб кўрсатилган.
The article examined the problem of creative comprehension of a foreign material by a writer. In particular, on the basis of a number of works (G. Gachev, V. Zhirmunsky), a theoretical framework for research was developed that allows us to view the eastern picture of the world through the prism of the image of a horse. Appeal to the prose discourse of V. Ian contributed to a comprehensive description of the image of the horse, as well as the allocation of its conceptual and artistic modifita – the image of a man-horse ("oriental centaur"). The connection between the image of the horse and the category of spaces was established, which determines the specific character of the individual author's style of V. Jan.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Xaydarova N.A. | преподаватель кафедра русского языка и литературы | Андижанский государственный университет |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | Гачев Г.Д. Национальные образы мира. Евразия — космос кочевника, земледельца и горца. – М.,1999. – 368 с. |
2 | Гачев Г. Национальные образы мира. Общие вопросы. — М., 1988. – 233 с. |
3 | Древнетюркский словарь /Под ред. Наделяева В.М. и др. — Л., 1969. – 677 с. |
4 | Жирмунский В. М. Введение в изучение эпоса «Манас». — М.,1947. Электронный ресурс: http://turkologiya.org/saylar/2016-1/2016-1-2.pdf |
5 | Ильин И. А. О путях России // Теоретическая и прикладная этика в системе современной культуры. – М., 2008. – С. 12–16. |
6 | Хализев В. Е. Теория литературы. – М., 2004. – 405 с. |
7 | Ян В. Г. Собр. соч. в IV Т., т. I – М., 1989. – С. 7–338. |