426

Ушбу мақолада босма нашр ва публицистиканинг
мамлакат имижини оширишдаги роли таҳлил қилинади.
Шунингдек, уларнинг асосий вазифаси жамият ҳаётида шу кун,
айни замонда юз берган воқеалар, ҳодисалар ҳақида жамиятни
хабардор қилиш, ундаги мавжуд масалалар, муаммолар бўйича
жамоатчилик фикрини уйғотишдан иборат эканлиги қайд этилади.
Публицистика ва матбуот барча оммавий ахборот воситаларининг
ўзаги, қон томири бўлгани каби, у ҳозирги оммавий
коммуникациялар даврида ҳам медиа макон ва унинг
истеъмолчилари, ўқувчилар учун муҳим аҳамиятга эга
ҳисобланади. Унинг жамият ҳаёти, атрофда содир бўлаётган воқеа-
ҳодисаларни ўзида акс эттириши, таҳлил қилиши ва ўқувчилар
аудиторияга таъсиридан иборат ижтимоий функцияларини
эътироф этган ҳолда, матбуотнинг мамлакат ички ва ташқи медиа
имижини мустаҳкамлаш жараёнидаги ўрни беқиёслигидан холис
одам кўз юмолмайди. Мамлакатнинг ташқи медиа макондаги
нуфузи авваламбор унинг ички ахборот маконидаги имижининг
узвий давоми эканлигини тан олган ҳолда шуни алоҳида қайд этиш
ўринлики, миллий матбуот ва публицистика мамлакат имижини
шакллантиришда ўзига хос роль ўйнайди. Бинобарин, Ўзбекистон
журналистикаси жаҳон ахборот макони архитектоникасига ҳақли
аъзо сифатида киришни истар экан, мақолаларнинг тили, уларнинг
яратилиш услуби ва жанрлари ҳам дунё матбуотида қабул
қилинган замонавий шакл ва форматларга мослашмасдан иложи
йўқ. Матбуот воқеа-ҳодисалар ҳақида ахборот, маълумот етказиш
билан чекланмайди, балки мавжуд ҳолатни таҳлил, тадқиқ қилади,
хулосалар чиқаради, таклиф-мулоҳазаларни кенг жамоатчилик
муҳокамасига тақдим этади. Замонавий ўзбек публицистлари
жамият равнақи йўлида тўғаноқ бўлаётган муаммоларни дадиллик
билан ёзиш, таҳлил қилиш, танқид қилиш борасида ўз сўзларини
айтмоқдалар.

  • Ўқишлар сони 426
  • Нашр санаси 20-07-2020
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони11
Ўзбек

Ушбу мақолада босма нашр ва публицистиканинг
мамлакат имижини оширишдаги роли таҳлил қилинади.
Шунингдек, уларнинг асосий вазифаси жамият ҳаётида шу кун,
айни замонда юз берган воқеалар, ҳодисалар ҳақида жамиятни
хабардор қилиш, ундаги мавжуд масалалар, муаммолар бўйича
жамоатчилик фикрини уйғотишдан иборат эканлиги қайд этилади.
Публицистика ва матбуот барча оммавий ахборот воситаларининг
ўзаги, қон томири бўлгани каби, у ҳозирги оммавий
коммуникациялар даврида ҳам медиа макон ва унинг
истеъмолчилари, ўқувчилар учун муҳим аҳамиятга эга
ҳисобланади. Унинг жамият ҳаёти, атрофда содир бўлаётган воқеа-
ҳодисаларни ўзида акс эттириши, таҳлил қилиши ва ўқувчилар
аудиторияга таъсиридан иборат ижтимоий функцияларини
эътироф этган ҳолда, матбуотнинг мамлакат ички ва ташқи медиа
имижини мустаҳкамлаш жараёнидаги ўрни беқиёслигидан холис
одам кўз юмолмайди. Мамлакатнинг ташқи медиа макондаги
нуфузи авваламбор унинг ички ахборот маконидаги имижининг
узвий давоми эканлигини тан олган ҳолда шуни алоҳида қайд этиш
ўринлики, миллий матбуот ва публицистика мамлакат имижини
шакллантиришда ўзига хос роль ўйнайди. Бинобарин, Ўзбекистон
журналистикаси жаҳон ахборот макони архитектоникасига ҳақли
аъзо сифатида киришни истар экан, мақолаларнинг тили, уларнинг
яратилиш услуби ва жанрлари ҳам дунё матбуотида қабул
қилинган замонавий шакл ва форматларга мослашмасдан иложи
йўқ. Матбуот воқеа-ҳодисалар ҳақида ахборот, маълумот етказиш
билан чекланмайди, балки мавжуд ҳолатни таҳлил, тадқиқ қилади,
хулосалар чиқаради, таклиф-мулоҳазаларни кенг жамоатчилик
муҳокамасига тақдим этади. Замонавий ўзбек публицистлари
жамият равнақи йўлида тўғаноқ бўлаётган муаммоларни дадиллик
билан ёзиш, таҳлил қилиш, танқид қилиш борасида ўз сўзларини
айтмоқдалар.

Русский

В статье анализируется роль печатных СМИ и
публицистики в повышении имиджа страны. Также отмечается,
что их основная задача — информировать общественность о
текущих событиях в жизни общества, пробуждать общественное
мнение по существующим вопросам и проблемам.
Подобно тому, как журналистика и пресса являются источником
жизненной силы всех средств массовой информации, они также
важны для информационного пространства и его потребителей,
читателей в эпоху массовой коммуникации. Признавая ее
социальные функции, ее отражение, анализ событий и ее влияние
на читателй и аудиторию, нельзя упускать из виду роль прессы в
укреплении внутреннего и внешнего имиджа страны в СМИ.
Очевидно, что имидж страны во внешнем медиапространстве
является прежде всего неотъемлемой частью ее имиджа во
внутреннем медиапространстве. Исходя из этого, стоит отметить,
что национальная пресса и публицистика играют уникальную роль
в формировании имиджа страны. Поэтому, если журналистика
Узбекистана хочет войти в архитектуру мирового
информационного пространства в качестве полноправного члена,
язык статей в национальной периодике, их стиль и жанры должны
быть адаптированы к современным формам и форматам, принятым
в мировой публицистике. Пресса не ограничивается
распространением информации о событиях, но также анализирует
текущую ситуацию, делает выводы, представляет общественности
предложения и комментарии. Современные узбекские публицисты
смело пишут, анализируют и критикуют препятствия, мешающие
развитию общества.

English

The article analyzes the role of print media and journalism in
improving the country's image. It is also noted that their main task is to
inform the public about current events in the life of society, to awaken
public opinion on existing issues and problems. Just as journalism and
the press are the lifeblood of all media, they are also important for the
information space and its consumers, readers in the era of mass
communication. While recognizing its social functions of public life, its
reflection, analysis of events around it and its impact on readers and
audiences, the role of the press in strengthening the country's internal
and external image in the media should not be overlooked. Recognizing
that the country's prestige in the external media space is primarily an
integral part of its image in the domestic media space, it is worth noting
that the national press and journalism play a unique role in shaping the
country's image. Therefore, if Uzbek journalism wants to enter the
architecture of the world information space as a rightful member, the
language of articles, their style and genres are impossible without
adapting to the modern forms and formats accepted in the world press.
The press is not limited to disseminating information about events, but
also analyzes the current situation, draws conclusions, presents
proposals and comments to the public. Modern Uzbek publicists boldly
write, analyze and criticize the problems that hinder the development of
society.

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Alimov B.S. PhD, доцент Ўзбекистондавлатжаҳонтиллариуниверситети
Ҳавола номи
1 Василенко И.А. Геополитика современного мира. — Москва: Гардарики, 2006. — 317 с.
2 Дўстмуҳаммад Х. Асримизга муносиблик туйғуси // “XXI аср”газетаси. 2004 йил, 9 сентябрь,37-сон.
3 Дўстмуҳаммад Х. Демократлашаётган менталитет // “Халқ сўзи”газетаси. 2002 йил, 16 октябрь,No223(3051)-сон.
4 Дўстмуҳаммад Х. Журналист касбининг зуваласи фаолликхамириданқорилган // “Мулкдор”газетаси. 2002 йил, 28 июнь, 26 (400)-сон.
5 Дўстмуҳаммад Х. Ғаввосларга зориққан уммон // “Миллийтикланиш”газетаси. 1995 йил, 19 сентябрь,15-сон.
6 ДўстмуҳаммадХ.ЎзбекистонМустақилбўлаоладими? // “Ёшлик”журнали 1990 йил,9-сон.
7 Мелибоев А. Газета тили қандай бўлиши керак? Қирқ бешинчибекат. — Тошкент: Алишер Навоий номидаги Ўзбекистон Миллийкутубхонасинашриёти. 2008. — 128 б.
8 Публицистика.— URL.:https://qomus.info/encyclopedia/cat-p/publitsistika-uz
9 Раззақов Ж. Ўқиш бошқа, уқиш бошқа.https://pv.uz / 2020 йил, 2 май.
10 Раззақов Ж. Рўзномани ўлдирмаслик учун курашганмиз, холос.URL.:http://uza.uz/oz/society/zhabbor-razzo-r-znomani-ldirmaslik-uchun-kurashganmiz-kholos-31-01-2019?fbclid=IwAR0J_Sh6fTyPv7oMfRNIYsMlxEqXYSBuqs3NcZPpaHWmh8sogLh1e1nNDX0.
11 Сушненкова И.А.Моделирование фрейма как инструментрегионального имиджмейкинга // Средства массовой информации всовременноммире.Петербургскиечтения:Материалы50-ймеждународнойнаучнойконференции. — СПб., 2011. — 238 с.
12 ШарофиддиновО.Ижоднианглашбахти. — Тошкент:Шарқ, 2004. — 640 б.
13 Шарофиддинов О. Шеър – дард, дард – сиёсат // “Миллийтикланиш”газетаси. 2018 йил, 31 январь, 5 (489)-сон.
14 Худойқулов М. Журналистика ва публицистика. — Тошкент:Тафаккур, 2011. — Б. 30–33.
15 ХудойқуловМ.Китоблар,асарлар.— URL.: https://kitobxon.com/uz/yozuvchi/ muhtor_hudoykulov
Кутилмоқда