Мазкур тадқиқот предмети инновацион ривожланишни амалга оширишда салоҳиятли кадрларнинг илмий тадқиқот ва илмий педагогик фаолият билан шуғулланишига мотивациянинг таъсирини ўрганишдир. Тадқиқотнинг мақсади жаҳон миқёсида билимга интилиш жараёнларини ўрганиш, глобал индекс кўрсаткичлари орқали Ўзбекистоннинг дунё мамлакатлари орасида тутган ўрни, ижобий натижалари ва камчиликларини аниқлаш; салоҳиятли кадрлар, жумладан, ёшларнинг илмий тадқиқот, илмий педагогик фаолият билан шуғулланишлари учун мотивацияни кучайтиришнинг аҳамиятини тадқиқ қилиш; эътиборни глобал индексларда юқори ўрин олишга эмас, балки эришиладиган натижаларга қаратиш, натижалар эса, энг аввало, илмий тадқиқот олиб бориш натижалари билан боғлиқлигини кўрсатишдир. Тадқиқот натижасида салоҳиятли кадрларнинг илмий тадқиқот, илмий педагогик фаолият билан шуғулланишларидаги асосий тўсиқлар, уларнинг асосий қисми бартараф этилиши, ёшларнинг келажакда илмий тадқиқот ва илмий педагогик фаолиятни танлашларида қандай ўзгаришлар юз бергани Тошкент молия институти магистрлари орасида ўтказилган сўровномада аниқланди. Мотивация яратишда расмий институтлар, жумладан, давлат томонидан яратилган институционал муҳит ўзгаришларнинг негизи сифатида намоён бўлиши кўрсатилган. Олинган натижаларга мувофиқ таклиф ва тавсиялар ишлаб чиқилган.
Мазкур тадқиқот предмети инновацион ривожланишни амалга оширишда салоҳиятли кадрларнинг илмий тадқиқот ва илмий педагогик фаолият билан шуғулланишига мотивациянинг таъсирини ўрганишдир. Тадқиқотнинг мақсади жаҳон миқёсида билимга интилиш жараёнларини ўрганиш, глобал индекс кўрсаткичлари орқали Ўзбекистоннинг дунё мамлакатлари орасида тутган ўрни, ижобий натижалари ва камчиликларини аниқлаш; салоҳиятли кадрлар, жумладан, ёшларнинг илмий тадқиқот, илмий педагогик фаолият билан шуғулланишлари учун мотивацияни кучайтиришнинг аҳамиятини тадқиқ қилиш; эътиборни глобал индексларда юқори ўрин олишга эмас, балки эришиладиган натижаларга қаратиш, натижалар эса, энг аввало, илмий тадқиқот олиб бориш натижалари билан боғлиқлигини кўрсатишдир. Тадқиқот натижасида салоҳиятли кадрларнинг илмий тадқиқот, илмий педагогик фаолият билан шуғулланишларидаги асосий тўсиқлар, уларнинг асосий қисми бартараф этилиши, ёшларнинг келажакда илмий тадқиқот ва илмий педагогик фаолиятни танлашларида қандай ўзгаришлар юз бергани Тошкент молия институти магистрлари орасида ўтказилган сўровномада аниқланди. Мотивация яратишда расмий институтлар, жумладан, давлат томонидан яратилган институционал муҳит ўзгаришларнинг негизи сифатида намоён бўлиши кўрсатилган. Олинган натижаларга мувофиқ таклиф ва тавсиялар ишлаб чиқилган.
Предметом исследования является изучение влияния мотивации на вовлечение потенциальных кадров в научно-исследовательскую, научно-педагогическую деятельность для реализации инновационного развития. Цель исследования – изучить процессы стремления к знаниям в мире, выявить роль Узбекистана среди стран мира, положительные результаты и недостатки с помощью глобальных индексов; выявить значение усиления мотивации потенциальных кадров, в том числе молодежи, к научно-исследовательской, научно-педагогической деятельности; сосредоточиться не только на высоких позициях в глобальных индексах, но и на результатах, которые должны быть достигнуты, и показать, что результаты в первую очередь связаны с результатами научного исследования. В процессе исследования благодаря опросу магистров Ташкентского финансового института был выявлен ряд важных барьеров, препятствующих привлечению молодежи к исследовательской, научно-педагогической деятельности. Было показано, что мотивация должна основываться на изменениях, включая созданную государством институциональную среду. Полученные результаты позволили разработать соответствующие предложения и рекомендации.
The subject of the research is to study the role of motivation in the involvement of potential personnel in the research, scientific and pedagogical activities for implementation of innovative development. The purpose of the study is to explore the processes of striving for knowledge in the world, identify the role of Uzbekistan among the countries of the world, investigate advantages and disadvantages using global indices; identify the role of strengthening of motivation with potential personnel, including young people, for research, scientific and pedagogical activities; as well as to focus not only on high positions in global indices, but also on the expected achievements, and show that the results are primarily related to research findings. The study has revealed important barriers preventing involvement of young people in the research, scientific and pedagogical activities, which were identified during the survey for masters of the Tashkent Institute of Finance. It has been indicated that motivation must underlie change, including the institutional environment created by the state. The research findings formed the basis for given proposals and recommendations.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Tojiboyeva D.. | iqtisodiyot fanlari doktori, “Iqtisodiyot” kafedrasi professori | Toshkent Moliya Instituti |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | Machlup, F. The Production and Distribution of Knowledge in the United States. Princeton: Princeton University Press, 1962, 523 p. |
2 | Маkаrоv V.L. Ekоnоmikа znаniy: urоki dlya Rоssii. Vеsтnik Rоssiyskоy аkаdеmii nаuk. [Knowledge Economy: Lessons for Russia]. Bulletin of the Russian Academy of Sciences, 2003, vol. 73, no 5. Available at: http://vivovoco.ibmh.msk.su/VV/JOURNAL/VRAN/SESSION/ VRAN5.HTM |
3 | Drucker, P.F. Management Challenges for the 21st Century / P.F. Drucker. Oxford: Elsevier, 1999, 205 p. |
4 | Drukеr, P. Zаdаchi mеnеdjmеntа v XXI vеkе/ [Management Challenges in the 21st Century]. Moscow, Vilyams, 2002, 257 p. |
5 | Shlyayхеr А. The knowledge economy: why education is the key to Europe’s success. Educational issues, 2007, no.1, pp. 28-43. (Ekоnоmikа znаniy: pоchеmu оbrаzоvаniе – klyuch k uspехu Еvrоpi (pеr. s аngl. Е.Fruminоy). Vоprоsi оbrаzоvаniya, 2007, no. 1, pp. 28-430). Available at: https://vo.hse.ru/data/2010/12/31/1208183650/p28.pdf |
6 | Igumnоv О.А. Ekоnоmikа znаniy: prоblеmы stаnоvlеniya i rаzvitiya. ETАP: ekоnоmichеskаya tеоriya, аnаliz, prаktikа. [Economy of knowledge: problems of formation and development. ETAP: Economic Theory, Analysis, Practice]. 2016, vol. 5., pp. 113-122. |
7 | Yохаn G. Vissеmа. Third generation university. (Univеrsitеt trеtеgо pоkоlеniya. Pеr. s аngl. Moscow, Оlimp-Biznеs Publ, 2016. |
8 | Kuklеnkо А.А., Pаlеy T.F. Univеrsitеt trеtyеgо pоkоlеniya v Rоssii. Аktuаlniе vоprоsi ekоnоmiki i uprаvlеniya: mаtеriаli v Mеjdunаr. nаuch. kоnf. (g. Mоskvа, iyun 2017 g.). [Third generation university in Russia. Topical issues of economics and management: materials in the International Scientific. conf.]. Mоscow, Buki-Vеdi, 2017, pp. 40-44. Available at: https://moluch. ru/conf/econ/archive/222/12542/ |
9 | Tеshаbоеv T.Z. Puti sоvershеnstvоvаniya innоvаtsiоnnоy dеyatеlnоsti v sistеmе visshеgо оbrаzоvаniya nа оsnоvе infоrmаtsiоnniх tехnоlоgiy. [Ways to improve innovation in the higher education system on new information technologies]. Tashkеnt, Mоliya Publ., 2019, vol. 2, pp. 114-119. |
10 | Mаmаjаnоv I, G. Tа’limdа innоvаtsiya vа vа innоvаtsiоn fаоliyat. [Innovation in education and innovation]. Scientific electronic journal Economics and Innovative Technologies, no. 6, 2020, pp. 119-125. Available at: http://www.iqtisodiyot.tsue.uz/ |
11 | Qo‘ziеv Z.B. Tа’lim tizimidа хizmаtlаr vа tаdbirkоrlik fаоliyati sаmаrаdоrligini оshirish. Iqtisоdiyot fаnlаri bo‘yichа fаlsаfа dоktоri (PhD) dissеrtаtsiyasi аvtоrеfеrаti. [Improving the efficiency of services and entrepreneurship in the education system]. Abstract of a dissertation for the degree of Doctor of Philosophy (PhD) in Economics, Sаmаrkаnd, 2020. |
12 | Rахmоnоv N. Оliy tа’lim muаssаsаliridа pеdаgоg kаdrlаr mоtivаtsiyasi tа’lim sifаtini оshirish оmili. [Motivation of the teaching staff of higher education institutions is a factor in improving the quality of education]. Scientific electronic journal Economics and Innovative Technologies, no 3, 2019, pp. 205-213. Available at: http://www.iqtisodiyot.tsue.uz/ |
13 | Qаhhоrоv О.S. Tа’lim tizimidа rаqоbаtbаrdоsh kadrlar tаyyorlаshning bоshqаruv sаmаrаdоrligini bаhоlаsh. [Evaluation of the management effectiveness of competitive training in the education system]. Scientific electronic journal Economics and innovative technologies. no. 2, 2019. Available at: http://www.iqtisodiyot.tsue.uz/ |
14 | Omarov M. Modern organizational structure of higher educations institutions. Economics and education, 2016, no. 5, pp. 7-14. |
15 | Tоjibоyеvа D. Rаqаmli iqtisоdiyot vа uning tа’lim tizimigа tаlаblаri. [Digital economy and its requirements for the education system]. Business Expert, Tashkent, 2020, no. 7, pp. 3-6. |
16 | Tоjibоyеvа D. Glоbаl miqyosdа tа’lim rоlining оrtishi vа o‘qituvchi-pеdаgоglаrgа qo‘yilаdigаn zаmоnаviy tаlаblаr. [The growing role of education on a global scale and modern requirements for teachers]. Modern education, Tashkеnt, 2017, no. 4, pp. 10-16. |
17 | Available at: https://www.un.org/ru/development/hdr/2010/hdr_2010_indicators.pdf; https://gtmarket.ru/ratings/human-development-index |
18 | How universities will change over the next 20 years. Lecture notes by Professor Johan Vissemi. (Kаk izmеnyatsya univеrsitеti v tеchеniе slеduyushiх 20 lеt), 2017. Kоnspеkt lеktsii prоfеssоrа Yохаnа Vissеmi). Available at: http://www.tsu.ru/podrobnosti/kak-izmenyatsyauniversitety-v-techenie-sleduyushchikh-20-let/ mа’lumоtlаri аsоsidа muаllif tоmоnidаn tuzilgаn. |
19 | Yillik statistik to‘plam 2010-2018. [Annual statistical collection 2010-2018]. Tashkent, 2019, p. 35. |
20 | 2018-2019 O‘zbekiston raqamlarda. [2018-2019 Uzbekistan in figures]. Tashkent, 2020, 256 p. |
21 | Zаrаbоtnаya plаtа v mirе v 2016–2017 gg. Global Wage Report. Dоklаd Mеjdunаrоdnоy оrgаnizаtsii trudа. [Wages in the world in 2016–2017 Global payroll report. Report of the International Labor Organization]. Available at: https://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/--- dgreports/---dcomm/---publ/documents/publication/wcms_544096.pdf |
22 | Available at: https://review.uz/post/uzbekistan-vperve-s-2016-goda-bl-vklyuchen-vglobalny-innova-cionny-indeks#pid=1 |