АННОТАЦИЯ. Мақолада темир йўл поездлари ҳаракати даврида юзага келган тебраниш тўлқинларининг грунтда ва бино конструкцияларида тарқалиши ўрганилган. Тебраниш тўлқинлари даражасини камайтириш мақсадида темир йўл полотносини жойлашиш рельефини ўзгартирилган. Темир йўл полотноси 1 ва 2 м баландликда жойлаштирилиб, самарадорлиги таҳлил қилинган. Масала эластиклик назариясининг текис масаласига келтириб, чекли элементлар усули билан ечилган.
АННОТАЦИЯ. Мақолада темир йўл поездлари ҳаракати даврида юзага келган тебраниш тўлқинларининг грунтда ва бино конструкцияларида тарқалиши ўрганилган. Тебраниш тўлқинлари даражасини камайтириш мақсадида темир йўл полотносини жойлашиш рельефини ўзгартирилган. Темир йўл полотноси 1 ва 2 м баландликда жойлаштирилиб, самарадорлиги таҳлил қилинган. Масала эластиклик назариясининг текис масаласига келтириб, чекли элементлар усули билан ечилган.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | YULDASHEV S.S. | O`qituvchi | NamMQI |
2 | Tillabayev Y.Q. | O`qituvchi | NamMQI |
3 | Boytemirov M.B. | O`qituvchi | NamMQI |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | 1. Ильичев В.А., Юлдашев Ш.С., Саидов С.М. Исследование распространения вибрации при прохождении поездов в зависимости от расположения железнодорожного полотна // Основания, фундаменты и механика грунтов. М.,1999. № 2. 2. L y s m e r J . , K y h l e m e y e r L . Finite Dynamic Model for Infinite Media // Jour Engineering Mechanics Division.ASCE. 1969. Vol. 95.NoEM4.August.P. 859 – 887. 3. Юлдашев Ш.С., Маткаримов П.Ж. Распространение вибраций в грунтах от транспортных средств и вибро защитные система. Ташкент, “Фан ва технологиялар маркази”, 2014 г.,188 с. |