Mazkur maqolada ijtimoiy medianing O‘zbekistonga kirib kelishi, rivojlanishi,
bu boradagi ta’sir etuvchi omillar yoritib berilgan. Shu bilan birga, soha tadqiqotchilari tomonidan
“ijtimoiy media” tushunchasiga nisbatan yondashuvlar ham qisqacha tahlil qilingan. Shuningdek,
O‘zbekistonda ijtimoiy medianing hozirgi holati, foydalanuvchilarning ijtimoiy tarmoqlar va mobil
messenjerlarni ishlatishdagi ulushlari statistik ma’lumotlar tahlili berib o‘tiladi. Bundan tashqari,
mamlakatimiz ijtimoiy media maydonidagi muammolar, salbiy holatlar tadqiqot doirasida ochib
berishga harakat qilingan.
Mazkur maqolada ijtimoiy medianing O‘zbekistonga kirib kelishi, rivojlanishi,
bu boradagi ta’sir etuvchi omillar yoritib berilgan. Shu bilan birga, soha tadqiqotchilari tomonidan
“ijtimoiy media” tushunchasiga nisbatan yondashuvlar ham qisqacha tahlil qilingan. Shuningdek,
O‘zbekistonda ijtimoiy medianing hozirgi holati, foydalanuvchilarning ijtimoiy tarmoqlar va mobil
messenjerlarni ishlatishdagi ulushlari statistik ma’lumotlar tahlili berib o‘tiladi. Bundan tashqari,
mamlakatimiz ijtimoiy media maydonidagi muammolar, salbiy holatlar tadqiqot doirasida ochib
berishga harakat qilingan.
В данной статье описывается развитие социальных медиа в Узбекистане
и влияющие на эту сферу факторы. В ней кратко анализируются подходы исследователей в
данной области к понятию «социальные медиа». Анализ текущего состояния социальных медиа
в Узбекистане, а также доля пользователей социальных сетей и мобильных мессенджеров
основан на статистических данных. Кроме этого, в ходе исследования была предпринята
попытка выявить проблемы и негативные ситуации в сфере социальных медиа в Узбекистане
This article describes the development of social media in Uzbekistan, and some
factors influencing it. Also, it presents a brief analysis of approaches of some experts towards the concept
of “social media”. The current state of social media in Uzbekistan, the share of users in the use of
social networks and mobile messengers are based on the analysis of statistical data. In addition, some
problems and negative situations in the field of social media in Uzbekistan are analysed in this article
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Daliyev F.. | mustaqil tadqiqotchi | Toshkent Davlat Sharqshunoslik Universiteti |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | Ўзбекистoн Республикaсининг “Aхбoрoтлaштириш тўғрисидa”ги Қoнуни // https://lex.uz/ acts/83472 |
2 | Сергеевa Ю. Вся стaтистикa Интернетa и сoцсетей нa 2021 гoд – цифры и тренды в мире и в Рoссии. 02.02.2021 йил // https://www.web-canape.ru/business/vsya-statistika-interneta-i-socsetejna- 2021-god-cifry-i-trendy-v-mire-i-v-rossii/ |
3 | Сергеевa Ю. Вся стaтистикa Интернетa и сoцсетей нa 2021 гoд – цифры и тренды в мире и в Рoссии. 02.02.2021 йил // https://www.web-canape.ru/business/vsya-statistika-interneta-i-socsetejna- 2021-god-cifry-i-trendy-v-mire-i-v-rossii/ |
4 | Итoги 2019 гoдa “Oднoклaссникoв” в Узбекистaне: рекoрднoе числo oтпрaвленных пoдaркoв и рoст сервисoв пo oбмену эмoциями // https://www.uzdaily.uz/ru/post/48916 |
5 | Samantha Bradshaw, Philip N. Howard. «The Global Disinformation Order 2019 Global Inventory of Organised Social Media Manipulation». University of Oxford, 2019 |
6 | Гиллин П. Нoвые aгенты влияния. – Москва, 2010. – 67 c. |
7 | Carton S. New Communications Media. New York, 2012. р.121 |
8 | Сaзaнoв В.М. Сoциaльные сети и технoлoгии. – Москва: Лaбoрaтoрия СВМ, 2012. – С. 7. |
9 | Бoбрoвский С. Эвoлюция и искусственнaя жизнь // PС Week Review. – Москва, 2005. – № 4. – С. 32-33 |
10 | Safko L., Brake D.K. The soсial media bible. Wiley, 2009. р.21 |
11 | Сohen L.S. Is There A Differenсe Between Soсial Media And Soсial Networking? London, 2011. р.12 |