In the article, the author conducts a comprehensive analysis of the emergence and development of world reading culture. In the light of many methodological approaches in a historical, cultural and philosophical context, he comprehends the phenomenon of the book and the transformation of book culture, the influence of the reading culture on the worldview of people, nations, forms of organization and structure of life.
Considers the scientific works of modern researchers about the place and importance of the role of reading culture in the lives of young people. Leads to the conclusion about the need for a holistic, systematic and interdisciplinary approach in studying the problems of reading culture. The author also emphasizes that educational, socio-cultural, economic and political spheres of life have the opportunity to radically change the attitude of young people towards reading culture.
Explores the phenomenon of “reading culture”, dividing it into its components – culture, reading literacy, writing, reader, book culture. Particularly indicates that reading culture is closely connected by the general culture of society itself.
В статье автор проводит разносторонний анализ возникновения и становления мировой читательской культуры. В свете множества методологических подходов в историческом, культурном и философском контексте осмысливает феномен книги и трансформацию книжной культуры, влияние культуры чтения на мировоззрение людей, народов, формы организации и устройства жизни.
Рассматривает научные труды современных исследователей о месте и важности роли культуры чтения в жизни молодежи. Подводит к выводу о необходимости целостного, системного и междисциплинарного подхода в изучении проблем читательской культуры. Также автор подчеркивает, что образовательные, социально-культурные, экономические и политические сферы жизни имеют возможность кардинального изменения отношения молодежи к читательской культуре.
Исследует феномен «культуры чтения», разделив его на составляющие компоненты – культура, читательская грамотность, письменность, читатель, книжная культура. Особо указывает, что читательская культура тесно связана общей культурой самого общества.
In the article, the author conducts a comprehensive analysis of the emergence and development of world reading culture. In the light of many methodological approaches in a historical, cultural and philosophical context, he comprehends the phenomenon of the book and the transformation of book culture, the influence of the reading culture on the worldview of people, nations, forms of organization and structure of life.
Considers the scientific works of modern researchers about the place and importance of the role of reading culture in the lives of young people. Leads to the conclusion about the need for a holistic, systematic and interdisciplinary approach in studying the problems of reading culture. The author also emphasizes that educational, socio-cultural, economic and political spheres of life have the opportunity to radically change the attitude of young people towards reading culture.
Explores the phenomenon of “reading culture”, dividing it into its components – culture, reading literacy, writing, reader, book culture. Particularly indicates that reading culture is closely connected by the general culture of society itself.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Ashrapov R.. | катта ўқитувчиси | Навоий шаҳар Педагогика институти, «Умумий Педагогика ва психология» кафедраси |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | 1. Гудова М.Ю. Саводхонликдан кейинги даврда ўқиш: маданий таҳлил // Дисс... маданиятшунослик доктори. - Екатеринбург, 2015. - б. 6. |
2 | 2. Дубин Б.В., Зоркая Н.A. / 2008 йилда Россияда ўқиш / / тенденциялар ва муаммолар. - Москва, 2008. - б. 27. |
3 | 3. Бородина В.E. Ўқувчи шахсини ривож- лантириш: назарий ва услубий жиҳатлар. // Педагогика фанлари доктори диссертациясининг реферати. Санкт-Петербург, 2007, - б. 2. |
4 | 4. Мельникова Е.Ю. Россияда китоблар ва ўқиш ҳақидаги фольклор тарихига оид хаёлий китоб / иншолар. Санкт-Петербург: Санкт-Петербургдаги Европа университетининг нашриёти, 2011 йил. бб. 19-33. |
5 | 5. Киричек А.С. Ўқиш маданияти билим предмети сифатида. / В. I. Вернадский Тауриде Миллий университетининг илмий эслатмалари / / «ўрта ва олий мактаблар педагогикаси муаммолари»туркуми. Ҳаж-ми 27 (66). 2014 Но. 3. - бб. 35-46. |
6 | 6. Мелентьева Ю.P. Ўқишнинг умумий назарияси, Москва: Наука. 2015. - б. 133. |
7 | 7. Галактионова Т.Г. Мактаб ўқувчиларини ўқиш очиқ таълимнинг ижтимоий-педагогик ҳодисаси сифатида: тадқиқот муаммолари. - М. 2006. - б. 71. |
8 | 8. Галактионова Т.Г. Мактаб ўқувчиларини ўқиш очиқ таълимнинг ижтимоий-психологик ҳодисаси сифатида. Монография. - Санкт-Петербург, 2007, - б. 124. |
9 | 9. Бобахов В.A., Левикова Л.И. Културология // хрестоматия, атамалар луғати. - М; Адолатли матбуот. 2000. – бб. 393-397. |
10 | 10. Маданиятшунослик: дарслик / жавобан. муҳаррир Радугин А.A.-М.: Марказ, 2001. - б. 304. |
11 | 11. Мелентьева Ю.P. Китоб маданияти таркибида ўқишнинг ўрни / Ю.P. Мелентьева / / китоб маданияти. Шаклланиш ва ривожланиш хусусиятлари: Россия-Украина илмий форуми материаллари. - М., 2008. - бб. 62-63. |
12 | 12. Хоромин Н.Я. Донолик энциклопе- дияси. Литр, - Москва. 2007, - б. 814. |
13 | 13. Орешина А.B. Замонавий китоб дизайнидаги шаклнинг динамик жиҳатлари / / Педагогика фанлари номзоди диссертацияси. - Москва, 2014, - б. 36. |
14 | 14. Павлинов В. Худодан донолик / / Атонит иеромонах. Симуннинг китоби, https://proza.ru/2017/06/29/1576. |
15 | 15. Сиротюк О.В. Замонавий ахборот маконида китоб ва китобхонликнинг ролини аниқлаш. Симферопол: Библиосфера, 2017, Но. 2. - б. 17. |
16 | 16. Рубакин Н.A. Ўқувчи ва китоблар психологияси / / библиологик психологияга қисқача кириш. - М.-ЖИ., 1929. - б.103. |
17 | 17. Трофимова Р.A. Библиосоциология / / Тарих, назариялар, методология, тадқиқот усуллари // ижтимоий Фанлар доктори диссертацияси. Барнаул, 2002.- б. 317. |
18 | 18. Охунжанов Е.A. Ўзбекистон ёзма ва китоб маданияти. Антик давр ва Ўрта асрлар. - Тошкент, 2015 йил. - б. 17. |
19 | 19. Умаров А.O. Иҳтимоий-маданий тараққиётни такомиллаштириш ва комил инсон шахсини силкитишда мутолаа роллари / / ижтимоий.f.d... Реферат диссертацияси.- Т., - б. 56. |
20 | 20. Электрон кутубхона тармоқларида илмий-талимий маълумотлар яратиш ва улардан фойдаланиш технологиялари . - Тошкент: ООО «Е-ЛИНЕ PRESS», 2017. - б. 67. |
21 | 21. Галактионова Т.Г. Мактаб ўқувчиларини ўқиш очиқ таълимнинг ижтимоий-педагогик ҳодисаси сифатида (тадқиқотнинг назарий ва услубий асослари): моногр. - Санкт-Петербург, 2007. - б. 164. |
22 | 22. Коcаеспирова Г. M. Педагогик луғат. - М. 2005. - б. 17. |
23 | 23. Ўқиш луғати.- М.: Эксмо, 2017.- б. 146. |
24 | 24. Гринева М.И. Педагогика фанлари номзоди., 2015.Ўқув жараёнида ўспиринларнинг ўқиш маданиятини ривожлантиришнинг ташкилий ва педагогик шартлари. - Санкт-Петербург, 2015. – б. 234. |
25 | 25. Примаковский А.P. Ўқиш маданияти тўғрисида: ақлий меҳнатни илмий ташкил этиш нуқтаи назаридан китоб билан мустақил ишлаш усуллари. - М.: Книга, 2001. - б. 158; |
26 | 26.Смородинская М.Д. Ўқувчиларни ривожлантиришнинг ёшлар босқичининг хусусиятлари ва уларни кутубхоналар амалиётида кўриб чиқиш. дисс.... Педагогика фанлари номзоди, Л. 1982, - б. 25. |