203

Maqolada soliq ma’muriyatchiligi metodologiyasi har qanday soliq tizimining muhim jihati bo‘lib, uni doimiy ravishda takomillashtirish soliqlarning samarali undirilishi, ularga rioya etilishi va adolatliligini ta’minlashda muhim ahamiyatga ega. Ushbu мақолада soliq ma'muriyatchiligi metodologiyasida duch keladigan asosiy muammolarni ko'rib chiqadi va takomillashtirish strategiyasini taklif qiladi. Ushbu muammolarni hal qilish uchun soliq ma'muriyatchiligi metodologiyasini takomillashtirish bo'yicha bir qancha strategiyalar taklif etiladi. Mazkur muammolarni hal qilish va taklif qilingan strategiyalarni amalga oshirish orqali soliq ma'muriyatlari ularning samaradorligini oshirishi, ixtiyoriy rioya etilishini rag'batlantirishi va daromadlarni yig'ishni optimallashtirishi mumkin. Soliq ma'muriyatchiligining takomillashtirilgan metodologiyasi iqtisodiy o'sishni va barqaror rivojlanishni qo'llab-quvvatlovchi adolatli va samarali soliq tizimini yaratishga yordam beradi.

  • Ўқишлар сони 203
  • Нашр санаси 28-07-2023
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони26-32
Ўзбек

Maqolada soliq ma’muriyatchiligi metodologiyasi har qanday soliq tizimining muhim jihati bo‘lib, uni doimiy ravishda takomillashtirish soliqlarning samarali undirilishi, ularga rioya etilishi va adolatliligini ta’minlashda muhim ahamiyatga ega. Ushbu мақолада soliq ma'muriyatchiligi metodologiyasida duch keladigan asosiy muammolarni ko'rib chiqadi va takomillashtirish strategiyasini taklif qiladi. Ushbu muammolarni hal qilish uchun soliq ma'muriyatchiligi metodologiyasini takomillashtirish bo'yicha bir qancha strategiyalar taklif etiladi. Mazkur muammolarni hal qilish va taklif qilingan strategiyalarni amalga oshirish orqali soliq ma'muriyatlari ularning samaradorligini oshirishi, ixtiyoriy rioya etilishini rag'batlantirishi va daromadlarni yig'ishni optimallashtirishi mumkin. Soliq ma'muriyatchiligining takomillashtirilgan metodologiyasi iqtisodiy o'sishni va barqaror rivojlanishni qo'llab-quvvatlovchi adolatli va samarali soliq tizimini yaratishga yordam beradi.

Русский

В статье говорится, что методология налогового администрирования является важным аспектом любой налоговой системы, и ее постоянное совершенствование важно для обеспечения эффективного сбора, соблюдения и справедливости налогов. В данной статье рассматриваются основные проблемы, возникающие в методологии налогового администрирования, и предлагается стратегия ее совершенствования. Для решения этих проблем предлагается несколько стратегий совершенствования методологии налогового администрирования. Решая эти проблемы и внедряя предложенные стратегии, налоговые органы могут повысить свою эффективность, поощрять добровольное соблюдение требований и оптимизировать сбор доходов. Усовершенствованная методология налогового администрирования помогает создать справедливую и эффективную налоговую систему, поддерживающую экономический рост и устойчивое развитие.

English

The article states that the methodology of tax administration is an important aspect of any tax system, and its continuous improvement is important in ensuring the effective collection, compliance and fairness of taxes. This article examines the main problems encountered in the methodology of tax administration and suggests a strategy for improvement. In order to solve these problems, several strategies for improving the tax administration methodology are proposed. By addressing these challenges and implementing the proposed strategies, tax administrations can improve their efficiency, encourage voluntary compliance, and optimize revenue collection. The improved methodology of tax administration helps to create a fair and efficient tax system that supports economic growth and sustainable development.

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Mukimov B.M. PhD Toshkent davlat iqtisodiyot universitet
Ҳавола номи
1 Carlos Silvani and Katherine Baer. (1997) Designing a Tax Administration Reform Strategy: Experiences and Guidelines, IMF. 36 pages.
2 Dhiman Chowdhury. (2001) Tax Administration, Control & Performance. // Advanced Issues in Taxation, April. https://www.researchgate.net/publication/350787314.
3 Edidiong Bassey, Emer Mulligan, Adegboyega Ojo. (2022) A conceptual framework for digital tax administration - A systematic review. // Government Information Quarterly, Volume 39, Issue 4, October. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/ S0740624X22000909
4 Ибрагимов Б.Б. (2019) Пути совершенствовании налогового администрирования в Республике Узбекистан// XI Международной научно-практической конференции. Г.Нурсултан (Казахстан), “Инновatsiонная экономика: глобальные и региональные тренды..Б. 193-195.
5 Нормурзаев U. (2021). Анализ эффективности налоговых льгот и преференций в поддержке определенных секторов с целью дальнейшего повышения инвестиционной привлекательности в Узбекистане. Economics and Education, (6), 82–86. https://doi.org/10.55439/ECED/vol_iss6/a285
6 Нормурзаев У.Х. (2014) Иқтисодиётни тартибга солишда солиқ имтиёзларининиг аҳамияти ва бюджет даромадларини шакллантиришдаги роли//Экономика и финансы (Узбекистан). №4. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/i-tisodiyotni-tartibga-solishda-soli-imtiyozlarininig-a-amiyati-va-byudzhet-daromadlarini-shakllantirishdagi-roli
7 Нормурзаев Умид Холмурзаевич (2020) Солиқ имтиёзлари орқали иқтисодиёт тармоқлари ҳамда соҳаларида тизимли таркибий ислоҳотларни қўллаб-қувватлаш сиёсати // Экономика и финансы (Узбекистан). №4 (136). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/soli-imtiyozlari-or-ali-i-tisodiyot-tarmo-lari-amda-so-alarida-tizimli-tarkibiy-islo-otlarni-llab-uvvatlash-siyosati.
8 Нормурзаев, У. (2021). Пути эффективного использования налоговых льгот для поддержки предпринимателей. Экономика и инновационные технологии, (4), 355–362. извлечено от https://inlibrary.uz/index.php/ economics_and_innovative/article/view/11954
9 Нормурзаев, У. (2022). Хукуматимиз томонидан солиқ маъмурчилиги бўйича 2018-2022 йилларда амалга оширилган солиқ ислоҳотлари натижалари. Иқтисодиёт ва инновацион технологиялар, 10(5), 325-330.
10 Нормурзаев, У. (2023). Солиқ имтиёзлари бериш тартибини такомиллаштириш масалалари. Iqtisodiyot Va taʼlim, 24(1), 334–339. https://doi.org/10.55439/ECED/vol24_iss1/a51
11 Нормурзаев, У. (2023). Солиқ имтиёзлари бериш тартибини такомиллаштириш масалалари. Economics and education, 24(1), 334-339.
12 Нормурзаев, У. (2023). Янги Ўзбекистон тараққиёт стратегияси доирасида молия бозорининг долзарб муаммолари тадбиркорликни тенг рақобат шароитларини яратиш ҳамда яширин иқтисодиёт улушини қисқартириш йўлари. https://inlibrary.uz/index.php/financial-market-growth/article/view/19032
13 Нормурзаев, У. (2023). Яширин иқтисодиётни камайтиришда солиқ органларининг аҳамияти. Iqtisodiy Taraqqiyot Va Tahlil, 1(2), 215–221. Retrieved from https://e-itt.uz/index.php/eitt/article/view/66
14 Нормурзаев, У. Х. (2021). 2021 йилдаги солиқ маъмурчилиги ҳамда солиқ кодексига киритилган ўзгартириш ва қўшимчалар юзасидан. Интернаука, (6-2), 99-100.
15 Погорлецкий, А.И., & Кешнер, М.В. (2020) Цифровизatsiя и налогообложение: опыт стран Европейского союза. Финансы, (11), 58-64.
16 Смит А. (1935) «Исследования о природе ипричинах богатства народов» –М.: Т-2 -588-589 с.
17 Спиридонов А.А, Спиридонов П.А, Никольская Ю.П. (2010) Налоги и налогообложение: Учебное пособие Москва: МГУП.
Кутилмоқда