88

Мақолада рақамли иқтисодиёт жараёнида меҳнат бозорига назарий ёндошувлар ўрганилиб, хорижий давлатлар олимларининг фикрлари тахлил қилинган. Бундан ташқари, рақамли иқтисодиётнинг шаклланиши жараёнида ёшлар меҳнат бозорини ривожланиши, рақамлаштиришнинг меҳнат соҳасидаги ижобий ва салбий оқибатлари, эхтиёж камайиб бораётган касблар ва рақамлаштириш туфайли меҳнат бозорида талаб ортиб бораётган касблар ҳақида фикр юритилади.

  • Ўқишлар сони 88
  • Нашр санаси 28-07-2023
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони100-106
Ўзбек

Мақолада рақамли иқтисодиёт жараёнида меҳнат бозорига назарий ёндошувлар ўрганилиб, хорижий давлатлар олимларининг фикрлари тахлил қилинган. Бундан ташқари, рақамли иқтисодиётнинг шаклланиши жараёнида ёшлар меҳнат бозорини ривожланиши, рақамлаштиришнинг меҳнат соҳасидаги ижобий ва салбий оқибатлари, эхтиёж камайиб бораётган касблар ва рақамлаштириш туфайли меҳнат бозорида талаб ортиб бораётган касблар ҳақида фикр юритилади.

Русский

В статье рассматриваются теоретические подходы к рынку труда в условиях цифровой экономики, анализируются мнения ученых зарубежных стран. Кроме того, в процессе формирования цифровой экономики, развития молодежного рынка труда обсуждаются положительные и отрицательные последствия цифровизации в сфере труда, профессии, пользующиеся падающим спросом, и профессии, пользующиеся спросом на рынке труда в связи с цифровизацией.

English

The article examines theoretical approaches to the labor market in the process of the digital economy, and analyzes the opinions of scientists from foreign countries. In addition, during the formation of the digital economy, the development of the youth labor market, the positive and negative consequences of digitization in the field of labor, professions that are in declining demand and professions that are in demand in the labor market due to digitization are discussed.

Ҳавола номи
1 Arthur W.B. (2011) The second economy // McKinsey Quarterly.. Т. 4. P. 90–99.
2 Cherednichenko, G. A. (2020). Position in the labor market of graduates of the system of higher and secondary vocational education. Education Issues, 1, 256–282. https://doi.org/10.17323/1814-9545-2020-1-256-282
3 Denisov, A. Y., Belov, A. A., Kotlenok, N. F. (2013). Graduands’ Migration Policy of Full-time Tuition through the Example BSU. Sociological Almanac, 4, 317–325.
4 Gray J., Rumpe B. (2015) Models for digitalization // Soft & Systems Modeling. Vol. 14, is. 4. P. 1319–1320.
5 Strokov, A. A. (2020). Digitalization of education: problems and prospects. Bulletin of Minin University, 2 (31), 1–15. https://doi.org/10.26795/2307-1281-2020-8-2-15
6 Titarenko, L. G., Shirokanova, A. A. (2020). Strategies for entering the regulated labor market for students of Belarusian universities. Sociological Research, 12, 128–138. https://doi.org/10.31857/S013216250010303-6
7 Авдеева И.Л., Полянин А.В., Головина Т.А. (2019) Цифровизация промышленных экономических систем: проблемы и последствия современных технологий // Известия Саратовского университета. Новая серия. Серия: Экономика. Управление. Право. Т. 19, вып. 3. С. 238–245.
8 Аранжин В.В., Нехода Е.В. (2019) Трудовые ценности и навыки будущего: структура и содержание // Вестник Томского государственного университета. Экономика. № 48. C. 150–165.
9 Кейнс Дж.М. (2013) Общая теория занятости, процента и денег. –М.: Бизнеском, 402 с.
10 Одегов Ю.Г., Павлова В.В. (2018) Новые технологии и их влияние на рынок труда // Уровень жизни населения регионов России. № 2. С. 60–70.
11 Плотников В.А. (2018) Цифровизация производства: теоретическая сущность и перспективы развития в российской экономике // Известия Санкт-Петербургского государственного экономического университета.. № 4. С. 16.
12 Шваб К. (2016) Четвертая промышленная революция. М. : Эксмо,. 138 с.
Кутилмоқда