Мазкур мақолада солиқ маъмуриятлари солиқ тўловчилар тажрибасини ошириш учун турли хил ва мураккаб электрон хизматлар қаторига эга бўлган рақамлаштирилмоқда. Шунга қарамай, электрон ҳукумат хизматларининг юқори даражада ишламай қолиши ҳисобга олинса, рақамли солиқ тизимининг муваффақияти учун зарур бўлган омилларни тушуниш жуда муҳим бўлиб ҳисобланади. Концептуал асос сиёсатчилар томонидан тўртта тоифага бўлинган солиқ маъмуриятларида рақамли хизматларни лойиҳалашда кўриб чиқиш учун ўн бешта мавзуни белгилайди – контекст, манфаатдор томонлар, технология ва намойиш этилган натижалар. Ушбу рамка, шунингдек, стратегияларни муваффақиятли ишлаб чиқишда мос ёзувлар нуқтаси бўлиб хизмат қилиши керак рақамли хизматларни солиқ маъмуриятларига жойлаштириш чораларидир. Рақамли солиқ маъмуриятининг хориж тажрибаси, мамлакатимизда уни қўллаш бўйича илмий-амалий хулоса ва таклифлар шакллантирилган.
Мазкур мақолада солиқ маъмуриятлари солиқ тўловчилар тажрибасини ошириш учун турли хил ва мураккаб электрон хизматлар қаторига эга бўлган рақамлаштирилмоқда. Шунга қарамай, электрон ҳукумат хизматларининг юқори даражада ишламай қолиши ҳисобга олинса, рақамли солиқ тизимининг муваффақияти учун зарур бўлган омилларни тушуниш жуда муҳим бўлиб ҳисобланади. Концептуал асос сиёсатчилар томонидан тўртта тоифага бўлинган солиқ маъмуриятларида рақамли хизматларни лойиҳалашда кўриб чиқиш учун ўн бешта мавзуни белгилайди – контекст, манфаатдор томонлар, технология ва намойиш этилган натижалар. Ушбу рамка, шунингдек, стратегияларни муваффақиятли ишлаб чиқишда мос ёзувлар нуқтаси бўлиб хизмат қилиши керак рақамли хизматларни солиқ маъмуриятларига жойлаштириш чораларидир. Рақамли солиқ маъмуриятининг хориж тажрибаси, мамлакатимизда уни қўллаш бўйича илмий-амалий хулоса ва таклифлар шакллантирилган.
В этой статье налоговые органы переводятся в цифровую форму с помощью разнообразного и сложного набора электронных услуг для улучшения работы налогоплательщиков. Тем не менее, учитывая высокие сроки простоя сервисов электронного правительства, понимание факторов, необходимых для успеха цифровой налоговой системы, считается очень важным. Концептуальные рамки определяют пятнадцать тем для рассмотрения директивными органами при разработке цифровых сервисов в налоговых органах, разделенных на четыре категории – контекст, заинтересованные стороны, технология и продемонстрированные результаты. Эта структура также должна служить ориентиром при успешной разработке стратегий и мер по внедрению цифровых услуг в налоговых органах. Сформулирован зарубежный опыт цифрового налогового администрирования, научнопрактические выводы и предложения по его применению в нашей стране
In this article, tax administrations are being digitized with a diverse and complex range of electronic services to enhance the experience of taxpayers. Nevertheless, given the high downtime of egovernment services, understanding the factors necessary for the success of the digital tax system is considered very important. The conceptual framework defines fifteen topics for consideration by policymakers in the design of digital services in tax administrations divided into four categories – context, stakeholders, technology, and demonstrated outcomes. This framework should also serve as a reference point in the successful development of strategies and measures to place digital services in tax administrations. Foreign experience of the digital tax administration, scientific and practical conclusions and proposals on its application have been formulated in our country
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Nasrullayev H.X. | мустақил тадқиқотчиси (PhD) | ТДИУ ҳузуридаги илмий-тадқиқот маркази |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | Aladwani, A.M. (2016) Corruption as a source of e-government projects failure in developing countries: A theoretical exposition. International Journal of Information Management, 36(1), 105–112. |
2 | Canares, M.P. (2016) Creating the enabling environment for more transparent and better-resourced local governments: A case of e-taxation in the Philippines. |
3 | Diga, K, & May, J (2016) The ICT ecosystem: The application, usefulness, and future of an evolving concept. Information Technology for Development, 22(1), 1–6. |
4 | Economides, A. A., & Terzis, V. (2008) Evaluating tax sites: an evaluation framework and its application. Electronic Government, An International Journal, 5(3), 321–344. |
5 | Heeks, R. (2005) e-Government as a carrier of context. Journal of Public Policy, 51–74 |
6 | Robbins, G., Mulligan, E., & Keenan, F. (2015) e-Government in the Irish revenue: The revenue on-line service (ROS): A success story? Financial Accountability & Management, 31(4), 363–394 |
7 | Vasconcellos, V., & Rua, M. (2005) Impacts of internet use on public administration: A case study of the Brazilian tax administration. The Electronic Journal of E-Government, 3(1), 49–58. |
8 | Исаев, Ф. (2021) Солиқ юкини аниқлаш методикасини тaкoмиллaштириш. Iqtisodiyot Va taʼlim, (6), 86–91. https://doi.org/10.55439/ECED/vol_iss6/a286 |
9 | Насруллоев Ҳ. (2023) Солиқ маъмурчилигига замонавий ахборот-коммуникация технологияларини жорий этиш орқали солиқ базасини кенгайтириш истиқболлари (PhD) илмий даражасини олиш учун ёзилган дисс. автореферати. – Тошкент. |
10 | Нормурзаев, У. (2023). Солиқ имтиёзлари бериш тартибини такомиллаштириш масалалари. Iqtisodiyot Va taʼlim, 24(1), 334–339. https://doi.org/10.55439/ECED/vol24_iss1/a51 |
11 | Нормурзаев, У. (2023). Янги Ўзбекистон тараққиёт стратегияси доирасида молия бозорининг долзарб муаммолари тадбиркорликни тенг рақобат шароитларини яратиш ҳамда яширин иқтисодиёт улушини қисқартириш йўлари. https://inlibrary.uz/index.php/financial-marketgrowth/article/view/19032 |
12 | Нормурзаев, У. (2023). Яширин иқтисодиётни камайтиришда солиқ органларининг аҳамияти. Iqtisodiy taraqqiyot va tahlil, 1(2), 215–221. Retrieved from https://eitt.uz/index.php/eitt/article/view/6 |