57

Ushbu maqolada elektron tijoratda raqamli texnologiyalardan foydalanish samaradorligini oshirishning nazariy metodologik asoslari, asosiy faktorlari, imkoniyatlari hamda yo‘nalishlari tahlil qilinadi hamda bu yo‘nalishda amalga oshirilishi zarur bo‘lgan bir qancha amaliy g‘oya va rejalar keltirilgan. Shu bilan birga, respublika miqyosida elektron tijorat tizimlari, raqamli transformatsiya jarayoni va elektron tijorat platformalari tadbiq etishda muhim ahamiyat kasb etadigan bir qancha muhim rivojlanish yo‘nalishlari ham taklif qilinadi.

  • Ўқишлар сони 57
  • Нашр санаси 05-04-2024
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони177-190
Ўзбек

Ushbu maqolada elektron tijoratda raqamli texnologiyalardan foydalanish samaradorligini oshirishning nazariy metodologik asoslari, asosiy faktorlari, imkoniyatlari hamda yo‘nalishlari tahlil qilinadi hamda bu yo‘nalishda amalga oshirilishi zarur bo‘lgan bir qancha amaliy g‘oya va rejalar keltirilgan. Shu bilan birga, respublika miqyosida elektron tijorat tizimlari, raqamli transformatsiya jarayoni va elektron tijorat platformalari tadbiq etishda muhim ahamiyat kasb etadigan bir qancha muhim rivojlanish yo‘nalishlari ham taklif qilinadi.

Русский

В данной статье анализируются теоретико- методологические основы, основные факторы, возможности и направления повышения эффективности использования цифровых технологий в электронной коммерции, а также представлен ряд практических идей и планов, которые необходимо реализовать в этом направлении. При этом предлагается ряд важных направлений развития, имеющих большое значение при внедрении систем электронной коммерции, процесса цифровой трансформации и платформ электронной коммерции на республиканском уровне.

English

This article analyzes the theoretical and methodological foundations, main factors, opportunities and directions for increasing the efficiency of using digital technologies in e-commerce, and also presents a number of practical ideas and plans that need to be implemented in this direction. At the same time, a number of important areas of development are proposed that are of great importance in the implementation of e-commerce systems, the process of digital transformation and ecommerce platforms at the republican level.

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Boltaboeva G.R. Tayanch doktarant Toshkent Moliya Instituti
Ҳавола номи
1 Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2020 йил 5-октябрдаги ПФ- 6079-сонли фармони “Рақамли Ўзбекистон – 2030” стратегияси.
2 Постановление Президента Республики Узбекистан, от 17.02.2021 г. № ПП-4996 «О мерах по созданию условий для ускоренного внедрения технологий искусственного интеллекта»
3 Постановление Президента Республики Узбекистан, от 17.11.2021 г. № ПП-14 «О совершенствовании администрирования электронной коммерции и создании благоприятных условий для ее дальнейшего развития»
4 Об утверждении Стратегии развития технологии искусственного интеллекта в Республике Узбекистан на 2022-2030 годы ID-51923 (V-1).
5 Б.А.Бегалов, Н.К. Абдуллаев. Рақамли иқтисодиёт. Дарслик, Тошкент: Иқтисодиёт нашриёти, 2023 йил. 264 бет
6 Гулямов С.С. va boshqalar. Raqamli iqtisodiyotda blokcheyn texnologiyalari. Т.: “Iqtisod Molia” nashriyoti, 2019. 386 bet.
7 Лапидус Л.В. Цифровая экономика: управление электронным бизнесом и электронной коммерцией. –М.: ИНФРА-М, 2018. -381 с.
8 Mаркова В.Д. Цифровая экономика: Учебник для ВУЗов (Высшее образование: бакалавриат). –М: Инфра-М, 2019. -186 стр.
9 И.А. Хасаншин, А.А. Кудряшов, Е.В. Кузьмин, А.А. Крюкова. Учебник для ВУЗ ов. –М: Горячая линия. –Телеком, 2019. -280 стр.
10 Шнепс-Шнеппе М.А., Намиот Д.Е. Цифровая экономика: телекоммуникации – решающее звено. –М: Горячая линия. –Телеком, 2018. - 150 стр.
11 Kadyrov A., Akhmedieva A., Bazarov F., Mamurov B. (2021) Formation of Information Society and Its Influence on Competitiveness of National Economies in the Context of World Economy Globalization. ICFNDS 2021: The 5th International Conference on Future Networks & Distributed Systems. Pages 672-684. https://doi.org/10.1145/3508072.3508205
12 Ахмедиева А.Т., Маъмуров Б.Х. (2022) Мамлакатда трансформациянинг иқтисодий самарадорликка таъсири //Архив научных исследований. Т. 2. – № 1.
13 Любавина Т.В., Мустафина Г.Г., Любавин А.Ю. Цифровая экономика: проблемы и перспективы. Вестник экономики, права и социологии. 2022, №4. стр.143-146. https://cyberleninka.ru/article/n/tsifrovaya-ekonomika-problemy-iperspektivy
14 Калашникова М.Р. Проблемы и перспективы развития электронной торговли как подсистемы электронной коммерции на российском рынке: сборник трудов конференции. / М.Р. Калашникова, Е.А. Мухамедрахимова, Е.В. Бунова // Экономика и управление: проблемы, тенденции, перспективы развития: Материалы Междунар. науч.–практ. конф. (Чебоксары, 14 нояб. 2015 г.) / редкол.: О.Н. Широков [и др.] – Чебоксары: Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс», 2015. – С. 144-145. – ISBN 978-5-906626- 99-8. https://interactive-plus.ru/ru/article/13864/discussion_platform
15 Кадиров, А., Ахмедиева, А., & Маъмуров, Б. (2023). Ўзбекистонда рақамли иқтисодиётни ривожлантириш йўналишлари. Iqtisodiy Taraqqiyot va Tahlil, 1(3), 183–190. https://doi.org/10.60078/2992-877X-2023-vol1-iss3-pp183- 190. https://e-itt.uz/index.php/eitt/article/view/110
16 Гаврилов, Л. П. Электронная ком мерция: учебник и практикум для вузов / Л. П. Гаврилов 3-е изд., доп. —Москва: Издательство Юрайт, 2019. — 477 с.
17 Цифровая экономика: 2023 : краткий статистический сборник / Г. И. Абдрахманова, Ц75 С.А. Васильковский, К.О. Вишневский и др.; Нац. исслед. ун-т «Высшая школа экономики». – М. : НИУ ВШЭ, 2023. – 120 с. – 300 экз. – ISBN 978-5-7598-2744-3 (в обл.)
Кутилмоқда