Maqolada turizmni rivojlantirish strategiyasini shakllantirish va uni amalga oshirishda hududlarning turistik salohiyatiga baho berish zaruriyatini taqozo etishi ta’kidlanib, salohiyat, turizm salohiyati va iqtisodiy salohiyat tushunchalariga berilgan ta’riflar tahlil etilgan. Hududlarning turistik salohiyatiga baho berishshda unga ikki tomonlama – ресурсга асосланган ва жараён yondashуви zarurligi ko‘rsatib o‘tilgan. Muallif tomonidan miqdoriy baho berish murakkab bo‘lgan hollarda resurs yondoshuviga asoslangan holda ekspert baholari yordamida baholash metodi taklif etilgan.
Maqolada turizmni rivojlantirish strategiyasini shakllantirish va uni amalga oshirishda hududlarning turistik salohiyatiga baho berish zaruriyatini taqozo etishi ta’kidlanib, salohiyat, turizm salohiyati va iqtisodiy salohiyat tushunchalariga berilgan ta’riflar tahlil etilgan. Hududlarning turistik salohiyatiga baho berishshda unga ikki tomonlama – ресурсга асосланган ва жараён yondashуви zarurligi ko‘rsatib o‘tilgan. Muallif tomonidan miqdoriy baho berish murakkab bo‘lgan hollarda resurs yondoshuviga asoslangan holda ekspert baholari yordamida baholash metodi taklif etilgan.
В статье подчеркивается необходимость оценки туристического потенциала регионов при формировании стратегии развития туризма и ее реализaции, а также анализируются определения понятий потенциал, туристический потенциал и экономический потенциал. При оценке туристского потенциала регионов показана необходимость двустороннего подхода к нему – ресурсного и процессного. В случаях, когда количественная оценка затруднена, автором предложен метод оценки, основанный на ресурсном подходе с использованием экспертных оценок
The article emphasizes the need to assess the tourism potential of regions when forming a tourism development strategy and its implementation, and also analyzes the definitions of the concepts of potential, tourism potential and economic potential. When assessing the tourism potential of the regions, the need for a two-sided approach to it is shown - resource and process. In cases where quantitative assessment is difficult, the author proposes an assessment method based on a resource approach using expert assessments.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Gulyamova G.P. | i.f.n., dots. | O‘zbekiston xalqaro islom akademiyasi |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | Crafts N., (2017) Is Slow Yeconomic Growth the ‘New Normal’ for Yeurope? // Atlantic Yeconomic Journal. - 2017. Vol. 45. - No. 3. - P. 283-297. |
2 | Economic Impact 2022: Global trends. (2023) World Travel&Tourism Council. R. 5-7 |
3 | Ghauri P.N., (2018) Multinational Enterprises and Sustainable Development in Emerging Markets // J.-S. Berge yet al. (Eds.).Global Phenomena and Social Sciences. - Cham: Springer, 2018.- P. 21–36. |
4 | Usmanova A.B., Zokirova M.I., (2021). Tourist potential of the Bukhara region. researchjet journal of analysis and inventions, 2(04), 243–246. retrieved from https: // reserchjet. academiascience. org/index.php /rjai /article /view/93 |
5 | Аллаёров Р.А., (2022) Туристик ҳудуд ресурс салоҳиятини баҳолашнинг методик асосларини такомиллаштириш "iqtisodiyot va turizm" xalqaro ilmiy va innovatsion jurnali №3(5). 38-50-б. |
6 | Богданов Е.И. (2005) Планирование на предприятии туризма. - СПб.: Бизнес-пресса, - 288 с.) |
7 | Лысенко Н.Н., (2019) Совершенствование оценки потенциала туристского комплекса (на примере Сахалинской области)./авт. дисс. на соиск. ученой степени к.э.н. Хабаровск - 2019. - С.17-18. |
8 | Мамраева Д.Г., Ташенова Л.В. (2020) Методический инструментарий оценки туристскорекреatsiонного потенциала региона // Экономика региона. — 2020. - Т. 16, вып. 1. - С. 127-140 |
9 | Печинская, Я.В., (2023) Обоснование системы показателей инноватсионнотуристического потенциала региона // Мир спорта №1 (90) – 2023. – 117-121 |
10 | Полякова И.Е., Иванова Р. М., Скроботова О.В., (2016) Методика оценки туристского потенциала региона. На примере Липецкой области // Успехи современной науки. - 2016. - № 8. - С. 41-44. |
11 | Райзберг Б.А. (2012) Современный экономический словарь / Б.А. Райзберг, Л.Ш. Лозовский, Е.Б. Стародубцева. - М.:ИНФРА-М, 2012. - 512 с.; |
12 | Самоукин А.И., (2011) Потенциал нематериального производства. - М.: Знание, - 148 с.; |
13 | Сычева Н.В., (2011) Туристский ресурс как фактор экономического развития региона //Вестник Оренбургского государственного университета. – 2011. – №. 8 (127). – С. 136- 143. |
14 | Тачкова И.А., Хохлова А.В., (2018) Резервы развития туристического потенциала региона в современных экономических условиях //Экономика. Социология. Право. – 2018. – №. 2 (10). – С. 48-53 |
15 | Фармон (2023) «Ўзбекистон - 2030» стратегияси. Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2023 йил 11 сентябрдаги ПФ-158-сон Фармони. |
16 | Юдина Т.А., Григорян Ц.А. (2019) Туристический потенциал региона: оценка и эффективное управление //Теоретическая экономика. – 2019. – №. 1 (49). – С. 78-83. |
17 | Юсупов Б.А., (2020) Ўзбекистонда кичик бизнес иқтисодий салоҳиятидан фойдаланиш механизмларини такомиллаштириш. Иқтисодиёт фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) диссертацияси автореферати. –Т.: – 2020. 13-б |