Мақолада Жеймс Жойснинг “Дублинликлар” тўпламига кирган “Опа-Сингиллар” ҳикояси таҳлил қилинади. Ҳикояда макон ва замон уйғунлиги тавсифланади. Бу ҳикоя учта ҳикоя туркумининг биринчиси бўлиб,унда, Жойс китобининг “биологик” моделига мувофиқ, алоҳида организмнинг болалик палласи тасвирланган. “Опа-сингиллар” олами- бола идрокидаги олам. Ҳикоя қилувчи – бола ва ҳикоялаш тарзи табиий ритмининг алоҳида тобелиги шу билан боғланган (ҳикоя вақтининг кун ва тун, уйқу боррликка алмашиниши): зеро, катта ёшдаги кишидан кўра бола табиатга яқинроқ. Ҳикоя вақти – табиатнинг табиий қонуни ва ритмига тобе вақт. Матндаги хронологик белги- ишораларнинг асосий ҳусусиятлари шундан далолат беради. Ҳикоя аввалидаги бир хил охангда давом этадиган қатъиятли такрорларга эга. “Опа- сингиллар”да ҳикоя биринчи шахс томонидан олиб борилади. Матнда ҳатто ҳикоячининг ички кўчирма гапи, унинг эхтиросли гуноҳлари учрайди.
Шу тариқа, китобхон ҳикоячи – боланинг нуқтаи назарини қабул қилиб унинг биологик ритмига бўйсиниб “Дублинликлар” оламига кириб боради.
Мақолада Жеймс Жойснинг “Дублинликлар” тўпламига кирган “Опа-Сингиллар” ҳикояси таҳлил қилинади. Ҳикояда макон ва замон уйғунлиги тавсифланади. Бу ҳикоя учта ҳикоя туркумининг биринчиси бўлиб,унда, Жойс китобининг “биологик” моделига мувофиқ, алоҳида организмнинг болалик палласи тасвирланган. “Опа-сингиллар” олами- бола идрокидаги олам. Ҳикоя қилувчи – бола ва ҳикоялаш тарзи табиий ритмининг алоҳида тобелиги шу билан боғланган (ҳикоя вақтининг кун ва тун, уйқу боррликка алмашиниши): зеро, катта ёшдаги кишидан кўра бола табиатга яқинроқ. Ҳикоя вақти – табиатнинг табиий қонуни ва ритмига тобе вақт. Матндаги хронологик белги- ишораларнинг асосий ҳусусиятлари шундан далолат беради. Ҳикоя аввалидаги бир хил охангда давом этадиган қатъиятли такрорларга эга. “Опа- сингиллар”да ҳикоя биринчи шахс томонидан олиб борилади. Матнда ҳатто ҳикоячининг ички кўчирма гапи, унинг эхтиросли гуноҳлари учрайди.
Шу тариқа, китобхон ҳикоячи – боланинг нуқтаи назарини қабул қилиб унинг биологик ритмига бўйсиниб “Дублинликлар” оламига кириб боради.
В статье анализируются рассказ «Сёстры» из сборника Джеймса Джойса «Дублинцы». История описывает гармонию пространства и времени. Эта история является первой из серии из трех историй, описывающих детскую фазу отдельного организма в соответствии с «биологической» моделью книги Джойса.
Вселенная "Сестёр" - это мир детского восприятия. История ребенка - и стиль рассказа - естественный ритм рассказа – связаны между собой (время рассказа, день и ночь, нарушения сна), потому что ребенок ближе к природе, чем взрослый. Время истории - время следовать естественному закону и ритму природы. Ключевые особенности хронологических признаков в тексте свидетельствуют об этом. Истории имеют постоянное повторение одного и того же рода истории. Рассказ «Сёстры» ведётся от первого лица. В тексте встречается даже история внутреннего диалога рассказчика, история его тайных грехов. Таким образом, читатель принимает точку зрения ребенка и подчиняется его биологическому ритму и входит в мир «Дублинцев».
The article analyzes the story "Sisters" from the collection of James Joyce "Dubliners". History describes the harmony of space and time. This story is the first of a series of three stories describing the children's phase of a separate organism in accordance with the "biological" model of the book of Joyce.
The Sisters Universe is a world of children's perception. The child’s story — and the style of the story — the natural rhythm of the story — is related (story time, day and night, sleep disturbances) because the child is closer to nature than an adult. The time of history is the time to follow the natural law and the rhythm of nature. Key features of chronological signs in the text testify to this. Stories have a constant repetition of the same kind of story. The story "Sisters" is in the first person. The text even contains the story of the internal dialogue of the narrator, the story of his secret sins. Thus, the reader accepts the child’s point of view and obeys his biological rhythm and enters the world of “Dubliners”.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Muxitdinova N.. | мустақил тадкикотчи | Жиззах давлат педагогика институти |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | 1. Хоружий С.С. “Улисс” в русском зеркале. // Джеймс Джойс. Собр. Соч. в 3-х томах. Т.3- М.:Знаменитая книга, 1993.- с.390 |
2 | 2. Macgregor G. Artistic Theory in James Joyce. Life and Letter. M. 1972 |
3 | 3. Генива Е.Ю. Художственная проза Джеймса Джойса. Автореферат дисс. канд. филол. наук М.1972 |
4 | 4. Гениева Е.Ю. Джеймс Джойс. Предисловия // Dubliners. A Portrait of the Artist as a Young Man.-Moscow: Progress, 1972 |
5 | 5. J. Joyce. Dubliners. A Portrait of the Artist as a Young Man.- Moscow: Progress, 1982.- p.41 |
6 | 6. . Ж. Жойс Муссавирнинг ёшликдаги портрети. Роман. Русчадан А.Отабоев тарж.- Тошкент: “Академнашр”, 2014 |
7 | 7. Дж. Джойс. Прискорбный случай (из сборника «Дублинцы») Пер. с анг. Н.Дарузес // Тридцать дней. 1936, № 4.- с. 10 |
8 | 8. J.Joyce “Dubliners” and “A Portrait of the Artist as a Young Man.” Edited by M.Beja. – London: Basingtoke, 1973.- p. 234 |
9 | 9. Дж.Джойс. Дублинцы: рассказы; Портрет художника в юности. Роман. Пер. с англ. Том 1. – М.: Знаменитая книга, 1993.- с.443 |
10 | 10. Beck W. Joyce’s Dubliners. Substance, Vision and Art.- Durbam (N.C.), Duke University press, 1959-p233 |
11 | 11. Hendry, I. Joyce Epiphanies / I. Hendry // Joyce's Portrait: Criticisms and Critiques / Ed. T.E.Connolly. — London: Peter Owen, 1962. |