Россия империясининг мустамлакачилик сиёсати натижасида Ўрта Осиё халқларининг фаол миграцияси кузатилган бироқ минтақа халқлари тарихининг мазкур масаласи ҳали ҳамон маҳаллий тарихчи олимлар томонидан тўлиқ ўрганилмаган. Бу мавзуда хорижда амалга оширилган тадқиқотлар эса турли мафкуравий қарашлар сабаб ўқувчилар учун холис ахбаротни бера олмайди. Мазкур мақолада Ўрта Осиё халқлари миграциясининг ғарб ва маҳаллий тарихчи олимлар томонидан ўрганилишининг тарихшунослик таҳлили амалга оширилган.
Россия империясининг мустамлакачилик сиёсати натижасида Ўрта Осиё халқларининг фаол миграцияси кузатилган бироқ минтақа халқлари тарихининг мазкур масаласи ҳали ҳамон маҳаллий тарихчи олимлар томонидан тўлиқ ўрганилмаган. Бу мавзуда хорижда амалга оширилган тадқиқотлар эса турли мафкуравий қарашлар сабаб ўқувчилар учун холис ахбаротни бера олмайди. Мазкур мақолада Ўрта Осиё халқлари миграциясининг ғарб ва маҳаллий тарихчи олимлар томонидан ўрганилишининг тарихшунослик таҳлили амалга оширилган.
В резултате колониолной политики Российской империи наблюдалось активное переселение народов Средней Азии, однако этот вопрос истории народов региона еше не до конца изучен местными историками. Исследования, проводимые по этой теме за рубежом, не могут предоставить студентам обьективную информацию из-за разных идеологических взглядов. В данной статье проводится историографически й анализ изучения миграции народов Средней Азии западными и местными историками. Ключевые интересы, культурная идентичность, интеграция, културное отчуждение.
As a result of the colonial policy of the Russian Empire, the active migration of the peoples of Central Asia was observed, but this issue of the history of the peoples of the region has not yet been fully studied by local historians. Researches conducted abroad on this topic cannot provide unbiased information for students due to different ideological views. In this article, a historiographical analysis of the study of the migration of Central Asian peoples by Western and local historians is carried out.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Mamarajabov B.N. | O'qituvchi | Денов тадбиркорлик ва педагогика институти |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | 1. Шамсутдинов Р. “Қишлоқ фожеаси: жамоалаштириш, қулоқлаштириш, сургун Ўрта Осиё республикалари мисолида. Тошкент, Шарқ 2003. 33 бет |
2 | 2. Хайитов Ш., Собиров Н., Легай А. Хориждаги узбеклар. – Тошкент: Фан, 1992 |
3 | 3. Жалилов С. Бухорийлар киссаси. (Мухорижират тарихидан лавхалар). – Тошкент, 2006; |
4 | 4. Агзамова Г. Хориждаги узбеклар: ижтимоий-сиёсий ва хукукий муаммолари.: Фалсафа фанлари номзоди дисс. – Тошкент, 1996. – 116 в |
5 | 5. Мендикулова Г.М. Исторические судьбы казахской диаспоры. – Алматы: Галым, 1997, |
6 | 6. Шадманова С.Б.Вопросы борьбы против советского колониализма в Туркестане в 1917-1924 гг. в немецкой и турецкой историографии.: Автореф. Дисс. …… док.истор.наук. – Ташкент, 2002; |
7 | 7. Хайитов Ш.А. Ватан, Ватанпарвар, Ватанжудо. –Т.,1992;Его же. Ватан дея ватансиз қолганлар кисмати. –Бухоро.2005; его же. Усмон Ҳўжа Пўлатхужаев – миллий истиқлол курашчиси. – Бухоро,2007; его же. Мухожирлик на шодлик, на гам…-Бухоро, 2008; его же автор. Ўзбек муҳожирликлиги тарихи (1917-1991й.й.)–Т.,2008.Его же.История узбекской эмиграции ХХ века. Автореф. Дисс.док.ист.наук.-Т.,2009; Ватан меҳри. – Бухоро,2011;его же. Ўзбек муҳожирлигининг истиқлол даври тарихшунослиги (1991-2011й.й.).-Андижон, 2011. |
8 | 8. Мамараджабов, Б. (2023). САУДИЯ АРАБИСТОНИДАГИ ЎЗБЕК МУҲОЖИРЛАРИ ТАРИХИ: МУВАФФАҚИЯТЛИ АССИМИЛЯЦИЯ ВА ЙЎҚОТИЛГАН МИЛЛИЙ ИДЕНТИКЛИК. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари/Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук/Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(S/6). |
9 | 9. Mamarajabov, B. N. M. O. G. (2023). MARKAZIY OSIYODA ARABLAR BILAN BOG’LIQ IJTIMOIY QATLAMLAR. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 3(5), 1048-1052. |