Maqolada ta’lim jarayonida qo’llaniladigan pedagogik texnologiyalarning asosiy mazmuni, mohiyati va ta’lim jarayonini sifat darajasini oshirish uchun foydalaniladigan interfaol metodlarning turlari va ularni qo’llash texnologiyasi keltirib o’tilgan. Shuningdek, zamonaviy ta’lim sharoitida dars jarayonini didaktik talablar asosida loyihalashning zarurati, dolzarbligi, mazmuni, mohiyati, usullari va shakllari, darslarni olib borishda pedagogik texnologiyalardan foydalanish yo’llari, yangi interfaol uslublardan foydalanishning ijobiy ahamiyati yoritib berilgan. Interfaol metodlardan namunalar tavsiya etilgan.
Maqolada ta’lim jarayonida qo’llaniladigan pedagogik texnologiyalarning asosiy mazmuni, mohiyati va ta’lim jarayonini sifat darajasini oshirish uchun foydalaniladigan interfaol metodlarning turlari va ularni qo’llash texnologiyasi keltirib o’tilgan. Shuningdek, zamonaviy ta’lim sharoitida dars jarayonini didaktik talablar asosida loyihalashning zarurati, dolzarbligi, mazmuni, mohiyati, usullari va shakllari, darslarni olib borishda pedagogik texnologiyalardan foydalanish yo’llari, yangi interfaol uslublardan foydalanishning ijobiy ahamiyati yoritib berilgan. Interfaol metodlardan namunalar tavsiya etilgan.
In the article, the main content and essence of pedagogical technologies used in the educational process and the types of interactive methods used to improve the quality of the educational process and the technology of their application are mentioned. Also, the necessity, relevance, content, essence, methods and forms of designing the lesson process based on didactic requirements in the conditions of modern education, the ways of using pedagogical technologies in conducting lessons, and the positive importance of using new interactive methods are highlighted. Examples of interactive methods are recommended.
В статье упомянуто основное содержание и сущность педагогических технологий, используемых в образовательном процессе, а также виды интерактивных методов, используемых для повышения качества образовательного процесса, и технология их применения. Также отмечены необходимость, актуальность, содержание, сущность, методы и формы проектирования процесса урока с учетом дидактических требований в условиях современного образования, способы использования педагогических технологий при проведении уроков, а также положительное значение использования новых интерактивных методов. выделено. Рекомендуются примеры интерактивных методов.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Rizayeva N.M. | amaliyotchi psixolog | Navoiy viloyati Xatirchi tumani 19-umumiy o‘rta ta’lim maktabi |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | 1. Ta’lim to‘g‘risida. O‘zbekiston Respublikasining Qonuni. – T.: O‘zbekiston, 2020. |
2 | 2. Mirziyoev Sh.M. Buyuk kelajagimizni mard va olijanob xalqimiz bilan quramiz. – T.:O‘zbekiston, 2017. |
3 | 3. Davletshin M.G. va boshqalar. «Yosh davrlar va pedagogik psixologiya». — Т.: TDPU. 2009. |
4 | 4. Karimova V.M., Sunnatova R.I., Tojibayeva R.N. Mustaqil fikrlash. — Т.: Sharq. 2000. |
5 | 5. Nishanova Z.T. Mustaqil ijodiy fikrlash. — Т.: Fan. 2003. |
6 | 6. Халперн Д. Психология критического мышления. Питер. 2000. |
7 | G‘oziev E.G. Umumiy psixologiya. Toshkent. 2002.1-2 kitob. |
8 | Югай А.Х., Мираширова Н.А. “Oбщая психология” – Ташкент 2014. |
9 | 9. Дружинина В.. “Психология “. Учебник. “Питер”, 2003. |
10 | 10. Sulaymonova, S. N. (2021). IBN MISKAVAYH MASHSHOIYYUNLIK YO‘NALISHINING SISTEMALASHTIRUVCHISI. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 1(5), 15-20. |
11 | 11. Sulaymonova, S. N. (2023). IBN MISKAVAYHNING IJTIMOIY-FALSAFIY QARASHLARIDA JAMOAVIY HAMJIHATLIK VA O’ZARO MUHABBAT MASALASI. International scientific journal of Biruni, 2(2), 203-208. |
12 | 12. Sulaymonova, S. N. (2022). IBN MISKAVAYHNING “TARTIBUS-SAODAT” VA “MANAZILULULUM” ASARI HAQIDA. Academic research in educational sciences, 3(12), 684-688. |