Axborot texnologiyalarining (IT) tilshunoslikka integratsiyalashuvi tilni ilg‘or tahlil qilish, tushunish va manipulyatsiya qilish imkonini berib, sohada inqilob qildi. Hisoblash tilshunosligi va tabiiy tilni qayta ishlash birinchi o‘rinda bo‘lib, tarjima, nutqni aniqlash va matn tahlili kabi lingvistik vazifalarni avtomatlashtiradigan vositalarni taqdim etadi. Ushbu texnologiyalar nafaqat tadqiqot va ta'lim amaliyotlarini yaxshilaydi, balki turli tillar va madaniyatlar o‘rtasidagi aloqa bo'shliqlarini ham yo‘q qiladi. Ushbu yutuqlarga qaramay, tilshunoslikka axborot texnologiyalarini joriy etish muhim axloqiy va amaliy muammolarni, jumladan, ma'lumotlarning maxfiyligi, lingvistik tarafkashlik va til xilma-xilligini saqlash muammolarini keltirib chiqaradi.
Axborot texnologiyalarining (IT) tilshunoslikka integratsiyalashuvi tilni ilg‘or tahlil qilish, tushunish va manipulyatsiya qilish imkonini berib, sohada inqilob qildi. Hisoblash tilshunosligi va tabiiy tilni qayta ishlash birinchi o‘rinda bo‘lib, tarjima, nutqni aniqlash va matn tahlili kabi lingvistik vazifalarni avtomatlashtiradigan vositalarni taqdim etadi. Ushbu texnologiyalar nafaqat tadqiqot va ta'lim amaliyotlarini yaxshilaydi, balki turli tillar va madaniyatlar o‘rtasidagi aloqa bo'shliqlarini ham yo‘q qiladi. Ushbu yutuqlarga qaramay, tilshunoslikka axborot texnologiyalarini joriy etish muhim axloqiy va amaliy muammolarni, jumladan, ma'lumotlarning maxfiyligi, lingvistik tarafkashlik va til xilma-xilligini saqlash muammolarini keltirib chiqaradi.
Интеграция информационных технологий (ИТ) в лингвистику произвела революцию в этой области, сделав возможным расширенный анализ, понимание и манипулирование языком. Компьютерная лингвистика и обработка естественного языка находятся на переднем крае, предоставляя инструменты, которые автоматизируют лингвистические задачи, такие как перевод, распознавание речи и анализ текста. Эти технологии не только улучшают исследовательскую и образовательную практику, но и устраняют пробелы в общении между разными языками и культурами. Несмотря на эти достижения, внедрение информационных технологий в лингвистике поднимает важные этические и практические проблемы, включая вопросы
конфиденциальности данных, лингвистической предвзятости и сохранения языкового разнообразия.
The integration of Information Technology (IT) into linguistics has revolutionized the field, enabling advanced analysis, understanding, and manipulation of language. Computational linguistics and Natural Language Processing (NLP) stand at the forefront, providing tools that automate linguistic tasks such as translation, speech recognition, and text analysis. These technologies not only enhance research and educational practices but also bridge communication gaps across different languages and cultures. Despite these advancements, the deployment of IT in linguistics raises important ethical and practical challenges, including issues of data privacy, linguistic bias, and the preservation of linguistic diversity
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Odilova A.F. | magistranti | Aniq va ijtimoiy fanlar universiteti |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | Jurafsky, D., & Martin, J. H. (2021). Speech and Language Processing (3rd ed.). Pearson. |
2 | Crystal, D. (2001). Language and the Internet. Cambridge University Press |
3 | Gibson, E. & Fedorenko, E. (2013). “The need for quantitative methods in syntax and semantics research.” Language and Cognitive Processes |
4 | Oguguo B, Ezechukwu R, Nannim F, Offor K. “Analysis of teachers in the use of digital resources in online teaching and assessment in COVID times”, Innoeduca. Int J Technol Educ Innov. 2023;9(1):81–96. https://doi.org/10.24310/innoeduca |
5 | Şimşek AS, Ateş H. “The extended technology acceptance model for Web 2.0 technologies in teaching”, Innoeduca. Int J Technol Educ Innov. 2022;8(2):165–83. https://doi.org/10.24310/innoeduca.2022.v8i2.15413. |
6 | Pareja Roblin N, Tondeur J, Voogt J, Bruggeman B, Mathieu G, van Braak J. Practical considerations informing teachers’ technology integration decisions: the case of tablet PCs. Technol Pedagog Educ. 2018;27(2):165–81. https://doi.org/10.1080/1475939X.2017.1414714 |
7 | Smeda N, Dakich E, Sharda N. The effectiveness of digital storytelling in the classrooms: a comprehensive study. Smart Learn Environ. 2014. https://doi.org/10.1186/s40561-014-0006-3. |
8 | https://www.aclweb.org/portal/ |
9 | https://linguistlist.org |