Maqola Ananda Kumarasvamining madaniy an'anaviyligini, uning an'ana, san'at va madaniyatlararo o'zaro munosabatlarga bo'lgan yondashuvlarini o'rganishga bag'ishlangan. Kumarasvami, Rene Genondan farqli o'laroq, an'anaviy san'at, ramziylik va dinning o'ziga xos jihatlariga e'tibor qaratadi, ularni madaniy antropologiya kontekstida ko'rib chiqadi. Uning ta'limoti G'arbdagi chuqur madaniy inqirozdan chiqish yo'li sifatida an'anaviy san'atni saqlash va qayta tiklash muhimligini ta'kidlaydi. U Sharq bilan uyg'unlikka erishish zarurligiga e'tibor qaratadi, shu bilan birga o'zaro ta'sir natijasida madaniyatlarning haddan tashqari o'zgarishining salbiy oqibatlaridan ogohlantiradi.
The article discusses Ananda Coomaraswamy's approach to cultural traditionalism and his views on tradition, art, and intercultural interaction. Unlike Rene Guenon, Coomaraswamy focuses on specific aspects of traditional art and symbolism, considering them within the context of cultural anthropology. He emphasizes the importance of preserving traditional art as a means of addressing the cultural crisis in Western society. Coomaraswamy also emphasizes the need for harmony with Eastern cultures and warns against the negative consequences of excessive cultural change resulting from
interaction.
Maqola Ananda Kumarasvamining madaniy an'anaviyligini, uning an'ana, san'at va madaniyatlararo o'zaro munosabatlarga bo'lgan yondashuvlarini o'rganishga bag'ishlangan. Kumarasvami, Rene Genondan farqli o'laroq, an'anaviy san'at, ramziylik va dinning o'ziga xos jihatlariga e'tibor qaratadi, ularni madaniy antropologiya kontekstida ko'rib chiqadi. Uning ta'limoti G'arbdagi chuqur madaniy inqirozdan chiqish yo'li sifatida an'anaviy san'atni saqlash va qayta tiklash muhimligini ta'kidlaydi. U Sharq bilan uyg'unlikka erishish zarurligiga e'tibor qaratadi, shu bilan birga o'zaro ta'sir natijasida madaniyatlarning haddan tashqari o'zgarishining salbiy oqibatlaridan ogohlantiradi.
Статья посвящена исследованию культурного традиционализма Ананды Кумарасвами, его подходов к традиции, искусству и межкультурным взаимодействиям. Кумарасвами, в отличие от Рене Генона, фокусируется на конкретных аспектах традиционного искусства, символизма и религии, рассматривая их в контексте культурной антропологии. Его учение подчеркивает важность сохранения и возрождения традиционного искусства как способа выхода из глубокого культурного кризиса на Западе. Он акцентирует внимание на необходимости достижения гармонии с Востоком, при этом предостерегая от негативных последствий
чрезмерной трансформации культур в результате взаимодействия.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Bekbayev R.R. | PHD | “Tashkent International University of Education” xalqaro universiteti Toshkent, O‘zbekiston |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | 1. Любимова Т.Б. «Вечная философия» единой традиции в символах // Vox. Философский журнал. – 2018. – №24. – С.15-38. |
2 | 2. Кумарасвами А. Восток и Запад. Религия, мифология, символика, искусство. – Москва: Беловодье, 2018. – С.20. |
3 | 3. Кумарасвами А.К. Почему выставляют произведения искусства? (пер. Т.Любимовой) // Вестник Пермского университета. Философия. Психология. Социология. – 2015. – №4(24). – С.145. |
4 | 4. Coomaraswamy A.K. Christian and Oriental Philosophy of Art. – New Delhi: Munshiram Manoharlal Publishers Pvt. Ltd., 1994. |
5 | 5. Coomaraswamy A.K. The Dance of Shiva. Fourteen Indian Essays. – New York: The Sunwise Turn, Inc., 1918. |
6 | 6. Кумарасвами А.К. Время и вечность. – Санкт-Петербург, 2017. |
7 | 7. Эвола Ю., Шуон Ф., Кумарасвами А. Свет и тени. – Тамбов, 2012. |