Ushbu maqolada O‘zbekiston sharoitida qishloq maktablarining tiplanishi va tasnifini chuqur o‘rganadi, sinflar majmuasi, demografik tarkibi, ta’lim dasturlari va me’moriy jihatlari kabi omillarga urg‘u beradi. Unda maktabni tiplashtirishda o‘quvchilar va ota-onalar tarkibining ahamiyati, o‘quv majmualarini iqlim va seysmik sharoitlardan kelib chiqqan holda loyihalash, estetik ko‘rinishda an’anaviy o‘zbek me’morchiligi elementlaridan foydalanish masalalari muhokama qilinadi. Umumiy oʻrta taʼlim maktablarining salohiyati va tuzilmasi koʻrsatilgan boʻlib, asosiy eʼtibor 11 yillik asosiy maktab modeliga va oʻquvchilarni qamrab olishdan kelib chiqqan holda optimal sinflar soniga qaratiladi. Maqola maktab tarmog'ini joylashtirishni aniqlashda demografik tahlilningahamiyati va o'quvchilar, ayniqsa, qishloq joylarida foydalanish imkoniyatini ta'minlash zarurligini muxokama qiladi.
Ushbu maqolada O‘zbekiston sharoitida qishloq maktablarining tiplanishi va tasnifini chuqur o‘rganadi, sinflar majmuasi, demografik tarkibi, ta’lim dasturlari va me’moriy jihatlari kabi omillarga urg‘u beradi. Unda maktabni tiplashtirishda o‘quvchilar va ota-onalar tarkibining ahamiyati, o‘quv majmualarini iqlim va seysmik sharoitlardan kelib chiqqan holda loyihalash, estetik ko‘rinishda an’anaviy o‘zbek me’morchiligi elementlaridan foydalanish masalalari muhokama qilinadi. Umumiy oʻrta taʼlim maktablarining salohiyati va tuzilmasi koʻrsatilgan boʻlib, asosiy eʼtibor 11 yillik asosiy maktab modeliga va oʻquvchilarni qamrab olishdan kelib chiqqan holda optimal sinflar soniga qaratiladi. Maqola maktab tarmog'ini joylashtirishni aniqlashda demografik tahlilningahamiyati va o'quvchilar, ayniqsa, qishloq joylarida foydalanish imkoniyatini ta'minlash zarurligini muxokama qiladi.
This article deeply studies the typology and classification of rural schools in the conditions of Uzbekistan, emphasizing such factors as the class complex, demographic composition, educational programs and architectural aspects. It discusses the importance of the composition of students and parents in the typification of the school, the design of educational complexes based on climatic and seismic conditions, and the use of elements of traditional Uzbek architecture in aesthetic appearance. The capacity and structure of general secondary schools is presented, with a focus on the 11-year core school model and optimal class sizes based on enrollment. The article discusses the importance of demographic analysis in determining school network placement and the need to ensure student access, especially in rural areas
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Abdurakhmanov O.O. | o‘qituvchi | Andijon Iqtisodiyot va qurilish insituti |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | 1.Убайдуллаев Х.М.Иногомава М.М.Турар жой важамоат биноларининг типологик асослари. Т. 2009 й. 2.Хидоятов Т.А. Типология общественных зданий,2008 й3.Петухова Л. В. 2 Историко-педагогическая типология сельских малокомплектных образовательных учреждений как основание моделирования разновозрастной школы |