20

Бугунги кунда инклюзив таълимни ривожлантириш жаҳон ҳамжамиятида ўта муҳим вазифалардан бири ҳисобланмоқда. Шуни айтиб ўтиш жоизки,                           инклюзив              таълимни ривожлантириш жараёнида ижтимоий шерикликни ривожлантириш ҳам катта аҳамиятга эга. Чунки айнан ижтимоий шериклик технологиялари орқали инклюзив таълимни ривожлантириш борасида манфаатдор гуруҳлар ўртасида конструктив                                    муносабатларни шакллантириш мумкин. Муаллифлар томонидан тайёрланган мақолада инклюзив таълимга оид таърифлар, инклюзив таълимнинг ривожланиш тарихи, унинг тамойиллари ва халқаро ҳуқуқий асослари ёритилган. Шунингдек, ижтимоий шериклик феноменининг ўзига хос жиҳатлари кўриб чиқилган. Ушбу мақолада муаллифлар томонидан инклюзив таълимда ижтимоий шерикликни ривожлантиришнинг аҳамияти таҳлил

қилиниб, бу борада таклиф ва тавсиялар ишлаб чиқилган.

  • Ўқишлар сони 20
  • Нашр санаси 09-09-2024
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони367-378
English

Today, the development of inclusive education is one of the most important tasks in the world community. It should be noted that in the process of developing inclusive education, social partnership is of great importance. It is through social partnership that it is possible to establish constructive relations between various interested groups in the field of inclusive education. The article, prepared by the authors, describes the definitions of inclusive education, the history of the development of inclusive education, its principles and international legal framework. In this article, the authors made an analysis of the role of social partnership in the development of inclusive education, and also made

suggestions for improving inclusive education in Uzbekistan.

Ўзбек

Бугунги кунда инклюзив таълимни ривожлантириш жаҳон ҳамжамиятида ўта муҳим вазифалардан бири ҳисобланмоқда. Шуни айтиб ўтиш жоизки,                           инклюзив              таълимни ривожлантириш жараёнида ижтимоий шерикликни ривожлантириш ҳам катта аҳамиятга эга. Чунки айнан ижтимоий шериклик технологиялари орқали инклюзив таълимни ривожлантириш борасида манфаатдор гуруҳлар ўртасида конструктив                                    муносабатларни шакллантириш мумкин. Муаллифлар томонидан тайёрланган мақолада инклюзив таълимга оид таърифлар, инклюзив таълимнинг ривожланиш тарихи, унинг тамойиллари ва халқаро ҳуқуқий асослари ёритилган. Шунингдек, ижтимоий шериклик феноменининг ўзига хос жиҳатлари кўриб чиқилган. Ушбу мақолада муаллифлар томонидан инклюзив таълимда ижтимоий шерикликни ривожлантиришнинг аҳамияти таҳлил

қилиниб, бу борада таклиф ва тавсиялар ишлаб чиқилган.

Русский

На сегодняшний день одной из актуальных задач мирового сообщества                                является            развитие инклюзивного образования. Необходимо отметить, что в процессе развития инклюзивного образования имеет большое 

значение социальное партнерство. Посредством социального партнерства возможно устанавление конструктивных отношений                 между                             различными заинтересованными группами в сфере инклюзивного образования. Авторами в данной статье были освешены основные определения инлюзивного образования история       его                            вознокловения, международные правовые документы регламентрующие процесс развития инклюзивного образования. А также был расмотрен феномен социального партнерства. Данные предложения по усовершенствованию развития инклюзивного образования в Узбекистане.

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Nishanbaeva E.Z. Dotsent O`zbekiston Milliy universiteti Toshkent
2 Abduxalilov A.A. dotsent O`zbekiston Milliy universiteti Toshkent
Ҳавола номи
1 1. https://aniq.uz/yangiliklar/inklyuziv-talim-yunalishida-hamkorlik-yulga-quyiladi
2 2. https://yuz.uz/news/inklyuziv-talim--barcha-uchun-moljallangan-talim
3 3. Табольская О.А., Яковлева И.В. Тюторство в условиях развития инклюзивного образования. Москва –Берлин. 2019 г.10 стр.
4 4. Табольская О.А., Яковлева И.В. Тюторство в условиях развития инклюзивного образования. Москва –Берлин. 2019 г.10 стр.
5 5. Табольская О.А., Яковлева И.В. Тюторство в условиях развития инклюзивного образования. Москва –Берлин. 2019 г.21 стр.
6 6. Сушенцова В.Г., Буркова М.В. Правовая регламентация инклюзивного образования: Международный опыт // Марийский юридический вестник. №1 (20). 2017г. С.12.
7 7. Инсон ҳуқуқлари умужаҳон декларацияси. 1948 й.
8 8. Бола ҳуқуқлари декларацияси. 1959 й.
9 9. Таълим олишда камситишга қарши курашиш конвенцияси. 1960 й.
10 10. Сушенцова В.Г., Буркова М.В. Правовая регламентация инклюзивного образования: Международный опыт // Марийский юридический вестник. №1 (20). 2017г. С.12.
11 11. Стандартные правила предоставления равных возможностей инвалидам. 1993 г.
12 12. Саламанская декларация. 1994 г.
13 13. Гамбургская декларация об образовании взрослых. 2000 г.
14 14. БМТнинг Ногиронлар ҳуқуқлари конвенцияси. 2008 й.
15 15. Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Ногиронлиги бўлган шахсларни давлат томонидан қўллаб-қувватлаш тизимини тубдан такомиллаштириш чора-тадбирлари тўғрисида”ги фармони. 2017 йил 1 декабрь. ПФ-5720-сон.
Кутилмоқда