38

 Zamonaviy ta’lim jarayonida o‘qituvchilarning roli faqat bilim- larni uzatishdan tashqari, pedagoglar nafaqat o‘z fanlari mazmunini o‘zlashtirishlari, balki samarali ta’lim muhitini yaratish uchun kuchli muloqot qobiliyatlariga ega bo‘lishlari kerak. Og‘zaki va yozma nutqda mazmunli ishtirok etish qobiliyatini o‘z ichiga olgan diskursiv kompetensiyalarni rivojlantirish o‘qituvchilar uchun juda muhimdir. Ushbu maqolada ta’lim muassasalarida tanqidiy fikrlash, madaniyatlararo muloqot va ijodiy ifodani rivojlantirishga qaratilgan pedagoglarning diskursiv kompetensiya larini oshirish uchun qo‘llanilishi mumkin bo‘lgan usullar va texnologiyalar yoritib berilgan.

  • Ўқишлар сони 0
  • Нашр санаси 20-12-2024
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони50-54
Ўзбек

 Zamonaviy ta’lim jarayonida o‘qituvchilarning roli faqat bilim- larni uzatishdan tashqari, pedagoglar nafaqat o‘z fanlari mazmunini o‘zlashtirishlari, balki samarali ta’lim muhitini yaratish uchun kuchli muloqot qobiliyatlariga ega bo‘lishlari kerak. Og‘zaki va yozma nutqda mazmunli ishtirok etish qobiliyatini o‘z ichiga olgan diskursiv kompetensiyalarni rivojlantirish o‘qituvchilar uchun juda muhimdir. Ushbu maqolada ta’lim muassasalarida tanqidiy fikrlash, madaniyatlararo muloqot va ijodiy ifodani rivojlantirishga qaratilgan pedagoglarning diskursiv kompetensiya larini oshirish uchun qo‘llanilishi mumkin bo‘lgan usullar va texnologiyalar yoritib berilgan.

Русский

В современном образовательном процессе роль учителей заключается не только в передаче знаний, педагоги должны не только владеть содержанием своих предметов, но и обладать сильными коммуникативными навыками для создания эффективной среды обучения. Развитие дискурсивных компетенций, которые включают в себя способность осмысленно участвовать в устной и письменной речи, имеет важное значение для учителей. В данной статье исследуются методы и технологии, которые можно использовать для повышения дискурсивных компетенций педагогов, направленных на развитие критического мышления, межкультурной коммуникации и творческого самовы- ражения в образовательных учреждениях.

English

In the modern education process, the role of teachers is not only to transfer knowledge, pedagogues should not only master the content of their subjects, but also have strong communication skills to create an effective learning environment.
The development of discursive competences, which include the ability to participate meaningfully in oral and written discourse, is essential for teachers. This article explores the methods and technologies that can be used to increase the discursive competences of pedagogues aimed at developing critical thinking, intercultural communication and creative expression in educational institutions.

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Suvankulov U. . tatqiqotchi Oʻzbekiston-Finlandiya pedagogika instituti
Ҳавола номи
1 1. Axmedova M.E. Modul-kredit tizimida mustaqil topshiriqlar tuzishning ilmiy- nazariy asoslari (tilshunoslik fanlari misolida). Monografiya. – Toshkent: “Tibbiyot nashriyoti matbaa uyi”, 2022. –173 bet.
2 2. Axmedova M.E. Pedagogika. Darslik. – Toshkent: “Tibbiyot nashriyoti matbaa uyi”, 2022. – 223 bet.
3 3. Верещагина Т.Т. Методика обучения английскому языку: пособие для учителей / Т. Т. Верещагина, Г. В. Рогова. – М.: Просвещение, 2005. – 232 с.
4 4. Робертсон Р. Дискурсы глобализации: предварительные размышления / Р. Робертсон // Россия и современный мир. 2004. № 1. – 215-218-c.
5 5. Bayram M. Teaching and assessing intercultural communicative competence / M. Byram. – Clevedon: Multilingual Matters LTD, 2007. – 121 p.
6 6. Миргиязова М. М. The importance of the formation of discursive competence in the development of oral speech / М. М. Миргиязова. – Текст : непосредственный // Молодой ученый. 2019. № 26 (264). 311-313-c.
Кутилмоқда