Mazkurmaqolada o‘smirlarning gender identikligi shakllanishiga ta’lim tizimi, oila muhiti va gender stereotiplarining ta’siri o‘rganilgan. Tadqiqot natijalari shuni ko‘rsatdiki, gender identiklikni shakllantirishda ota-onalarning farzandlar bilan muloqoti, maktab muhitidagi stereotiplar va jamiyat tomonidan o‘rnatilgan gender normalari katta ahamiyat kasb etadi. Tadqiqot davomida 100 nafar o‘smir va ularning ota-onalari ishtirokida so‘rov o‘tkazilib, ta’lim va oila muhitining gender identiklik shakllanishiga ta’siri tahlil qilindi. Gender stereotiplarining shaxsiy identiklikka qanday ta’sir qilishiga oid empirik natijalar keltirilgan hamda ushbu stereotiplarni kamaytirish bo‘yicha tavsiyalar berilgan.
Mazkurmaqolada o‘smirlarning gender identikligi shakllanishiga ta’lim tizimi, oila muhiti va gender stereotiplarining ta’siri o‘rganilgan. Tadqiqot natijalari shuni ko‘rsatdiki, gender identiklikni shakllantirishda ota-onalarning farzandlar bilan muloqoti, maktab muhitidagi stereotiplar va jamiyat tomonidan o‘rnatilgan gender normalari katta ahamiyat kasb etadi. Tadqiqot davomida 100 nafar o‘smir va ularning ota-onalari ishtirokida so‘rov o‘tkazilib, ta’lim va oila muhitining gender identiklik shakllanishiga ta’siri tahlil qilindi. Gender stereotiplarining shaxsiy identiklikka qanday ta’sir qilishiga oid empirik natijalar keltirilgan hamda ushbu stereotiplarni kamaytirish bo‘yicha tavsiyalar berilgan.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Daminova M.S. | doktorant | Qashi davlat universiteti |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | 1.Bem, S. L. (1981). Gender Schema Theory. Psychological Review, 88(4), 354–364.2.Bandura, A. (1986). Social Foundations of Thought and Action. Prentice-Hall.3.Eagly, A. H., & Wood, W. (2012). Social Role Theory.4.Vygotsky, L. S. (1978). Mind in Society. Harvard University Press. |