388

Мақолада мифларнинг пайдо бўлиш тарихи ва уларда замон категориясининг талқин этилиши  очиб  берилган.  Қадимги  давр  кишилари  онгида  замоннинг  даврийлик  сифатида идрок  этилиши  турли  тиллардан  олинган  мисоллар  ёрдамида  асосланган.  Вақт  ўтиши  ва одамларда  замон  категориясига  муносабатнинг  ўзгариши  билан  боғлиқ  ҳолда,  уларнинг тасаввурида замоннинг бир неча моделлари шакллангани ҳамда улар тилда халқнинг турмуш тарзини ўзига хос тарзда акс эттириши тавсиф этилган.

  • Ўқишлар сони 373
  • Нашр санаси 21-03-2019
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони55-61
Ўзбек

Мақолада мифларнинг пайдо бўлиш тарихи ва уларда замон категориясининг талқин этилиши  очиб  берилган.  Қадимги  давр  кишилари  онгида  замоннинг  даврийлик  сифатида идрок  этилиши  турли  тиллардан  олинган  мисоллар  ёрдамида  асосланган.  Вақт  ўтиши  ва одамларда  замон  категориясига  муносабатнинг  ўзгариши  билан  боғлиқ  ҳолда,  уларнинг тасаввурида замоннинг бир неча моделлари шакллангани ҳамда улар тилда халқнинг турмуш тарзини ўзига хос тарзда акс эттириши тавсиф этилган.

Русский

В статье раскрывается история возникновения мифов и трактовка в них категории времени.  С  помощью  примеров изразных  языков  обосновывается,  что  античные  людипознавали время как цикличное. Описывается, как с течением временив связи с изменением взгляда у людей к категории времени, в их представлении сформировалось несколько моделей времени, которые своеобразно отражают в языке образ жизни народа

English

The  article  describes  the  history  of  the  emergence  of  myths  and  the  interpretation  of  the  category of time . With the help of examples from different languages, it is proved that ancient people learned time as cyclical. It describes how over time, due to a change in people's views towards the category of time, several models of time have been formed in their view, which in a peculiar way reflect the way of life of the people in the language.

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 SULTONOVA S.M.
Ҳавола номи
1 Гриненко Г.В. Сакральные тексты и сакральная коммуникация: логико–семиотический анализ вербальной магии. – М.: Новый век, 2000. – 436 с.
2 Элиаде М. Аспекты мифа. 4-изд. – М.: Академический проект, 2010. –251 с.
3 Махмараимова Ш. Ўзбек тили теоморфик метафораларининг қисқача концептуал луғати. – Тошкент: Чўлпон, 2018. – 99 б.
4 Гуревич А.Я. Категории средневековой культуры. – М.: Искусство, 1984. – 350 с.
5 Фасмер М. Этимологический словарь русского языка. В 4-т. – М.: Астрель: АСТ, 2007. – 588 с.
6 ҲакимоваМ. Ўзбек тилида вақт маъноли луғавий бирликлар ва уларнинг матннишакллантириш имкониятлари: Филол. фан. номз. ... дисс. – Фарғона: НДА., 2004. – 141 б.
7 ҚодировҚ.Н. Ўзбек сеҳрли эртакларида замон ва макон талқини: Филол. фан. номз. ... дисс. – Тошкент, 2004. – 148б.
8 Шестак Л.А. Русская языковая личность: коды образной вербализации тезауруса: монография. – Волгоград: Перемена, 2003. – 312 с.
Кутилмоқда