Мумтоз адабиётимиз намуналаридан ўрин эгаллаган айрим образларда халқимиз, баъзида эса дунё халқлари бадиий тафаккури тадрижини кузатиш мумкин.Мақолада ана шундай поэтик образлардан бири – майнинг дунё ва ўзбек адабиётшунослигидаги тадқиқ тарихи, унга ёндашув масалалари ёритилади. Ислом ҳамда тасаввуф таълимоти билан ўзаро муносабатлари кузатилади. Шунингдек, Шарқ адабиётида, жумладан, Алишер Навоий ижодидаги ушбу поэтик образнинг ўрни, талқинлари, ғоявий-бадиий хусусиятлари таҳлил қилинади
Мумтоз адабиётимиз намуналаридан ўрин эгаллаган айрим образларда халқимиз, баъзида эса дунё халқлари бадиий тафаккури тадрижини кузатиш мумкин.Мақолада ана шундай поэтик образлардан бири – майнинг дунё ва ўзбек адабиётшунослигидаги тадқиқ тарихи, унга ёндашув масалалари ёритилади. Ислом ҳамда тасаввуф таълимоти билан ўзаро муносабатлари кузатилади. Шунингдек, Шарқ адабиётида, жумладан, Алишер Навоий ижодидаги ушбу поэтик образнинг ўрни, талқинлари, ғоявий-бадиий хусусиятлари таҳлил қилинади
В некоторых образах классической литературы можно проследить особенности народного художественного мышления. В статье говорится о таком поэтическом образе, о состоянии исследования образа вина в узбекской и мировой литературе. В статье прослеживается отношение Ислама к этому образу, а также его место в восточной литературе, а именно в творчестве А.Навои. Автор статьи анализирует структуру и замысел поэтического образа.
We can observe evolution of artectve thought of our nation and sometimes nations of world in some images, which took place from our samples of classical literature. One of the poetic embodiment – wine and its analiystic history and issues of approach to it are clarifved. There can be seen attitudes between Islam and education of Sufism. Moreover, in Oriental literature further more the role, dissection, ideological and artistic feature of this poetic image in Alisher Navai’s work are analysed.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | AVAZNAZAROV O.R. | Ўқитувчи, Адабиётшунослик кафедраси | Қарши давлат университети |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | Ҳайитметов А . Навоий лирикаси. – Тошкент: O‘zbekiston, 2015. –150 б. |
2 | Алишер Навоий. Бадоеъ ул-васат. Тўла асарлар тўплами. III жилд. – Тошкент: ҒафурҒулом номидаги НМИУ, 2012. – 326 б. |
3 | Алишер Навоий. Ғазаллар, шарҳлар. /Тўплаб нашрга тайёрловчилар: А.Шаропов, Б.Эшпўлатов/. – Тошкент: Камалак, 1991. –129 б. |
4 | Алишер Навоий. Ғаройиб ус-сиғар. Тўла асарлар тўплами, I жилд. – Тошкент: Ғафур Ғулом номидаги НМИУ, 2012. – 22 б. |
5 | Алишер Навоий. Муншаот. Тўла асарлар тўплами. IХ жилд. – Тошкент: Ғафур Ғулом номидаги НМИУ, 2012. – 566 б. |
6 | И. Ҳаққул, Э.Очилов. Ишқ ва ҳайрат олами. – Тошкент: “O‘zbekiston”, 2016. 27б. |
7 | Осипова К.Т. Винные стихи (хамриййат) в арабской классической поэзии VI – IX вв. (генезис и эволюция): Дисс. ...канд.филол.наук. – М., 2007. – 137 с.; |
8 | Крачковский И.Ю. Вино в поэзии аль Ахталя // Избранные сочинения. Том II. – М.: Наука, 1956. − С. 425–426. |
9 | Шидфар Б.Я. Абу Нувас. – М.: Наука, 1978. – 232 б. |
10 | ҲавийИ. Хамрия жанри ва унинг араб адабиётидаги тараққиёти. – Байрут, 1975. – 473 б. (араб тилида). |
11 | Нажмиддин Комилов. Тасаввуф. – Тошкент: Movarounnahr – O‘zbekiston, 2009. –147 б. |
12 | Фаридуддин Аттор. Тазкират ул-авлиё. – Тошкент: Ғафур Ғулом номидаги НМИУ, 2017. – 94 б. |
13 | https://wayter.wordpress.com |