350

Мақолада лингвистик ва лингводидактик муаммолар тил ўргатиш аспектида GROW коуч  модели  асосида  кўриб  чиқилади.  Ўқув  жараёнига  методик  татбиқ  қилишнинг лингводидактик тавсифи  сифатида тил назарияси тилни ўқитишнинг ҳам анъанавий, ҳам инновацион  методикалари  учун  баробардир.  Мақолада  ушбу  муаммо  тил  назарияси  ва амалиётини  узвий  боғлиқликида  ўргатиш  воситаси  ва  ўқитиш  фани  сифатида  тадқиқ қилинади.  Шу  муносабат  билан  мақолада  ўқув-лисоний топшириқлар намуналари ишлаб чиқилган ва таклиф этилган, бундай топшириқларни  ўрта  мактаб  ўқув  жараёнига  татбиқ қилишнингўзига  хос  жиҳатлари  очиб  берилади.  Машқлар  тилнинг  статик  ва  динамик алоқаларини  ўқувчиларнинг  ўқитувчи  билан  бирга  ҳамда  индивидуал  мустақил  иш жараёнида ўрганилаётган материални онгли равишда ўзлаштиришасосида шакллантириш ва ривожлантиришга қаратилган.

  • Ўқишлар сони 329
  • Нашр санаси 07-06-2019
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони136-143
Ўзбек

Мақолада лингвистик ва лингводидактик муаммолар тил ўргатиш аспектида GROW коуч  модели  асосида  кўриб  чиқилади.  Ўқув  жараёнига  методик  татбиқ  қилишнинг лингводидактик тавсифи  сифатида тил назарияси тилни ўқитишнинг ҳам анъанавий, ҳам инновацион  методикалари  учун  баробардир.  Мақолада  ушбу  муаммо  тил  назарияси  ва амалиётини  узвий  боғлиқликида  ўргатиш  воситаси  ва  ўқитиш  фани  сифатида  тадқиқ қилинади.  Шу  муносабат  билан  мақолада  ўқув-лисоний топшириқлар намуналари ишлаб чиқилган ва таклиф этилган, бундай топшириқларни  ўрта  мактаб  ўқув  жараёнига  татбиқ қилишнингўзига  хос  жиҳатлари  очиб  берилади.  Машқлар  тилнинг  статик  ва  динамик алоқаларини  ўқувчиларнинг  ўқитувчи  билан  бирга  ҳамда  индивидуал  мустақил  иш жараёнида ўрганилаётган материални онгли равишда ўзлаштиришасосида шакллантириш ва ривожлантиришга қаратилган.

Русский

В  статье  рассматриваются  лингвистические  и  лингводидактические  проблемы  в аспекте обучения языку на основе коучинговой модели GROW. Теория языкакак основа лингводидактического описания методическогоеё внедрения в учебный процессявляется равной для всех методик обучения языкукак традиционных, так и инновационных. В статье эта  проблема  исследуется  в  тесной  взаимосвязи  теории  и  практики  языка  как  средства обучения  и  дисциплины  изучения.  В  связи  с  этим  в  статье  разработаны  и  предложены образцы  учебно-языковых  заданий,  раскрыты  особенностивнедрения  таких  заданий  в учебный процесс в средней школе. Упражнения направлены на формирование и развитие статических  и  динамических связейязыка  на  основе  сознательного  усвоения  учащимися изучаемого  материала  совместно  спреподавателем  и  индивидуально  в  процессе самостоятельной работы.  

English

The  article  deals  with  the  linguistic  and  linguodidactic  problems  in  aspect  of  teaching  a  language, which  is  based  on  the  couching  GROW  model.  Theory  of  a  language,  linguodidactic  description  of  the  methodical  implementation  in  educational  process  are  equal  for  all  types  of  methodology  of  teaching  a  language,  as  for  traditional  so  for  innovative.  The  given  problem  is  investigated in the article with correlation of the theoretical and practical aspects of a language as a training  aid  of  teaching  and  a  discipline  of  study.  Models  of  language  exercises  are  devised  and  proposed in the paper. Peculiarities of implementation of given above exercises to the educational process  of  the  secondary  school  are  revealed  in  the  present  work.  The  exercises  are  directed  on  forming  and  developing  static  and  dynamic  connection  of  a  language.  The  following  process  is  based on conscious assimilation studied material by language learners together with a teacher and individually in the process of an independent work.

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 SADIKOVA Y.I. Ўқитувчи, Рус тилшунослиги кафедраси Ўзбекистон Давлат жаҳон тиллари университети
Ҳавола номи
1 Азимов Э.Г., Щукин А.Н. Новый словарь методических терминов (теория и практика обучения языкам). – М., 2009. – 447 с
2 Джусупов М. Лингводидактика и методика в полинаучной системе языкового образования // Русский язык за рубежом. 2009. No 2. – C. 26-32. 3. Джусупов М. Социолингвистические и лингводидактические проблемы языка как средства общения и предмета изучения // Русистика в СНГ. – СПб., 2002. – C. 64-74.
3 Джусупов М. Социолингвистика, лингводидактика, методика (взаимосвязь и взаимообусловленность) // Русский язык за рубежом. 2012. No 1. – C. 22-28.
4 Калинин С. И. Тайм-менеджмент. Практикум по управлению временем. – СПб., 2006. – 373 с.
5 Козлов Н. И. Формула личности. – СПб., 1999. – 363 с.
6 Майлз Д. Эффективный коучинг: Уроки коуча коучей. – М., 2008. – 210 с.
7 Щукин А. Н. Лингводидактический энциклопедический словарь. – М., 2006. – 750 с.
8 https://www.etymonline.com/word/coach Online Etymology Dictionary
Кутилмоқда