973

Маколада  сўнгги  йигирма  йилда  таълим  ва  ўкув  жараёнида  аралашган  таълим мавзуси  бўйича  ўтказилган  тадқиқотлар  таҳлили  тақдим  этилган.  Ушбу  инновацион концепциянинг самарадорлиги ва самарадорликнинг янги хусусиятларини ишлаб чикиш мақсадида  аралаш таълим тадқиқ этилган бир қанча илмий ишлар ўрганилган. Ўн бешта илмий  мақола,  олтита  китоб  ва  кўплаб  тақризлар  ўрганилди,  баҳоланди  ва  умумий хулосалар чиқарилди. Онлайн таълим ва аралаш таълимнинг шу пайтгача маълум бўлган энг яхши амалиётларига оид айрим  умумий принциплар кенг  умумлаштиришдан ҳоли тарзда изоҳланди. 

  • Ўқишлар сони 964
  • Нашр санаси 03-10-2019
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони45-51
Ўзбек

Маколада  сўнгги  йигирма  йилда  таълим  ва  ўкув  жараёнида  аралашган  таълим мавзуси  бўйича  ўтказилган  тадқиқотлар  таҳлили  тақдим  этилган.  Ушбу  инновацион концепциянинг самарадорлиги ва самарадорликнинг янги хусусиятларини ишлаб чикиш мақсадида  аралаш таълим тадқиқ этилган бир қанча илмий ишлар ўрганилган. Ўн бешта илмий  мақола,  олтита  китоб  ва  кўплаб  тақризлар  ўрганилди,  баҳоланди  ва  умумий хулосалар чиқарилди. Онлайн таълим ва аралаш таълимнинг шу пайтгача маълум бўлган энг яхши амалиётларига оид айрим  умумий принциплар кенг  умумлаштиришдан ҳоли тарзда изоҳланди. 

Русский

В данной обзорной статье приводится анализ исследований, проведенных в течение последних  двух  десятилетий  по  теме  смешанного  обучения  в  процессе  преподавания. Некоторые  исследования,  в  которых  подчеркивалось  преимущество  смешанного обучения,  были  проанализированы  с  целью  разработки  новых  характеристик эффективности  и  действенности  этой  инновационной  концепции.  В  результате  было проанализировано  15  журнальных  статей,  6  опубликованных  книг  и  несколько комментариев.  Некоторые  общие  принципы,  касающиеся  практики  в  области  онлайн-образования и смешанного обучения, будут изложены с предостережением от широкого обобщения.

English

This  review  article  provides  an  analysis  of  the  researches  conducted  during  the  last  two  decades  on  the  topic  of  blended  learning  in  teaching  and  learning  process.  Some  studies  which  highlighted the benefits of blended learning had been analyzed in order to develop new features of  effectiveness  and  efficiency  of  this  innovative  concept.  As  a  result,  15  journal  articles,  6  published  books  and  several  commentaries  were  identified,  read,  evaluated,  and  synthesized.    Some general principles regarding best practices in online education and blended learning will be shared with cautions against broad generalization.

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 ABDUKADIROVA G.B. Катта ўқитувчи, Инглиз тили интеграллашган курси No1 Ўзбекистон Давлат жаҳон тиллари университети
2 KHAMROEVA G.S. 2-курс тaлабаси Ўзбекистон Давлат жаҳон тиллари университети
Ҳавола номи
1 Klimova B. F., Semradova I. The teaching of foreign languages and ICT, Rokitanskeho, Czech Republic, 2011, 10 p.
2 Graham C. R. Blended Learning Systems: Definition, Current Trends, and Future Directions, San Francisco, CA: Pfeiffer Publishing, USA, 2005, 33 p.
3 Mullamaa K. ICT in Language Learning - Benefits and Methodological Implications, Näituse 2, Tartu 51003, Estonia, 2012, 50-56 p.
4 Lalima & Kiran Lata Dangwal. Blended Learning: An Innovative Approach, Uttar Pradesh, India, 2017, 24 p
5 Manjot Kaur. Blended Learning - its Challenges and Future, Teaching and Educational Leadership (WCLTA-2012), 121 p. http://www.itslearning.eu/blend-yourclassroom
6 Woodwall, Staker, Heather & Horn, Michael B. (2012) Classifying Blended learning, Innosight Institute, CA, USA, 22 p.http://www.itslearning.eu/blended-learning
Кутилмоқда