Рус тилини ўқитишда кўргазмали қўлланмалар самарали замонавий методлардан бири бўлиб, ўқувчиларга тилни мукаммал ўрганишга, мавзуни чуқурроқ англашга ёрдам беради. Мақолада, олимларнинг кўргазмали қўлланмалардан фойдаланишига бўлган муносабатлари ҳақида айрим фикрлари келтирилган(масалан, анимацион виделроликлар, ҳужжатлифильмлар), ҳамда рус тили дарсларида ҳужжатли фильмлардан фойдаланишга бўлган муносабатларини ўрганишда Қарши мухандислик-иқтисодиёт институтининг “Ўзбек ва рус тиллари” кафедрасида, ҳамда Қарши Давлат университетининг “Рус тили ва адабиёти”кафедрасидаги профессор-ўқитувчилар билан сўровнома ўтказилди, Олинган натижалар диаграммада келтирилган.
Рус тилини ўқитишда кўргазмали қўлланмалар самарали замонавий методлардан бири бўлиб, ўқувчиларга тилни мукаммал ўрганишга, мавзуни чуқурроқ англашга ёрдам беради. Мақолада, олимларнинг кўргазмали қўлланмалардан фойдаланишига бўлган муносабатлари ҳақида айрим фикрлари келтирилган(масалан, анимацион виделроликлар, ҳужжатлифильмлар), ҳамда рус тили дарсларида ҳужжатли фильмлардан фойдаланишга бўлган муносабатларини ўрганишда Қарши мухандислик-иқтисодиёт институтининг “Ўзбек ва рус тиллари” кафедрасида, ҳамда Қарши Давлат университетининг “Рус тили ва адабиёти”кафедрасидаги профессор-ўқитувчилар билан сўровнома ўтказилди, Олинган натижалар диаграммада келтирилган.
Наглядные пособия играют важную роль в обучении русскому языку, так как они помогают учащимся лучше изучать язык, даютим возможность лучше осознать тему. В статье приводятся мненияпреподавателей и ученых в отношении использования наглядных пособий (например, анимационных видеороликов, документальных фильмов), а также описывается эксперимент, проведенный преподавателями кафедры узбекского и русского языков Каршинского инженерно-экономического института и кафедры русского языка и литературы Каршинского государственного университета для выяснения их отношения к использованию документальных фильмов на занятиях по русскому языку. Полученные результаты показаны на диаграмме.
Visual aids play active role in teaching Russian language because they enable students learning the language in better way, giving them opportunity to realize the topic much more as today’s effective method. This paper highlights some ideas of scholars’ for the use of visual aids (e.g., animation videos, documentary films), and an experiment carried out with the staff at the Department of Uzbek and Russian languages, Karshi Engineering-Economic institute as well as with the professor-teachers at the Department of Russian language and literature, Karshi State university, Karshi, Uzbekistan, in order to find out their attitudes according to the use of documentary films in Russian language classes. The findings are shown in the below-mentioned diagram.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | YARMATOVA M.A. | Катта ўқитувчи | Қарши мухандислик-иқтисодиёт институти |
2 | TURAEVA S.E. | Катта ўқитувчи, Ўзбек ва рус тиллари кафедрас | Қарши мухандислик-иқтисодиёт институти |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | Akkoyunlu B., &, M. (2005). Generative Theory of Multi–media Learning. Hacettepe University Faculty of Education Journal, 28, 9-18. |
2 | Bogomolov, A. N. (2013). Virtualnaya sreda obucheniya: k harakteristike ponyatiya. Moscow State University Journal (Vestnik CIE MSU), 3, 28-33. |
3 | Bonsignori, V. English tags: A close-up on film language, dubbing and conversation. CambridgeScholars Publishing2013.229 р |
4 | Bowen, B. M. Look Here! Visual Aids in Language Teaching. London: Macmillan Publishers Ltd. 1982. |
5 | Carroll, J.B. 1963. A Model of School Learning”. Teachers College Record, 64:723-733. Serrano, R. 2010. Development of English Language Skills in Oral Production by Adult Students in Intensive and Regular EFL Courses”. Vigo International Journal of Applied Linguistics 7: 99-115 |
6 | D.Agostino, J. V. (2001). Increasing the Tole of Educational Psychology Theory in Program Development and Evaluation. Educational Psychologist, 36(2), 127-132 |
7 | Dikilitas, K., & Duvenci, A. (2009). Using Popular Movies in Teaching Oral Skill. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 1(1), 168e172. https://doi.org/10. 1016/j.sbspro.2009.01.031. |
8 | Gregory, M., & Carroll, S. (1978). Language and Situation: Language Varieties and their Social Contexts. London: Routledge & Kegan Paul. |
9 | Jawa Timur, Guangdong, P.R. “Engaging Young Learners with Digital Stories; Learning toMean” Indonesian Journal of Applied Linguistics, 8(2), September 2018.Copyright © 2018, IJAL, eISSN: 2502-6747, pISSN:2301-9468 |
10 | Kabadayi. B. 2001. Visual and Auditory Tools in Foreign Language Teaching: Ankara,Turkey: Pegema Publications. |
11 | Kaiser, M. (2011). New Approaches to Exploiting film in the Foreign Language Classroom. |
12 | Journal, 3(2), 232e249. http://escholarship.org/uc/item/ 6568p4f4. (Accessed 30 July 2017). |
13 | Lambert, J. (2013). Digital Storytelling: Capturing Lives, Creating Community. New York: Routledge. |
14 | Melor Md Yunus, Salehi, H., & Chenzi, C. Integrating Social Networking Tools into ESL Writing Classroom: Strengths and Weaknesses. English Language Teaching, Vol. 5, No. 8, 2012, pp. 42-48. doi:10.5539/elt.v5n8p42 |
15 | Pillai, S. & Vengadasamy, R. Developing Understanding and Appreciation of Literature and Critical Reading Concepts through Multimodal Approaches. Malaysian Journal of ELT Research 6, 2010, pp. 133-166. |
16 | Ranker, J., & Mills, K. (2014). New Directions for Digital Video Creation in the Classroom: Spatiality, Embodiment, and Creativity. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 57, 440-445 |
17 | Schatz, H. (2006). Fertigkeit Sprechen. Frenstudieneinheit 20. Fernstudienprojekt zur Fort- und Weiterbildung im Bereich Germanistik und Deutsch als Fremdsprache. Berlin: Heenemann |
18 | Sherman, J. (2003). Using Authentic Video in the Language Classroom. Cambridge: CUP. |
19 | Vethamani, M. E. & Nair, P. Multiple Responses to Verbal Discourse in the Reading of Literary Texts. International Education Studies Journal, Vol. 2, No. 4, 2009, pp. 182-194. |
20 | Webb, S., & Rodgers, H. (2009). The Lexical Coverage of Movies. Applied Linguistics, 30, 407e427. https://doi.org/10.1093/applin/amp010 |
21 | Widdowson, H. (1978). Teaching Language as Communication. Oxford: Oxford University Press. |