Мазкур мақолада 2011–2019 йилларда Украина кутубхоналар уюшмаси ва Гёте институти билан ҳамкорликда Киевда ташкил этилган кутубхоначилар учун икки томонлама Украина-Германия илмий-амалий семинарларининг аҳамияти, мавзулари ва иштирокчилар таркиби атрофлича таҳлил этилган. Германия ва Украинада китобхонликни оммалаштиришнинг ривожланиш тенденциялари ва инновацион ёндошувларини ўрганиш бўйича 2019 йилги семинар ишига жиддий эътиборни қаратади. Шунингдек, мақолада Франкфурт шаҳридаги мактаб кутубхоналарининг фаолияти, оммавий ахборот воситалари орқали китоб ўқишга чорлаш, жамоатчиликнинг мактаб кутубхоналари билан ҳамкорлигини ривожлантириш ҳамда Украина кутубхоналарида фаолият юритаётган мутахассислар томонидан болаларни китоб ўқишга қизиқтириш бўйича ишлаб чиқилган лойиҳалар ва дастурлар бўйича эришилган натижалар таҳлил этилади.
The bilateral Ukrainian-German scientific and practical seminars for librarians organized in Kiev by the Ukrainian Library Association and the Goethe-Institute in Ukraine in 2011-2019 are characterized. The subject of these events and the participants are analyzed. Particular attention is paid to the work of the 2019 seminar on the study of development trends and innovative approaches to popularizing reading in Germany and Ukraine. The activities of the School library department of The Frankfurt am Main Public Library in the direction of developing a partnership of public and school libraries in promoting reading and supporting media literacy and media education are examined. Examples of successful programs and projects to promote children's reading in the libraries of Ukraine are given.
Мазкур мақолада 2011–2019 йилларда Украина кутубхоналар уюшмаси ва Гёте институти билан ҳамкорликда Киевда ташкил этилган кутубхоначилар учун икки томонлама Украина-Германия илмий-амалий семинарларининг аҳамияти, мавзулари ва иштирокчилар таркиби атрофлича таҳлил этилган. Германия ва Украинада китобхонликни оммалаштиришнинг ривожланиш тенденциялари ва инновацион ёндошувларини ўрганиш бўйича 2019 йилги семинар ишига жиддий эътиборни қаратади. Шунингдек, мақолада Франкфурт шаҳридаги мактаб кутубхоналарининг фаолияти, оммавий ахборот воситалари орқали китоб ўқишга чорлаш, жамоатчиликнинг мактаб кутубхоналари билан ҳамкорлигини ривожлантириш ҳамда Украина кутубхоналарида фаолият юритаётган мутахассислар томонидан болаларни китоб ўқишга қизиқтириш бўйича ишлаб чиқилган лойиҳалар ва дастурлар бўйича эришилган натижалар таҳлил этилади.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | PROKOPENKO L.. | главный библиотекарь | Национальная библиотека С Украины имени Ярослава Мудрого, |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | 1.Болдырева И.С. Формирование информационных компетенций как инструмент адаптации мигрантов (на примере публичных библиотек Германии) // Вестник БАЕ. 2013. №4. С. 63–65. |
2 | 2. Українська бібліотечна асоціація [Электронный ресурс]:[официальный cайт. Київ, 2014-2019. URL: https://ula.org.- ua (дата обращения: 29.11.2019). |
3 | 3. Deutscher Bibliotheksverband (dbv) [Электронный ресурс]:[официальный cайт]. Berlin, 2019. URL: https://www.bibliotheksverband.de (29.11. 2019). |
4 | 4. Frankfurter Praxisbausteinen für Schulbibliotheken : Leseförderung und Medienbildung mit erprobten Konzepten für die Jahrgangsstufen 1 bis 10 / hrsg. von Eva von Jordan-Bonin, Irene Säckel; Hanke Sühl (Projekt Leitung). Frankfurt am Main, 2018. 112 s. |