Глобал мафкуравий таҳдидлар кучайган ҳозирги даврда кишиларда, айниқса, ўқувчи ёшларда тарихий онгни шакллантириб ва муттасил ривожлантириш, бегона мафкура ва ғоялар қарши тура оладиган онгини шакллантириш ва жамиятнинг маънавий тараққий этишида тарихий онг ва тарихий хотира муҳим ўрин тутиши хақида муаллиф ифодалаган.
Мақолада тарихий онг, тарихий хотира тушунчаларинг жамият маънавий ҳаётининг ривожлантиришдаги ўрни илмий таҳлил қилинган. Шунингдек, муайян геосиёсий кучлар томонидан тарихдан яшаб келаётган олижаноб анъаналарни таҳқирлашга, тарихни сохталаштириб, ёшлар ва катталар орасидаги ворисийликка рахна солишга бўлган уринишларига қарши тураладиган маънавий иммунитетни шакллантиришда тарихий онгни аҳамияти ёритиб берилган. Шу ўринда, ёшлар қалбида ўтмиш қаҳрамонларига ҳавас, миллий ғурур туйғуларини уйғотиш учун музей экспозициялари, театрлаштирилган кўргазма ва фестивалларда тарихни жонлантириб кўрсатишни ташкил этиш. Бу тадбир юртимизга туристлар оқимининг ортишига ҳам хизмат қилиши хақида муаллиф таклифи билдирган.
Глобал мафкуравий таҳдидлар кучайган ҳозирги даврда кишиларда, айниқса, ўқувчи ёшларда тарихий онгни шакллантириб ва муттасил ривожлантириш, бегона мафкура ва ғоялар қарши тура оладиган онгини шакллантириш ва жамиятнинг маънавий тараққий этишида тарихий онг ва тарихий хотира муҳим ўрин тутиши хақида муаллиф ифодалаган.
Мақолада тарихий онг, тарихий хотира тушунчаларинг жамият маънавий ҳаётининг ривожлантиришдаги ўрни илмий таҳлил қилинган. Шунингдек, муайян геосиёсий кучлар томонидан тарихдан яшаб келаётган олижаноб анъаналарни таҳқирлашга, тарихни сохталаштириб, ёшлар ва катталар орасидаги ворисийликка рахна солишга бўлган уринишларига қарши тураладиган маънавий иммунитетни шакллантиришда тарихий онгни аҳамияти ёритиб берилган. Шу ўринда, ёшлар қалбида ўтмиш қаҳрамонларига ҳавас, миллий ғурур туйғуларини уйғотиш учун музей экспозициялари, театрлаштирилган кўргазма ва фестивалларда тарихни жонлантириб кўрсатишни ташкил этиш. Бу тадбир юртимизга туристлар оқимининг ортишига ҳам хизмат қилиши хақида муаллиф таклифи билдирган.
Глобальные идеологические угрозы высказываются автором по поводу формирования и абсолютного развития исторического сознания у людей современности, особенно у читательской молодежи, формирования сознания, способного противостоять чуждым идеологиям и идеям, и важной роли исторического сознания и исторической памяти в духовном развитии общества.
В статье научно анализируется роль понятий исторического сознания, исторической памяти в развитии духовной жизни общества. Также была подчеркнута важность исторического сознания в формировании духовного иммунитета, который противостоит попыткам определенных геополитических держав унизить благородные традиции, живущие из истории, фальсифицировать историю и подорвать преемственность между молодежью и взрослым поколением. В связи с этим в сердцах молодежи пробуждается энтузиазм к героям прошлого, чувство национальной гордости, организуются музейные экспозиции, театральные раритеты и оживление истории на праздничных мероприятиях. Автор предположил, что это мероприятие послужит увеличению потока туристов в нашу страну.
: Global ideological threats are expressed by the author about the formation and absolute development of historical consciousness in people of the present time, especially in the reader's youth, the formation of consciousness capable of confronting alien ideologies and ideas, and the important role of historical consciousness and historical memory in the spiritual development of society.
The article scientifically analyzes the role of concepts of historical consciousness, historical memory in the development of the spiritual life of society. Also, the importance of historical consciousness in the formation of spiritual immunity, which is opposed to attempts by certain geopolitical powers to humiliate the noble traditions that live from history, falsify history and undermine the succession between young people and adults, has been highlighted. In this regard, in the hearts of young people to arouse enthusiasm for the heroes of the past, feelings of national pride, organize Museum expositions, theatrical curiosities and revitalization of history in festivities. The author suggested that this event will serve to increase the flow of tourists to our country.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Maxkamov Q.O. | Старший преподаватель | Namangan state university |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | 1. Ўзбекистон Республикаси Президенти Шавкат Мирзиёевнинг Олий Мажлисга Мурожаатномаси. 28.12.2018. https: // president.uz / uz / lists / view/2228. 2. Ўзбекистон Республикасининг «Ёшларга оид давлат сиёсати тўғрисида» ги Қонуни (2016), Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 7 февралдаги «Ўзбекистон Республикасини янада ривожлантириш бўйича Ҳаракатлар стратегияси тўғрисида»ги ПФ-4947-сон, «Ёшларга оид давлат сиёсати самарадорлигини ошириш ва Ўзбекистон ёшлар иттифоқи фаолиятини қўллаб-қувватлаш тўғрисида» ги 2017 йил 5 июлдаги ПФ-5106-сон фармон ва қарорлари. 3. Абдуллаев Р.Т. Тарихий онг ва Ўзбекистоннинг замонавий тарих фани. //Тарих ва ўзликни англаш II:Ўзбекистон ва Германия XX асрда. - Тошкент, 2007. - Б. 6-12. 4. Абдуллажанова Д. Тарихий онг ва тарихий хотира. //Фалсафа ва ҳукуқ. – Тошкент, 2004. - № 2. - Б.83. 5. Тощенко Ж.Т. Историческое сознание и историческая память. Анализ современного состояния // Новая и новейшая история. – № 4, 2000 г., - С.4. 6. Туленов Ж., Жаббаров И. Тарихий онгни ривожлантириш давр талаби. –Тошкент: Меҳнат. 2000. – Б.7. 7. Каримов .И.А. Она юртимиз бахт-у иқболи ва буюк келажаги йўлида хизмат қилиш – энг олий саодатдир. – Т.: Ўзбекистон, 2015. –Б. 304. 8. Каримов . И. А. Юксак маънавият - енгилмас куч. Т.: Маънавият. 2008. –Б. 173. 9. Ивин А. Филасофия истории. М.: Гардарики, 2000. –528 с. 10. Ясперс К. Смысл и назначение истории. – Москва: Политиздат, 1991. – 527 с. 11. Тарих ва ўзликни англаш III: Ўзбекистонда ва Германия тарихни ёритиш. – Т.: Фан, 2008. – Б. 238. 12. Мысливец Н.Л. Историческое сознание молодёжи как предмет социологического исследования //Н.Л. Мысливец // Смена парадигм в историографии всеобщей истории в Республике Беларусь и Российской Федерации: сб. науч. ст./Учреждение образования Гродненский гос. ун-т им. Я.Купалы.- Гродно: ГрГУ им. Я. Купалы, 2016 .- С.122-128. 13. Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 7 февралдаги ПФ-4947-сон «Ўзбекистон Республикасини янада ривожлантириш бўйича Ҳаракатлар стратегияси тўғрисида»ги, Халқ сўзи. 2017 йил 8 февраль. 14. 2017 йил 30 июндаги «Ўзбекистон Республикаси Фанлар академияси ҳузурида Ўзбекистоннинг энг янги тарихи бўйича Жамоатчилик кенгаши фаолиятини ташкил этиш тўғрисида»ги ПҚ-3105- сон Қарори Ўзбекистон Республикаси қонун ҳужжатлари тўплами. – Тошкент: №26. – Б. 583. 15. Ўзбекистон Республикаси Президентининг «Маънавий-маърифий ишлар самарадорлигини ошириш ва соҳани ривожлантиришни янги босқичга кўтариш тўғрисида» Қарори. Тошкент шаҳри, 2017 йил 28 июл. Халқ сўзи. 2017 йил 29 июль. 16. Каримов И.А. Она юртимиз бахт-у иқболи ва буюк келажаги йўлида хизмат қилиш – энг олий саодатдир. – Т.: Ўзбекистон, 2015. – Б. 112. 17. Тайлакова Ш.Н. Глобаллашган ахборот шароитида ўқувчи-ёшларнинг ғоявий-мафкуравий иммунитетини оммавий ахборот воситалари асосида шакллантириш // https://cyberleninka.ru/article/n/globallashgan-ahborot-sharoitida-uvchi-yoshlarning-oyaviy-mafkuraviy-immunitetini-ommaviy-ahborot-vositalari-asosida-shakllantirish (кўрилган муддати: 02.10.2019). |