The article deals the role of Cognitive linguistics, Linguoculturology and Cross-cultural communication in optimization of foreign language teaching, the author suggests new definitions of the notions ―concept‖ and ―linguacultureme‖
The article deals the role of Cognitive linguistics, Linguoculturology and Cross-cultural communication in optimization of foreign language teaching, the author suggests new definitions of the notions ―concept‖ and ―linguacultureme‖
В этой статье определены роли когнитивной лингвистики, лингво-культурологии в кросс-культурной коммуникации, и автор предлагает новую определению к понятиям ―concept‖ и ―linguacultureme‖.
Ушбу мақолада когнитив тилшунослик, лингвокультурология ва маданиятлараро мулоқот масалари кўрилган бўлиб, автор ―concept‖ and ―linguacultureme‖ тушунчаларига янгича талқин беришга харакат қилган.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | Ermetova J.I. | URSU |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | Болотов В.И. Потебня и когнитивная лингвистика. //Вопросы языкознания. 2008, №2. –С. 82-96. |
2 | Бондарко А.В. Грамматическое значение и смысл. – Ленинград, 1978. |
3 | . Воркачев С. Счастье как лингвокультурный концепт. –Москва, 2004 |