Mazkur maqolada bugungi kundagi ta‟lim jarayonlarida umumiy o„rta ta‟lim maktablarida matematikani o„qitish jarayonida o„quvchilarda iqtisodiy ko„nikma va malakalarni rivojlantiruvchi matematik masalalarni yechish usullari va metodlari haqida so„z boradi. Matematikani o„qitish jarayonida iqtisodiy talqindagi amaliy mazmundagi masalalardan foydalanish o„quvchilarda kasbiy tayyorgarlikni rivojlantirishning asosiy bosqichi bo„lib sanaladi. Bunda matematik modellashtirish asosida amaliy mazmundagi iqtisodiy masalalarni o„qitish va yechish usullari ko„rsatib o„tildi. Shuningdek uzluksiz ta‟lim sifatini yanada oshirish, matematika darslarida o„quvchilarni mustaqil fikrlashga o„rgatish, ularda matematikaga oid ijtimoiy-iqtisodiy, ilmiy-texnikaviy bilimlarini yanada mustahkamlashdan iboratdir. Bundan tashqari matematikani o„qitish jarayonida o„quvchilarni ilmiy va nazariy tafakkurini shakllantirishda iqtisodiy masalalardan foydalanishga e`tibor kuchaytirilsa, o„quvchi bilimi, kasbiy tayyorgarligi, ma`naviy barkamol shaxs sifatida tarbiyalash imkoniyatlari yanada kengayadi.
Mazkur maqolada bugungi kundagi ta‟lim jarayonlarida umumiy o„rta ta‟lim maktablarida matematikani o„qitish jarayonida o„quvchilarda iqtisodiy ko„nikma va malakalarni rivojlantiruvchi matematik masalalarni yechish usullari va metodlari haqida so„z boradi. Matematikani o„qitish jarayonida iqtisodiy talqindagi amaliy mazmundagi masalalardan foydalanish o„quvchilarda kasbiy tayyorgarlikni rivojlantirishning asosiy bosqichi bo„lib sanaladi. Bunda matematik modellashtirish asosida amaliy mazmundagi iqtisodiy masalalarni o„qitish va yechish usullari ko„rsatib o„tildi. Shuningdek uzluksiz ta‟lim sifatini yanada oshirish, matematika darslarida o„quvchilarni mustaqil fikrlashga o„rgatish, ularda matematikaga oid ijtimoiy-iqtisodiy, ilmiy-texnikaviy bilimlarini yanada mustahkamlashdan iboratdir. Bundan tashqari matematikani o„qitish jarayonida o„quvchilarni ilmiy va nazariy tafakkurini shakllantirishda iqtisodiy masalalardan foydalanishga e`tibor kuchaytirilsa, o„quvchi bilimi, kasbiy tayyorgarligi, ma`naviy barkamol shaxs sifatida tarbiyalash imkoniyatlari yanada kengayadi.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | Beketov N.A. | O`qituvchi | Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika instituti |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | 1. Use Of Historical Materials In Teaching Mathematics In Continuous Education. GB Kuzmanova, NAO Beketov. The American Journal of Social Science and Education Innovations 2 (09), 531-537, 2020 |
2 | 2. Amaliy mazmunli masalalar asosida iqtisodiy ko'nikmalarni rivojlantirish. NA Beketov. Ilmiy izlanuvchilar va iqtidorli talabalarning maqolalari to'plami, 157-161, 2019 |
3 | 3. Q-многообразия и полные сцепленные системы NA Beketov. Fundamental matematika muammolari va ularning tatbiqlari, 167-169, 2019 |
4 | 5. Jabborova Onakhon Mannapovna. (2019). Psycholocial and pedagogical foundations of the formation of the artistic perception of students in secondary schools. European journal of research and reflection in educational sciences, 7(10), 9-14 |
5 | 6. Jabborova Onakhon Mannapovna, Ismoilova Dilafruz Mukhiddinovna. (2020, may). Optimation of primary education. ACADEMICIA: An international multidisciplinary research journal, 10(5), 1229-1232 |
6 | 7. Mardonov Sh.K., Jabbarova O.M.. Objectives of the lessons of visual arts in primary school. Academic research in educational sciences, Issue 3, 2020, pp 862-870. |
7 | 8. Mardonov Shukurullo Kuldashevich, Khujamkulov Umid Negmatovich, Botirova Shakhlo Isomiddinovna, Shermatova Umida Safaevna.The end to educate young people with the spirit of patriotism in the context of globalization. Journal of Critical Reviews, Malaysia, 2020, Vol.7, Issue 12, pp 166-169 |
8 | 9. Mardonov Shukurullo Kuldashevich, Quttibekova Guljan Tulepbaevna. Structure and Mechanisms of Action of The Educational Cluster. International journal of Psychosocial Rehabilitation, United Kingdom, 2020, Issue 07, pp. 8104-8111. |
9 | 10. Jabborova Onakhon Mannapovna, Jumanova Fotima Uralovna, Mahkamova Shohida Rahmatullayevna. (2020). Formation of artistic perception of future teachers. International journal of pssycological and rehabilitation, 24(4), 4087-4095. |
10 | 11. Mamadaliyev K.R., Jabborova O.M., Umarova Z.A., Abdullaeva B.P. Creation of a New Generation of Teaching Literature - A Requirement of Modernity // SCOPUS International Journal of Psychosocial Rehabilitation, Vol. 24, Special Issue 1, 2020 |
11 | 12. Жабборова Онахон Маннаповна, Ташпулатова Дилором Мукимовна, Бошланғич синф ўқитувчиларига қўйиладиган талаблар. Academic research in educational sciences, Issue 3, 2021, pp 575-582 |