166

Ushbu maqolada xotin-qizlarning ta’lim va ilm-fan sohalaridagi faoliyati tahlil
qilingan, xorijiy mamlakatlarning ta’lim va ilm-fan sohalarida xotin-qizlarning rolini oshirish bo‘yicha
tajribalari o‘rganilgan hamda ulardagi ilg‘or tajribalarni mamlakatimizga tatbiq etish bo‘yicha ilmiy
taklif va amaliy tavsiyalar ishlab chiqilgan.

  • Ссылка в интернете https://ijtimoiy.uz/2069/
  • DOI
  • Дата создание в систему UzSCI 04-08-2023
  • Количество прочтений 166
  • Дата публикации 26-07-2023
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы4-14
Ўзбек

Ushbu maqolada xotin-qizlarning ta’lim va ilm-fan sohalaridagi faoliyati tahlil
qilingan, xorijiy mamlakatlarning ta’lim va ilm-fan sohalarida xotin-qizlarning rolini oshirish bo‘yicha
tajribalari o‘rganilgan hamda ulardagi ilg‘or tajribalarni mamlakatimizga tatbiq etish bo‘yicha ilmiy
taklif va amaliy tavsiyalar ishlab chiqilgan.

Русский

В данной статье проанализирована деятельность женщин в сфере
образования и науки, изучен опыт зарубежных стран по повышению роли женщин в сфере
образования и науки, а также разработаны научные предложения и практические рекомендации
по внедрению передового опыта в нашей стране

English

This article analyzes the activities of women in the field of education and science,
studies the experience of foreign countries in enhancing the role of women in the field of education
and science, and develops scientific proposals and practical recommendations for the implementation
of best practices in our country.

Имя автора Должность Наименование организации
1 Egamberdiyeva N.M. “Mahalla va oila” ilmiy-tadqiqot instituti direktori, pedagogika fanlari doktori, professor “Mahalla va oila” ilmiy tadqiqot instituti
2 Xonturayev B.A. “Mahalla va oila” ilmiy-tadqiqot instituti “Oilani demografik rivojlantirish” bo‘limi boshlig‘i “Mahalla va oila” ilmiy tadqiqot instituti
Название ссылки
1 “2022–2026 йилларга мўлжалланган Янги Ўзбекистоннинг тараққиёт стратегияси тўғрисида”ги Ўзбекистон Республикаси Президенти Фармони
2 Шавкат Мирзиёев. ЯНГИ ЎЗБЕКИСТОН СТРАТЕГИЯСИ. – Тошкент: “Ўзбекистон” нашриёти, 2021. – 250 Б.
3 Gaskell Jane and Arlene McLaren. Women and Education: A Canadian Perspective. Detselig Enterprises, Ltd., PO Box G399, Calgary, Alberta T3A 2G3., 1987
4 Acker S. Special series on girls and women in education: Creating careers: Women teachers at work. Curriculum inquiry. 1992 Jun 1;22(2):141–63
5 Stromquist N.P. Women and education in Latin America. Lynne Rienner Publishers; 1992.
6 Fox M.F. Women, science, and academia: Graduate education and careers. Gender & Society. 2001 Oct;15(5):654-66.
7 Hamdan A. Women and education in Saudi Arabia: Challenges and achievements. International Education Journal. 2005 Mar;6(1): 42–64.
8 Ногаева А.М., Шупанова Ж.М. «Роль женщин в сфере образования, науки и обществa стран Центральной Азии». (2016).
9 Агамова Н.С., Аллахвердян А.Г. Российские женщины в науке и высшей школе: историко- научные и науковедческие аспекты. Вопросы истории естествознания и техники. 2000(1):141- 53.
10 Шафранова О.И. Образование, общественная и профессиональная деятельность женщин Северного Кавказа во второй половине XIX-начале XX в. – Ставрополь: СГУ, 2004.
11 Малышева М.М. Естественные и технические науки для женщин в XXI в. / М.М. Малышева // STEM: новые перспективы профессиональной занятости женщин / АНО «Совет по вопросам управления и развития»; под ред. Е.А. Самостиной, сост. Е.В. Кочкина. – Москва, 2016.
12 Elise Richter Programme // Austrian Science Fund (FWF) // https://www.fwf.ac.at/en/researchfunding/ fwfprogrammes/richter-programme-incl-richter-peek.
13 https://gender.stat.uz
В ожидании