Maqolada inson shaxsining shakllanishiga ta’sir ko‘rsatuvchi subyektiv omillardan biri bo‘lmish aniq maqsadga
yo‘naltirilgan tarbiya jarayoni haqida so‘z boradi. Muallif tomonidan inson shaxsi mutlaqo o‘zgarmas fenomen emasligi ta’kidlanib,
uning tarkibidan joy olgan elementlar insonning butun umri davomida shakllanib va takomillashib borishi yoritilgan. Xususan,
maqolada inson shaxsining shakllanishi, kamol topishida aniq maqsadga yo‘naltirilgan ongli faoliyat ya’ni tarbiyaning o‘rni
ochib berilgan. Jumladan, uzluksiz ma’naviy tarbiya yagona maqsadga bo‘ysundirilganida, har bir subyekt umumiy maqsadning
aniq bir qismini mufassal bajarganidagina mazkur subyektiv omilning samarasi baland bo‘lishi ilmiy asosda yoritib berilgan
Maqolada inson shaxsining shakllanishiga ta’sir ko‘rsatuvchi subyektiv omillardan biri bo‘lmish aniq maqsadga
yo‘naltirilgan tarbiya jarayoni haqida so‘z boradi. Muallif tomonidan inson shaxsi mutlaqo o‘zgarmas fenomen emasligi ta’kidlanib,
uning tarkibidan joy olgan elementlar insonning butun umri davomida shakllanib va takomillashib borishi yoritilgan. Xususan,
maqolada inson shaxsining shakllanishi, kamol topishida aniq maqsadga yo‘naltirilgan ongli faoliyat ya’ni tarbiyaning o‘rni
ochib berilgan. Jumladan, uzluksiz ma’naviy tarbiya yagona maqsadga bo‘ysundirilganida, har bir subyekt umumiy maqsadning
aniq bir qismini mufassal bajarganidagina mazkur subyektiv omilning samarasi baland bo‘lishi ilmiy asosda yoritib berilgan
В статье рассматривается процесс целенаправленного воспитания, который является одним из
субъективных факторов, влияющих на формирование личности человека. Автор подчеркивает, что человеческая
личность не является абсолютно неизменным явлением, и подчеркивает, что содержащиеся в ней элементы формируются
и совершенствуются на протяжении всей жизни человека. В частности, в статье раскрывается роль целенаправленной
сознательной деятельности в формировании личности человека, ее развитии. В частности, научно установлено, что
эффективность этого субъективного фактора высока только тогда, когда непрерывное духовное образование подчинено
единой цели, когда каждый предмет выполняет определенную часть общей цели в деталях.
The article examines the process of purposeful education, which is one of the subjective factors that
affect the formation of a human›s personality. The author emphasizes that the human personality is not an absolutely
unchanging phenomenon, and emphasizes that the elements contained in it are formed and improved throughout a person›s
life. In particular, the article reveals the role of purposeful conscious activity in the formation of a human›s personality, its
development. In particular, it has been scientifically established that the effectiveness of this subjective factor is high only when
continuous spiritual education is subordinated to a single goal, when each subject fulfills a certain part of the general goal
in detail.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | Majitov M.A. | direktor, falsafa fanlari bo‘yicha falsafa doktori(PhD) | O‘zbekiston xalqaro islom akademiyasi huzuridagi Malaka oshirish markazi Surxondaryo viloyati mintaqaviy filiali |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | Степина В., Семигина Г. Новая философская энциклопедия. В 4-томах. Том 2. – Москва: Мысль, 2010. – С. 744. |
2 | Писаренко В.И. Проблема воспитания в современной педагогике // Известия ЮФУ. Технические науки, 2013. – №7. |
3 | Сластенин В.А., Исаев И.Ф., Мищенко А.И., Шиянов Е.Н. Педагогика. – Москва: Школьная пресса, 2002. – 576 с |
4 | Эркаев А. Маънавиятшунослик. Маънавият методологияси ва праксиологияси. 2-китоб. – Тошкент: Маънавият, 2018. – Б. 456. |
5 | Фромм Э. Инсоннинг ҳозирги ҳолати // Жаҳон адабиёти, 2000. – №1 |
6 | Замонавий дарсликлар қандай бўлиши керак? // https:www.uza.uz (2020 йил 8 июль). |
7 | Каримов И.А. Ўзбекистон – бозор муносабатларига ўтишнинг ўзига хос йўли // Ўзбекистон: миллий истиқлол, иқтисод, сиёсат мафкура. Том 1. – Тошкент: Ўзбекистон, 1996. – 367 б |
8 | Каримов И.А. Ўзбекистоннинг сиёсий-ижтимоий ва иқтисодий истиқболининг асосий тамойиллари // Ватан саждагоҳ каби муқаддасдир. Том 3. – Тошкент: Ўзбекистон, 1996. – Б. 3-54; Каримов И.А. Тарихий хотирасиз келажак йўқ // Биз келажагимизни ўз қўлимиз билан қурамиз. Том 7. – Тошкент: Ўзбекистон, 1999. – Б. 132-154; Каримов И.А. Жамиятимиз мафкураси халқни – халқ, миллатни – миллат қилишга хизмат этсин // Биз келажагимизни ўз қўлимиз билан қурамиз. Том 7. – Тошкент: Ўзбекистон, 1999. – Б. 84-102; Каримов И.А. Миллий истиқлол мафкураси – халқ эътиқоди ва буюк келажакка ишончдир // Озод ва обод Ватан, эркин ва фаровон ҳаёт – пировард мақсадимиз. Том 8. – Тошкент: Ўзбекистон, 2000. – Б. 489-508 |
9 | Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Маънавий-маърифий ишлар самарадорлигини ошириш бўйича қўшимча чора-тадбирлар тўғрисида”ги қарори // Халқ сўзи (2019 йил 4 май). |
10 | Узлуксиз маънавий тарбия концепцияси // Халқ сўзи, (2020 йил 3 январь). |