Maqolada inson huquqlarining ajralmas qismi bo‘lgan gender tengligi muammosining ijtimoiy-huquqiy jihatlari
tahlil qilinib, gender tengligiga erishishning dolzarbligi, bu borada amalga oshirilayotgan ishlar, gender tengligiga erishishning
monitoring usul hamda vositalari, gender ekspertiza tushunchasi zarurati va uning turlari, gender audit yoritilib, bu boradagi
xorijiy davlatlar tajribasi keltirib o‘tiladi.
Maqolada inson huquqlarining ajralmas qismi bo‘lgan gender tengligi muammosining ijtimoiy-huquqiy jihatlari
tahlil qilinib, gender tengligiga erishishning dolzarbligi, bu borada amalga oshirilayotgan ishlar, gender tengligiga erishishning
monitoring usul hamda vositalari, gender ekspertiza tushunchasi zarurati va uning turlari, gender audit yoritilib, bu boradagi
xorijiy davlatlar tajribasi keltirib o‘tiladi.
В статье анализируются социально-правовые аспекты проблемы гендерного равенства, которая
является неотъемлемой частью прав человека. Освещены результаты проведенных работ по актуальности достижения
гендерного равенства, методы и инструменты мониторинга достижения гендерного равенства, необходимость понятия
гендерной экспертизы, ее виды и гендерный аудит. Приводится также опыт зарубежных стран в этом отн
The article analyzes the social and legal aspects of the problem of gender equality, which is an integral part
of human rights. The results of the work done on the relevance of achieving gender equality, methods and tools for monitoring
the achievement of gender equality, the need for the concept of gender expertise, its types and gender audit are highlighted. The
experience of foreign countries in this respect is also presented.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | Saydivaliyeva X.X. | yuridik fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) | “Mahalla va oila” ilmiy tadqiqot instituti |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | Ўзбекистон Республикаси Президентининг “2022–2026 йилларга мўлжалланган Янги Ўзбекистоннинг тараққиёт стратегияси тўғрисида” 2022 йил 28 январдаги ПФ-60-сон қарори //https://lex.uz/ru/ docs/5841063 |
2 | Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Оила ва хотин-қизлар билан ишлаш, маҳалла ва нуронийларни қўллаб-қувватлаш тизимини такомиллаштириш чора-тадбирлари тўғрисида” 2022 йил 1 мартдаги ПФ-81-сон Фармони // https://lex.uz/ru/search/ |
3 | Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Оила ва хотин-қизларни тизимли қўллаб-қувватлашга доир ишларни янада жадаллаштириш чора-тадбирлари тўғрисида” 2022 йил 7 мартдаги ПФ-87-сон Фармони //https://lex.uz/ru/docs/5899498 |
4 | Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Оила ва хотин-қизлар давлат қўмитаси фаолиятини ташкил этиш тўғрисида” 2022 йил 1 мартдаги ПҚ-146-сон қарори // https://lex.uz/ru/docs/5884084 |
5 | Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Зўрлик ишлатишдан жабр кўрган хотин-қизларни реабилитация қилишга оид қўшимча чора-тадбирлар тўғрисида” 2021 йил 19 майдаги ПҚ-5116-сон қарори //https://lex.uz/ru/docs/5426644 |
6 | Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Хотин-қизларни қўллаб-қувватлаш, уларнинг жамият ҳаётидаги фаол иштирокини таъминлаш тизимини янада такомиллаштириш чора-тадбирлари тўғри- сида” 2021 йил 5 мартдаги ПҚ-5020-сон қарори //https://lex.uz/ru/docs/5320582 |
7 | “2030 йилга қадар Ўзбекистон Республикасида гендер тенгликка эришиш стратегиясини тасдиқлаш ҳақида”ги Ўзбекистон Республикаси Олий Мажлиси Сенатининг қарори. СҚ-297-IV-сон 28.05.2021 (https://lex.uz/docs/5466673) |
8 | Ўзбекистон Республикасининг “Хотин-қизлар ва эркаклар учун тенг ҳуқуқ ҳамда имкониятлар кафолатлари тўғрисида”ги Қонуни// https://lex.uz/ru/docs/4494849 |
9 | Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг “Норматив-ҳуқуқий ҳужжатлар ва уларнинг лойиҳаларини гендер-ҳуқуқий экспертизадан ўтказиш тартиби тўғрисида”ги Низомни тасдиқлаш ҳақида қарори // https://lex.uz/docs/4777291 |
10 | Кабышев С. В. Канадский опыт гендерной экспертизы правовых актов //Юридическая наука и практика: Вестник Нижегородской академии МВД России. – 2014. – №. 3 (27). – С. 20-24. |
11 | CLOSING THE GENDER PAY GAP. WHAT ROLE FOR UNIONS? P. https://www.ilo.org/wcmsp5/groups/ public/---ed_dialogue/---actrav/documents/publication/wcms_684156.pdf |