Maqolada yosh avlodni ta’lim-tarbiya berishda shaxmat o‘yini orqali boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida shaxsiy sifat va mantiqiy fikrlashlarini shakllantirishni ko‘p jihatdan o‘yinchining individual xususiyatlariga bog‘liq bo‘lib, xotira, diqqat va fikrlash kabi ruhiy jarayonlarni dolzarb ilmiy-amaliy masala sifati o‘rganilgan. Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining shaxmatni o‘rganish salohiyatini to‘liq baholash uchun 5 ta yo‘nalish bo‘yicha shaxmat o‘yiniga qobiliyatini baholash metodikasi taklif etiladi: psixologik sifatlar, jismoniy sifatlar, aqliy sifatlar, ijodiy va ma’naviy-axloqiy fazilatlar.
Maqolada yosh avlodni ta’lim-tarbiya berishda shaxmat o‘yini orqali boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida shaxsiy sifat va mantiqiy fikrlashlarini shakllantirishni ko‘p jihatdan o‘yinchining individual xususiyatlariga bog‘liq bo‘lib, xotira, diqqat va fikrlash kabi ruhiy jarayonlarni dolzarb ilmiy-amaliy masala sifati o‘rganilgan. Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining shaxmatni o‘rganish salohiyatini to‘liq baholash uchun 5 ta yo‘nalish bo‘yicha shaxmat o‘yiniga qobiliyatini baholash metodikasi taklif etiladi: psixologik sifatlar, jismoniy sifatlar, aqliy sifatlar, ijodiy va ma’naviy-axloqiy fazilatlar.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | Xoliqov U.K. | o'qituvchi | Guliston davlat universiteti, |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | 1. Mirziyoev Sh.M. "Shaxmatni yanada shaklantirish va ommaviylashtirish hamda shaxmatchilarni tayyorlash tizimini takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida"gi PQ-4954-son qarori. 2021 yil 14 yanvar. |
2 | 2. Анишева В.Е. Методические особенности индивидуализированного начального обучения шахматам детей младшего школьного возраста. Дисс. канд. пед. наук. РГАФК. Москва. 2002. 163-с. |
3 | 3. Барташников А. Психологические особенности и формирование оперативной памяти у школьников и шахматистов. Дисс. канд. псих. наук. Москва., 1988. 211-с. |
4 | 4. Вершинин М. А. Теория проектирования системы формирования логического мышления шахматистов. Дис. доктора педагогических наук, Волгогр. гос. акад. физ. культуры. Волгоград, 2005. 506-c. |
5 | 5. Габбазова А.Я. Интеллектуальное развитие детей младшего актуальное развитие детей младшего школьного возраста в процессе обучения шахматной игре. Дисс. канд. псих. наук. Москва. 2005. 151-с. |
6 | 6. Karaxonova O.Yu. “Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarini mantiqiy fikrlashga o‘rgatishning didaktik tizimini takomillashtirish” dis. 2021. |
7 | 7. Rahmatov M, Shukurov A., Zaripov B. “Tafakkurning 64 nuqtasi”. Toshkent. 2022. 5-b. |
8 | 8. Зак А. Путешествие в Сообразилию или как помочь ребенку стать смышленым. НПО «Перспектива». Москва. 1993. |
9 | 9. Князева В.В. Структура и содержание учебного предмета шахматы в системе общеобразовательной школы России. Дисс. на соиск. д.п.н., Москва. 2000. 410-с. |
10 | 10. Muhiddinov M. Kataklarda yashiringan olam. Toshkent. O‘zbekiston. 1976. 26-b. |
11 | 11. Maxmudov X., Toshev A., Toshev M. Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarning shaxmat o‘yiniga qobiliyatlarini baholashning innovatsion usullari. Metodika qo‘llanma. Toshkent. 2022. 38-b. |
12 | 12. Тарасова О.В. Педагогические условия формирования логической культуры младших школьников средствами шахматной деятельности. Дис . канд. пед. наук. Казань. 2005. 209-с. |
13 | 13. Xoliqov U. “Shaxmat o‘rgatish jarayoni boshlang‘ich sinf o‘quvchilarning shaxsiy sifatlarini shakllanishiga ta’sir etuvchi omil sifatida”. Psixologiya ilmiy jurnal. 2022. №1-2, 227-b. |