103

Umumta’lim maktablarining “Musiqa madaniyati” darslarida o‘quvchilarni umummusiqiy madaniyatini shakllantirish juda ko‘plab omillarga bog‘liq bo‘lib, bu o‘rinda musiqa tinglash, qo‘shiq kuylash, nazariy savodxonlik (nazariy ma’lumotlarni egallash) asosiy o‘rinni egallaydi. Shu ma’noda ushbu omillar ichidagi musiqa tinglash faoliyatida esa deyarli barcha faoliyatlarda olib boriladigan o‘quv tarbiyaviy ishlar o‘z ifodasini topadi. Ushbu maqolada musiqa tinglash va tahlil qilish orqali o‘quvchilarga musiqiy-nazariy bilimlarni o‘zlashtirishda asarlarni tahlil qilishning ahamiyati yoritib berilgan.

  • Ссылка в интернете https://journals.uzfi.uz/
  • DOI
  • Дата создание в систему UzSCI 29-02-2024
  • Количество прочтений 103
  • Дата публикации 27-02-2024
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы35-41
Ўзбек

Umumta’lim maktablarining “Musiqa madaniyati” darslarida o‘quvchilarni umummusiqiy madaniyatini shakllantirish juda ko‘plab omillarga bog‘liq bo‘lib, bu o‘rinda musiqa tinglash, qo‘shiq kuylash, nazariy savodxonlik (nazariy ma’lumotlarni egallash) asosiy o‘rinni egallaydi. Shu ma’noda ushbu omillar ichidagi musiqa tinglash faoliyatida esa deyarli barcha faoliyatlarda olib boriladigan o‘quv tarbiyaviy ishlar o‘z ifodasini topadi. Ushbu maqolada musiqa tinglash va tahlil qilish orqali o‘quvchilarga musiqiy-nazariy bilimlarni o‘zlashtirishda asarlarni tahlil qilishning ahamiyati yoritib berilgan.

English

Formation of general musical culture of students in "Music culture" classes of secondary schools depends on many factors, including listening to music, singing, theoretical literacy (acquiring theoretical information). takes the main place. In this sense, the activities of listening to music within these factors are expressed in almost all activities. In this article, the importance of the analysis of works in the acquisition of music-theoretical knowledge for students by listening and analyzing music is widely explained

 

Русский

Формирование общей музыкальной культуры учащихся классов «Музыкальная культура» общеобразовательных школ зависит от многих факторов, среди которых главное место занимает слушание музыки, пение, теоретическая грамотность (овладение теоретической информацией). В этом смысле деятельность по прослушиванию музыки в рамках этих факторов выражается практически во всех видах деятельности. В данной статье широко освещено значение анализа произведений в приобретении музыкально-теоретических знаний учащихся путем прослушивания и анализа музыки.

Имя автора Должность Наименование организации
1 Eshmurodov M.Z. assistent O'zbekiston-Finlandiya pedagogika instituti
Название ссылки
1 1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 7-fevraldagi “O‘zbekiston Respublikasini yanada rivojlantirish bo‘yicha Taraqqiyot strategiyasi to‘g‘risida”gi PF-4947-son Farmoni www.lex.uz.
2 2. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev raisligida 2019-yil 19-martda o‘tkazilgan videoselektor yig‘ilishidagi “Yoshlarni ma’naviyatini yuksaltirish va ularning bo‘sh vaqtini mazmunli tashkil etish tog‘rsida”gi ma’ruzasida belgilab berilgan vazifalar ijrosini ta’minlash bo‘yicha 5 ta muhim tashabbus. https://www.pv.uz/uz/news/
3 3. Soipova D. Musiqiy va musiqiy-nazariy bilimlarni o‘zlashtirish jarayonini takomillashtirish. –T., 2006.
4 4. Norxo‘jayev N., Rashidova N., Umidova D. Musiqa. 3-sinf uchun darslik. – T.: Respublika ta’lim markazi, 2022.
В ожидании