122

Ushbu maqolada Finlandiya ta’lim tizimining o‘ziga xos xususiyatlari, o‘qituvchilar ta’limi,  o‘qituvchilar ta’limining tarixiy asoslari,  hozir amal qilayotgan o‘qituvchilar ta’limining o‘quv dasturi va tamoyillari to‘g‘risida ma’lumotlar  yoritilgan. Finlandiya  va  O‘zbekiston ta’lim tizimi qiyosiy jihatdan tahlil  qilingan.

  • Ссылка в интернете https://journals.uzfi.uz/
  • DOI
  • Дата создание в систему UzSCI 29-02-2024
  • Количество прочтений 122
  • Дата публикации 27-02-2024
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы75-83
Ўзбек

Ushbu maqolada Finlandiya ta’lim tizimining o‘ziga xos xususiyatlari, o‘qituvchilar ta’limi,  o‘qituvchilar ta’limining tarixiy asoslari,  hozir amal qilayotgan o‘qituvchilar ta’limining o‘quv dasturi va tamoyillari to‘g‘risida ma’lumotlar  yoritilgan. Finlandiya  va  O‘zbekiston ta’lim tizimi qiyosiy jihatdan tahlil  qilingan.

English

In this article, the characteristics of the Finnish education system, teacher education, the historical basis of teacher education in Finland, the current teacher education curriculum in Finland and its main features and principles are discussed. information about it was covered in detail and a comparative analysis of the education system of Uzbekistan with Finnish education was carried out.

Русский

В этой статье обсуждаются характеристики финской системы образования, педагогического образования, исторические основы педагогического образования в Финляндии, действующая учебная программа педагогического образования в Финляндии, а также ее основные особенности и принципы. Подробно освещена информация об этом и проведен сравнительный анализ системы образования Узбекистана с финским образованием

Имя автора Должность Наименование организации
1 Qoysinov O.. assistent Xalqaro Nordik Universiteti
2 Hamrayeva F.A. dotsent O'zbekiston-Finlandiya pedagogika instituti
Название ссылки
1 1. Chung J., Tsuruta Y. (2010). Finlandiyaning PISAdagi muvaffaqiyati sabablarini tekshirish. Taqqoslang: Jurnal Of Qiyosiy va xalqaro Ta’lim , 40(4), 551-553. .
2 2. Anders J. (2011-yil, 12-dekabr). Finlandiyadan, qiziqarli maktab islohoti modeli.
3 3. Xankok L. (2011-yil, sentyabr). Nima uchun Finlandiya maktablari muvaffaqiyatli?
4 4. Dobbins M., Martens K. (2012). "Finlandiya"ga ta’limga yondashuvmi? frantsuz Ta’lim Siyosat PISAdan keyin. //Jurnal Of Ta’lim Siyosat, 27(1), 23-43.
5 5. Niemi H., Jakku-Sixvonen R. O‘rta maktab o‘qituvchilarining o‘qituvchilar ta’limi bo‘yicha o‘quv dasturi.
6 6. Kansanen P. Finlandiyada o‘qituvchilar ta’limi: joriy modellar va yangi rivojlanish.
7 7. Asunta T. Finlandiyada o‘qituvchilar ta’limini rivojlantirish: malaka oshirish va o‘qitish.
8 8. Kupiainen S. (2008). Finlandiya ta’lim tizimi va PISA
9 9. Sahlberg P. (2010). Finlandiya muvaffaqiyatining siri: o‘qituvchilarni tarbiyalash. Stenford Markaz uchun Imkoniyat ichida Ta’lim.
10 10. Laukkanen R. (2006) Finlandiyaning barcha uchun yuqori darajadagi ta’lim strategiyasi.
11 11. Куйсинов О.А., Уразова М.Б. О сущности и роли проектировочной деятельности в профессиональном развитии учителя. //Science and world. International scientific journal. №5 (21), 2015, Том 2.
12 12. Kuysinov O.A. va boshq. New Uzbekistan. The value of Membership in the Continuous Education System «International journal of special education» Scopus Journal. 3209-3225 p. ISSN No:0827-3383 VOLUME 37, №3. – 2022.
В ожидании