59

Ushbu maqolada tasavvuf ta’limotidagi so‘fiylik yo‘nalishi islom dinining asosiy oqimlaridan biri sifatida o‘zida empirik va falsafiy-mantiqiy bilimlarni ham mujassamlishtirgan o‘ziga xos bir yo‘l hisoblanishi xususida so‘z boradi. Tasavvuf ta’limoti o‘zining dunyoviy-irfoniy xususiyatlari bilan shakllangan va rivojlangan oqimlardan bo‘lib, bu O‘rta asrlar taraqqiyotidagi muhim hodisalardan biri sifatida baholanadi. Tasavvuf tarixini o‘rganish, ushbu ta’limot doirasida ilmiy-tadqiqotlarni amalga oshirish va bu ilmning tub mohiyatini
anglashda tarixiylik hamda ratsionalistik jihatdan yondashish muhim omillardan sanaladi.
 

  • Количество прочтений 59
  • Дата публикации 31-10-2023
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы15
Ўзбек

Ushbu maqolada tasavvuf ta’limotidagi so‘fiylik yo‘nalishi islom dinining asosiy oqimlaridan biri sifatida o‘zida empirik va falsafiy-mantiqiy bilimlarni ham mujassamlishtirgan o‘ziga xos bir yo‘l hisoblanishi xususida so‘z boradi. Tasavvuf ta’limoti o‘zining dunyoviy-irfoniy xususiyatlari bilan shakllangan va rivojlangan oqimlardan bo‘lib, bu O‘rta asrlar taraqqiyotidagi muhim hodisalardan biri sifatida baholanadi. Tasavvuf tarixini o‘rganish, ushbu ta’limot doirasida ilmiy-tadqiqotlarni amalga oshirish va bu ilmning tub mohiyatini
anglashda tarixiylik hamda ratsionalistik jihatdan yondashish muhim omillardan sanaladi.
 

Имя автора Должность Наименование организации
1 Cho'liyeva V.E. dotsent Navoiy davlat pedagogika instituti
Название ссылки
1 Alisher Navoiy. Mahbub ul-qulub. – Toshkent: Yangi asr avlodi, 2019. – B.44.
2 Ahmad Yassaviy. Devoni hikmat. – Toshkent: G’afur G’ulom nomidagi Adabiyot va San’at nashriyoti, 1992. – B.104
3 Бергсон А. Творческая эволюция. – Москва, 1998. – С.220
4 Imom Shamsiddin Zahabiy. Mashhur daholar siyrati. (Siyaru a’lamin nubalo) – Toshkent: Hilol hashr, 2017. – B.381.
5 Imom Abu Abdulloh ibn Ali al Hakim at-Termiziy. Adab un-nafs (Arab tilida) / Tahrir va ilovalar muallifi: doktor Ahmad Abdurahmon as-Sayyoh. – Qohira: Dor ul-masriya va-l-lubnoniya, 1443/1993. – B.11-34.
6 Karimov S. Tasavvuf Islomda falsafiy manba va ta’limot sifatida // UzACADEMIA, 2020. – №1. – B.299
7 Maârif. Sultanül-ulema Bahâeddin Veled (Mevlânâ Celâleddin-I Rumi’nin Babasi). Doç. Dr. Şadi Aydin., Doç. Dr. Elvir Musiç. – Istanbul: Ekim, 2018. – S.8
8 Mirziyoyev Sh. “Buyuk allomalar, adib va mutafakkirlarimiz ijodiy merosini keng o‘rganish va targ’ib qilish maqsadida yoshlar o‘rtasida kitobxonlik tanlovlarini tashkil etish to‘g’risida”gi qarori // Xalq so‘zi, 2018 yil, 15 may.
9 Ницше Ф. Так говорил Заратустра. Соч.Т.2. – Москва, 1990. – С.234.
10 Rahimov K. Movarounnahr tasavvufi tarixi: ta’limotning shakllanishi va tizimlashtirilishi (VIII-XI asrlar). – Toshkent: Akademnashr, 2020. – B.153.
11 O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Sh.Mirziyoyevning Oliy Majlisga murojaatnomasi. Xalq so‘zi // 2017 yil, 23 dekabr
12 Шри Ауробиндо. Синтез йоги. – Москва: Алетея, 1992. – С.246
13 Cho‘liyeva V. Islom ilmiy-ma’naviy merosi taraqqiyotida Bahouddin Valadning o‘rni // Bag’rikenglik va tinchliksevarlik kontekstida Islom ilmiyma’naviy merosi. Xalqaro ilmiy-onlayn konferentsiya. – Navoiy, 2021. – B.281.
В ожидании