Korporativ madaniyat uzoq muddatli rivojlanish va korxona boshqaruvi samaradorligini oshirishga, hamda kompaniyaning missiyasi va uzoq yillik strategiyalarini belgilashga yordam beradi. Hozirgi kunda jahonda zamonaviy korporativ boshqaruv modellari bilan birga korporativ madaniyatning o’ziga xos xususiyatlari ham alohida soha sifatida o’rganilmoqda. Globallashuv jarayonining tobora tezlashishi, mamlakatlar va kompaniyalar o’rtasidagi integratsiya ko’lamining kengayishi va rivojlanishi korporativ madaniyatni kengroq va chuqurroq o’rganishni taqozo etmoqda. Shu boisdan boshqaruv sohasi olimlari tomonidan bu yo’nalishga katta e’tibor berilmoqda. Ushbu tadqiqot ishida korporativ madaniyatning zamonaviy modellari va ularning ayrim jihatlari mamlakat va kompaniya miqyosida tahlil qilingan.
Korporativ madaniyat uzoq muddatli rivojlanish va korxona boshqaruvi samaradorligini oshirishga, hamda kompaniyaning missiyasi va uzoq yillik strategiyalarini belgilashga yordam beradi. Hozirgi kunda jahonda zamonaviy korporativ boshqaruv modellari bilan birga korporativ madaniyatning o’ziga xos xususiyatlari ham alohida soha sifatida o’rganilmoqda. Globallashuv jarayonining tobora tezlashishi, mamlakatlar va kompaniyalar o’rtasidagi integratsiya ko’lamining kengayishi va rivojlanishi korporativ madaniyatni kengroq va chuqurroq o’rganishni taqozo etmoqda. Shu boisdan boshqaruv sohasi olimlari tomonidan bu yo’nalishga katta e’tibor berilmoqda. Ushbu tadqiqot ishida korporativ madaniyatning zamonaviy modellari va ularning ayrim jihatlari mamlakat va kompaniya miqyosida tahlil qilingan.
Корпоративная культура способствует долгосрочному развитию и повышению эффективности управления предприятием, а также определяет миссию и долгосрочные стратегии компании. В настоящее время в мире наряду с современными моделями корпоративного управления изучаются особенности корпоративной культуры как отдельной сферы. Нарастающее ускорение процесса глобализации, расширение масштабов и развитие интеграции между странами и компаниями требуют более широкого и глубокого изучения корпоративной культуры. Поэтому этому направлению уделяется большое внимание учеными в области управления. В данной исследовательской работе были проанализированы современные модели корпоративной культуры и некоторые их аспекты в масштабах страны и компании.
Corporate culture contributes to the long-term development and improvement of the efficiency of enterprise management, as well as determines the mission and long-term strategies of the company. Currently, in the world, along with modern models of corporate governance, the peculiarities of corporate culture as a separate sphere are being studied. The growing acceleration of the globalization process, the expansion of the scale and the development of integration between countries and companies require a broader and deeper study of corporate culture. Therefore, much attention is paid to this direction by scientists in the field of management. In this research paper, modern models of corporate culture and some of their aspects across the country and the company were analyzed
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | Sadikova M.A. | PhD | Toshkent Davlat iqtisodiyot universiteti |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | Deal T. E. and Kennedy, A. A. (1982, 2000) Corporate Cultures: The Rites and Rituals of Corporate Life, Harmondsworth, Penguin Books, 1982; reissue Perseus Books;2000. P.17- 40. 10. |
2 | Insights, Hofstede. (2022) “National cultures”. hi.hofstede-insights.com. Retrieved 28 February . |
3 | Sadikova M.A., Umarxodjayeva M.G., Akramova N.I., and Yusupov A.R. (2023) “The transformation of organizational culture to corporate culture in joint stock companies”- E3S Web of Conferences 401, 03055 (2023) CONMECHYDRO – 2023(Scopus) |
4 | Urinov B.N. (2020) “Theoritical aspects of organizational behavior and corporate culture” Economics and innovative technologies |
5 | Бегматова Д.Б. (2018) «Акциядорлик жамиятларида корпоратив бошқарувнинг самарадорлигини баҳолаш усулларини такомиллаштириш» -диссертация |
6 | Ершова К.Н., Вихорева М.В. (2021) Соотношение понятий организационной и корпоративной культуры // Journal of Economy and Business, vol. 10-1 (80), С. 129. |
7 | Королев Г.В. (2019) Организационная культура компании в эпоху цифровизации / Г.В. Королев, А.В. Бутов // Бюллетень науки и практики. Т. 5. № 5. С. 276–284 |
8 | Смирнов Э. А. Основы теории организации М. : ЮНИТИ, 2008. 211 с |
9 | Шейн Э. (2011) Корпоративная культура и лидерство. – СПб: Питер,. 248 с. 9 |