Мақола хизматлар соҳаларида рақобат муҳитини шакллантириш, келгусида хизматларга бўлган талабни янада чуқурроқ ўрганиш, ташкилотларда инновацион фаолиятни ва хизмат кўрсатиш бозорини самарали бошқариш тизимини ривожлантиришда-бенчмаркингнинг тутган ўрни ва ролига бағишланган. Бенчмаркинг - бу ташкилот маркетинг сиёсатида “энг яхши” хизмат ва товарларни ўрганиш, маркетинг жараёни, тўғридан тўғри рақобатчиларнинг ютуқ ва камчиликларини ҳисобга олган ҳолда ўзининг шахсий иш услубини ишлаб чиқишдир. Бу тадбирларни ташкиллаштиришни, бошқаришни ўз ичига олиб, зарурий молиявий ресурсларни, ахборот таъминотини излаш, асосий ва қўшимча хизматлар турларини тақдим этиш, хизмат кўрсатувчи персонал билан ўзаро фаолиятини мувофиқлаштиришга эришиш, хизматлар оқимини ташкиллаштириш ва уларнинг хавфсизлигини таъминлаш каби вазифаларни амалга оширишга хизмат қилади.
Мақола хизматлар соҳаларида рақобат муҳитини шакллантириш, келгусида хизматларга бўлган талабни янада чуқурроқ ўрганиш, ташкилотларда инновацион фаолиятни ва хизмат кўрсатиш бозорини самарали бошқариш тизимини ривожлантиришда-бенчмаркингнинг тутган ўрни ва ролига бағишланган. Бенчмаркинг - бу ташкилот маркетинг сиёсатида “энг яхши” хизмат ва товарларни ўрганиш, маркетинг жараёни, тўғридан тўғри рақобатчиларнинг ютуқ ва камчиликларини ҳисобга олган ҳолда ўзининг шахсий иш услубини ишлаб чиқишдир. Бу тадбирларни ташкиллаштиришни, бошқаришни ўз ичига олиб, зарурий молиявий ресурсларни, ахборот таъминотини излаш, асосий ва қўшимча хизматлар турларини тақдим этиш, хизмат кўрсатувчи персонал билан ўзаро фаолиятини мувофиқлаштиришга эришиш, хизматлар оқимини ташкиллаштириш ва уларнинг хавфсизлигини таъминлаш каби вазифаларни амалга оширишга хизмат қилади.
Статья посвящена значению и роли бенчмаркинга в формировании конкурентной среда и всесторонном изучении спроса в будущем на услуги в сфере услуги, а также эффективной системы управление инновационной деятельностью организации и рынком услуг. Бенчмаркинг-это разработка собственного метода в маркетиинговой политике организации на основе изучения самых лучщих услуг и товаров, маркетинговых процессов, преимуществ и недостатков непосредственных конкурентов. Он охватывает организацию и управлению мероприятиями и способствует решению таких задач как обеспечение финансовыми, информационными и другими ресурсами, организация и координация деятельности обслуживающего персонала, обеспечение их безопасность.
The article is devoted to the formation of a competitive environment in the service industry, a more in-depth study of the demand for services in the future, the role of benchmarking in the development of innovative activities in organizations and the effective management system of the service market. Benchmarking is the study of the "best" services and goods in the organization's marketing policy, the marketing process, and the development of one's own way of working, taking into account the achievements and shortcomings of direct competitors. This includes the organization and management of events, the search for the necessary financial resources, information supply, the provision of basic and additional types of services, the achievement of coordination with the service personnel, the organization of the flow of services and their security.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | Tillyaxodjayev A.A. | -- | Ўзбекистон давлат жисмоний тарбия ва спорт университети |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | Boyjigitov Sanjarbek Komiljon O’G’Li (2023) Benchmarking tushunchasi va mazmuni, mohiyati // JMBM. №2. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/benchmarking-tushunchasi-vamazmuni-mohiyati |
2 | Gray B.J. (2006) Benchmarking services branding practices //Journal of marketing management. – Т. 22. – №. 7-8. – С. 717-758. |
3 | Ray K., Sharma M. (2022) Benchmarking global IT majors' brand strength towards global branding of Asian IT organisations //International Journal of Business and Globalisation. – Т. 31. – №. 2. – С. 170-197. |
4 | Андрианов Алексей Юрьевич (2014) Бенчмаркинг как инструмент эффективности в сфере услуг // Вестник ГУУ. №21. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/benchmarking-kakinstrument-effektivnosti-v-sfere-uslug |
5 | Батурина О.А. (2017) Формирование организационного механизма развития стратегических партнерств. Сборник материалов международной научнопрактической конференции. Чебоксары. |
6 | Виханский О.С. (2016) Менеджмент: Учебник/ О.С.Виханский, А.И.Наумов. – 6-е изд.,перераб. И доп. – М.: Магистр, НИЦ Инфра - М,. |
7 | Воеводина Н. (2020) “Бенчмаркинг – инструмент развития конкурентных преимуществ” –М.: 13 с |
8 | Дж. Бич. (2015) Маркетинг спорта, Москва: Альпина Паблишер, 706 с.. |
9 | Малыгин А.В. (2012) Введение в спортивный маркетинг, Вестник Российского международного олимпийского университета, № 1 (2), С. 32–46. (3). 2012. |
10 | Тилляходжаев А.А., Юсупов М., Акбаров Н.Ғ. (2019) Маркетинг. Ўқув қўлланма. – Т.: IQTISODIYOT. |
11 | Филипп Котлер (2007) Основы маркетинга Краткий курс Пер с англ –М.: Издательский дом "Вильяме", — 656 с ил — Парал тит англ. |
12 | Шарипов К., Таджиев С. (2022) Автосаноат корхоналари инновацион бенчмаркинг тизими самарадорлигини баҳолаш: https://doi. org/10.55439/ECED/vol23_iss3/a1 //Economics and education. – Т. 23. – №. 3. – С. 10-15 |